Katte i 2 lejligheder Katte i 2 lejligheder
Hej katte mennesker
Jeg kender nok svaret på forhånd, men jeg vil gerne høre jeres mening også - og jeg håber ikke nogen tager emnet ilde op og går "agurk" osv
Mine katte har boet i en lejlighed sammen med mig og min tidligere roomie (vi er bedste venner og har derfor delt lejlighed), de har boet der mindst 1½ år af deres 2½ årige liv. Og nu, den 1/3 skal jeg flytte i en 2 værelses i samme bygning, vi bliver praktisk talt naboer fra om 1 måned.
Mine tanker går på, om, nu hvor de har boet inde hos ham (og mig) over halvdelen af deres liv og også været tæt knyttede til ham, om de hvis jeg f.eks. er væk en weekend kan komme ind og blive passet hos ham (få meter væk), eller om det er helt hen i vejret? som det er nu, er jeg væk max. 1 overnatning når jeg skal noget, men det kunne være rart en gang imellem at kunne tage væk 2 overnatninger hvis jeg skal til en helt anden by, hvor det også er dyrt at komme til osv. Så for at få mere ud af det. Eller tror i de vil foretrække han bare kommer ind og giver dem foder osv, lige snakker lidt med dem?
Og en anden tanke (dette er så hans ønske), var om de godt kan "holde til" at komme med ind til ham en gang imellem i nogen timer, hvis jeg er på besøg derinde og vi f.eks. skal lave mad sammen og spise sammen osv? hvad jeg nok tror de vil blive forvirrede af? eller tager jeg helt fejl?
Vil de muligvis elske at komme med derind frem for at side derhjemme alene? eller vil de hellere bare være alene de timer den dag? eller hvad tror i?
Generelt er det nogen "dygtige" katte. De falder meget nemt og hurtigt til i nye lejligheder osv. Bare det at de ligesom har mig når det sker, så går det hele som en leg
Håber på en god tone og nogen tanker også selvom de er negativt ladede i forhold til de ideer
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.145
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
Mht. At bo sammen, så har vi valgt at flytte hver for sig for at bevare vores venskab, da vi er kommet dertil at det er nødvendigt. Så derfor flytter mig og kattene (da kattene er mine)
apr 2013
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Havde en nabo, som havde to katte, mew voksede op med og for mew var det ligevidt om hun var hos mig eller min nabo
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Men jeg ville ikke tage dem med til ham, hvis I bare skal være sammen et par timer, så må han komme ned til dig. Jeg tror kattene ville blive forvirret af, at flytte rundt, for kun et par timer.
apr 2013
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Min skræk ved at skulle have passet katte hos andre (inklusive pension) er, at jeg frygter, de ved et uheld skulle løbe ud, og så ikke har en chance for at finde tilbage. Så jeg synes du er meget, meget heldig at have "kattepension" så tæt på
apr 2013
Jeg tror jeg holder på at kattene forbliver i den nye lejlighed, og så må han besøge og passe dem der. Allerede nu, når han kommer på besøg forsøger Fiona at løbe med ham når han tager hjem, så kan godt se det nok vil forværres hvis de skal være hos ham en gang imellem. Det mest mystiske er at de ellers ikke gider snakke med ham når han besøger os!?
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 24 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 62
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
apr 2013
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Katte i 2 lejligheder