881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

BCKL
BCKL
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Katte i 2 lejligheder Katte i 2 lejligheder

Hej katte mennesker smiley

Jeg kender nok svaret på forhånd, men jeg vil gerne høre jeres mening også - og jeg håber ikke nogen tager emnet ilde op og går "agurk" osv smiley

Mine katte har boet i en lejlighed sammen med mig og min tidligere roomie (vi er bedste venner og har derfor delt lejlighed), de har boet der mindst 1½ år af deres 2½ årige liv. Og nu, den 1/3 skal jeg flytte i en 2 værelses i samme bygning, vi bliver praktisk talt naboer fra om 1 måned.

Mine tanker går på, om, nu hvor de har boet inde hos ham (og mig) over halvdelen af deres liv og også været tæt knyttede til ham, om de hvis jeg f.eks. er væk en weekend kan komme ind og blive passet hos ham (få meter væk), eller om det er helt hen i vejret? som det er nu, er jeg væk max. 1 overnatning når jeg skal noget, men det kunne være rart en gang imellem at kunne tage væk 2 overnatninger hvis jeg skal til en helt anden by, hvor det også er dyrt at komme til osv. Så for at få mere ud af det. Eller tror i de vil foretrække han bare kommer ind og giver dem foder osv, lige snakker lidt med dem?

Og en anden tanke (dette er så hans ønske), var om de godt kan "holde til" at komme med ind til ham en gang imellem i nogen timer, hvis jeg er på besøg derinde og vi f.eks. skal lave mad sammen og spise sammen osv? hvad jeg nok tror de vil blive forvirrede af? eller tager jeg helt fejl?
Vil de muligvis elske at komme med derind frem for at side derhjemme alene? eller vil de hellere bare være alene de timer den dag? eller hvad tror i?

Generelt er det nogen "dygtige" katte. De falder meget nemt og hurtigt til i nye lejligheder osv. Bare det at de ligesom har mig når det sker, så går det hele som en leg smiley

Håber på en god tone og nogen tanker smiley også selvom de er negativt ladede i forhold til de ideer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte i 2 lejligheder
  • #2   28. jan 2014 Jeg mener det vil være ok, det er kendte omgivelser og gå afstand, samme opgang, så det du nok skal tænke på er, at de vil gå til hans dør hvis de smutter ud af døren smiley

• #3   28. jan 2014 Jeg kan godt følge de ting du siger, og jeg er faktisk meget enig med dig, tak smiley

Mht. At bo sammen, så har vi valgt at flytte hver for sig for at bevare vores venskab, da vi er kommet dertil at det er nødvendigt. Så derfor flytter mig og kattene (da kattene er mine) smiley

• #4   28. jan 2014 Hov nu blev det noget rod, da mit første indlæg til Louise blev lavet om til indlægget til Jette. Men kort og godt så skrev jeg tak til Louise for hendes vinkel på det, og at jeg 100% kan følge det hun/du siger smiley og det vil jeg skrive bag øret smiley

• #5   28. jan 2014 sådan voksede mew op og overvejede aldrig, at det skulle være et problem.
    Havde en nabo, som havde to katte, mew voksede op med og for mew var det ligevidt om hun var hos mig eller min nabo

• #6   28. jan 2014 Jeg ser det ikke som et problem, at de bliver passet hos ham en weekend, hvis du skal afsted en hel weekend - jeg havde også Tarzan med hjemme hos min mor nogle weekender, hvor jeg var der hele weekenden, og han elskede det smiley Han synes dog desværre ikke om transport tiden, så nu bliver han hjemme smiley

Men jeg ville ikke tage dem med til ham, hvis I bare skal være sammen et par timer, så må han komme ned til dig. Jeg tror kattene ville blive forvirret af, at flytte rundt, for kun et par timer.

• #7   28. jan 2014 Nu er begge mine indlæg åbenbart rettet mod Louise, sikke forvirrende smiley nå, men jeg håber det går. Vil i hvert fald sige jeg sagtens kan følge alle jeres forskellige vinkler smiley og jeg er glad for i vil give jer tid til at give jeres mening smiley

• #10   28. jan 2014 Jeg flyttede hjemmefra sammen med min huskat Mea. Hun var ikke med hjemme hos mine forældre i 1½ år, men så blev vi nødt til det kortvarigt pga noget håndværker-værk. Mea opførte sig faktisk som om hun aldrig havd været væk, så hun vidste i hvert fald godt hvor hun var smiley

• #11   28. jan 2014 Hvis du er væk i dagevis, tror jeg da, at de vil være glade for at flytte i roomiens lejlighed - de kender jo både ham og lejligheden. Og gider de ikke være hos ham, er det jo ikke værre, end at han kan flytte dem til din lejlighed, så de kan blive passet der.

Min skræk ved at skulle have passet katte hos andre (inklusive pension) er, at jeg frygter, de ved et uheld skulle løbe ud, og så ikke har en chance for at finde tilbage. Så jeg synes du er meget, meget heldig at have "kattepension" så tæt på smiley

• #13   28. jan 2014 Mange tak for alle jeres input smiley det har været en kæmpe hjælp smiley og tak for en god tone smiley

Jeg tror jeg holder på at kattene forbliver i den nye lejlighed, og så må han besøge og passe dem der. Allerede nu, når han kommer på besøg forsøger Fiona at løbe med ham når han tager hjem, så kan godt se det nok vil forværres hvis de skal være hos ham en gang imellem. Det mest mystiske er at de ellers ikke gider snakke med ham når han besøger os!? smiley

• #14   29. jan 2014 Felix har siden han har været killing, igennem de sidste snart 5 år, regelmæssigt været med på "ferie" hos mine forældre. Både enkelte dage men også op til en uges tid smiley der har aldrig været problemer - selv om han altid har været meget nervøs anlagt.

• #15   30. jan 2014 Det er da bare at prøve ad og se hvordan det går. Da min datter flyttede hjemmefra, måtte hun ikke holde kat der hvor hun skulle bo , så den blev her hos mig. Men ca hver anden week end var den på besøg fra fredag til søndag i lejligheden. Det nød både katten og datteren .

• #16   30. jan 2014 Jeg må se hvordan de reagere osv. Det vigtigste er vel de først falder til i den nye lejlighed smiley må dog sige, at jeg lidt kunne overveje at mens flytningen foregår kan de være hos min roomie, også dagene mens jeg lige får stillet på plads. Men det kan måske også forvirre dem til at tro, at nu skal de bo hos ham smiley

• #17   30. jan 2014 Jeg ville nok lade dem bo hos din roomie, mens du flytter og kommer på plads. Det kan trods alt godt stresse kattene, så tror de vil sætte pris på at komme hjem, når alt er kommet på plads, men det er jo dig der kender dine katte bedst smiley

Kommentér på:
Katte i 2 lejligheder

Annonce