{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.593 visninger | Oprettet:

Ronaxan {{forumTopicSubject}}

så vi skal i gang med en ronaxan kur herhjemme....
Men det er i pilleform og vi har fået af vide at vi ikke må give pillerne direkte (som ellers ville have været det nemmeste ved mine to herrer) men de skal knuses og hvad så ? putte det i vådfoder eller andre gode ideer..ved ikke om de har en kraftig smag ?? nogen der har prøvet dem? det skal stå på i en måned :S


Kommentarer på:  Ronaxan
  • #1   29. jan 2014 Ronaxan har mine da bare fået, hvis jeg ikke husker helt forkert eller det er et andet mærke? Mine har enten spist den som godbid eller fået den puttet godt ind i gabet?

    Håber andre give et bud også ellers ville jeg Google Ronaxan smiley


  • #2   29. jan 2014 Det vigtige med Ronaxan er de kommer ned da de kan ætse. Jeg giver altid pillen ned i halsen, derefter en engangssprøjte med vand og så fodres der vådmad. Dette er også hvad moin dyrlæge anbefaler

  • #4   30. jan 2014 mange katte kommer til at sjavle helt vildt af dem, især fordi man deler dem. Så knusning er da slet ikke noget man gør.
    har dog selv prøvet det, med en af mine, så puttede jeg det i vådfoder. Men det virker bare slet ikke. Ronaxan smager nemlig ikke godt, så jeg endte med at få noget flydende

    du skal bare give dem i munden og så noget vand ovenpå så pillerne kommer ned.
    De kan godt få lidt dårlig mave af dem


  • #6   30. jan 2014 De skal ikke knuses, men bare gives hele og med foder.

    Mine katte kan desværre ikke tåle dem særlig godt og kaster op, også selvom de spiser før/ efter smiley så jeg har en gang fået lov at give det som injektion istedet.


  • #8   30. jan 2014 Du skal give dem på den måde som Lis anbefaler med vand og lad være med at knuse dem.. Jeg fik også af vide hos dyrlægen de ikke bare må puttes i halsen. Jeg forsøgte så at gemme dem i noget mad, det havde jeg fået lov til at forsøge mig med af dyrlægen men det varede ikke ret længe før missen havde fundet ud af det. Det må man godt efter hvad min dyrlæge sagde problemet er bare at de tit ryger ud igen.

  • #9   30. jan 2014 det er dyrlægens anvisning...jeg er også chokeret...jeg fik endda en pilleknuser med i hånden!! jeg forstår selv ikke hvorfor man skal knuse dem...jeg tror det bliver et helvede at skulle gøre... men det er de 100mg piller til hunde jeg har fået? de er ret store og flade så ved ikke om det er fordi de kan sidde fast i halsen at det er derfor jeg skal knuse dem??
    tror jeg vil høre om jeg ikke kan få det flydende i stedet for eller en anden løsning?
    (de må ikke begynde kuren endnu da Ches har lind mave så den skal lige være helt oppe igen førend den kur påbegyndes)
    Og det er en svabtest på jack der har gjort sig til vinderen af kuren...han har chlamydia. :S


  • #10   30. jan 2014 men de skal hvis det er pillerne så er det 3/4 pille til hver så jeg skal ind og knække dem

  • #12   30. jan 2014 ja det var måske en ide...men tror ikke det er et problem at stoppe med langt nok ned...jeg brøster tænder hver aften på dem begge smiley og sidste gang vi havde sygdom med pillegivning var det også nemt nok at komme dem ned i halsen...
    dyrlægen mener at han har haft det hele tiden... da jack kom hertil blev han syg efter 1 dags tid rigtig syg...men han har det ikke slemt det er bare at han altid er sort omkring øjne og mund...og da vi tænker på at tage endnu en kat på et tidspunkt så mente dyrlægen at det var bedst at udrydde det først. vi står ikke og skal have en ny kat med det samme men så er det væk..


  • #15   31. jan 2014 Langvarig behandling er korrekt vil man være sikker på at komme det til livs - desværre

  • #16   31. jan 2014 Min killing havde også en Chlamydia infektion og var i behandling i 20 dage med Ronazan og 10 dage med noget ret modbydeligt øjensalve 3 gange dagligt oveni og hun er kommet sig rigtig fint. Jeg isolede hende så hun ikke havde kontakt med anden min kat eller nogen katte udenfor..
    Måske har dyrlægen rodet rundt i det og burde ha givet dig en piller knækker med i stedet for.
    Min dyrlæge sagde at rengøring var ret vigtig samtidig, så jeg gjorde sindsygt meget rent og skoldede alle mad og vand skåle efter brug.


  • #17   31. jan 2014 Chlamydia er smitsomt - voldsomt er nok i overkanten - og det er ret hurtigt væk fra omgivelserne ved normal rengøring

    (link fjernet)


  • #18   31. jan 2014 men her da hun mistænker at det har været der i lang tid vil det ikke hjælpe kun at behandle en kat...det er begge eller ingen.
    men jeg har tænkt mig at prøve lis' måde altså i halsen med dem skyl med vand og så give vådfoder...går den ikke vil jeg prøve med en engangssprøjte med fortyndet vådfoder og knust pille i smiley Nu må vi se...
    Lige nu har Ches tynd mave pga en hårbolle der ikke ville som han ville så det skal lige rettes op inden jeg går i gang med kuren. Jack er som sagt ikke med løbende øjne eller næse, men han har hver dag sort snask siddende.
    og har ikke fået af vide at jeg skulle være hysterisk med omgivelserne . Kun at de skal være symptomfri i 14 dage førend kuren stoppes og at der tages en ny swap test ?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   31. jan 2014 Hvis det er en svær pille at få ned for katten, så ruller jeg pillen i kattemalt, så glider den lettere ned og så lidt kattemalt på fingeren og så bagefter en sprøjte med vand . smiley

  • #20   1. feb 2014 Jeg ønsker dig god bedring med misserne .

  • #21   28. feb 2014 okay nu er vi så 2,5 uge inde i forløbet og nu her i dag og i går er jack begyndt at nyse ?? er det en bivirkning af ronaxan?
    det er sådan en 3-4 nys af gangen og så går der lang tid og så kommer det igen

    der har ikke været dårlige maver og det går så fint med at sidde pænt og tage pillen og så skylle med vand og så en gang vådmad som belønning smiley


  • #22   28. feb 2014 Hvis det er Chlamydia du har fået kuren mod skulle den da helst holde op med at nyse. Min nøs virkelig meget det holdt den op meget hurtigt med da den fik Ronaxan, så jeg så ikke nogle bivirkninger af den slags.

  • #23   28. feb 2014 det er mod chlamydia... men hans øjne og næse er meget mere rene end før... han er ikke sort der mere men det er også kun i dag han går og nyser sådan så tænkte at det måske var kuren der spillede ind ?

  • #25   1. mar 2014 kan være ? tænker bare at det da næsten ikke kan være noget nyt med alt det antibiotika i kroppen...

  • #26   23. mar 2014 bare for at sætte et punktum på denne måneds pillegivning så er her en lille video af Jack der får sine to stykker pille her til aften
    De er begge to ved godt mod selvom vi har haft dette aftenritual i en måned nu og Jack har en ren næse og rene øjne og er mere aktiv genereltset her de sidste to ugers tid så det ser ud som om det har haft den virkning det skulle have smiley
    http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10827-jack_vs_piller


  • #27   23. mar 2014 Flot klaret og godt det går bedre smiley

  • #28   24. mar 2014 tak smiley og ja jack skal testes her den 1 april og så håber og krydser jeg fingre for at det er helt væk smiley men det ser det da ud til på ham

  • #29   21. maj 2018 Jeg ved at det er længe siden, men fik i bugt med det???

Kommentér på:
Ronaxan

Annonce