{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ronaxan?
  • #1   15. sep 2011 kan det være noget alvorligt, noget jeg skal være nervøs for? selv om jeg nu allerede er lidt nervøs når det siges en kat ikke kan blive forkølet.



  • #2   15. sep 2011 Ronaxanen tager følgesygdomme hvis din kat har fået et Herpesudbrud som det lyder lidt til. Husk at skylle efter med vand eller giv i forbindelse med lidt mad da pillerne kan ætse i halsen :o)


  • #3   15. sep 2011 Vi har lige haft givet Hector Ronaxan tabletter i 10 dage. Han havde Giardia, hvor han også fik Panacur sammen med.
    Der er ikke noget negativt fra min side at sige om det.


  • #4   15. sep 2011 Ronaxan ætser - der skal skylles efter med det samme - eller katten SKAL spise vådmad.

    Ronaxan er antibiotokaen til øvre luftvejsinfektioner


  • #5   15. sep 2011 Lis - er det så forkert at vi havde fået det som bakteriedræber til Giardia? Det er jo ikke et luftvejsproblem. Selvfølgelig blandet med panacur.

    Ja husk at skylle efter. Vores gider ikke vådmad lige med det samme så der tog vi bare den lille sprøjte fra panacur pakken og gav ham 1 ml vand til at skylle ned med.


  • #6   15. sep 2011 Okay tak - har puttet lidt vand i munden på hende efter pillen og så giver jeg hende også lidt guffer, mon det ikke er fint lis? Hun gider nemlig ikke vådmad

  • #7   15. sep 2011 og lge en husker.. ingen mælkeprodukter, da det tager effekten..
    så får en kat et udbrud som ser ud om om det er ronoxsanen den ikke kan tåle, ja så giv fløde.


  • #9   15. sep 2011 Altså vores dyrlæge sagde at den antibiotika han havde fået indtil nu havde ikke virket da den modvirkede vira. Hvor han så ville ændre antibiotikaen så den gik mod bakterien i stedet for.
    Den dyrlæge vi har er der mange, der har anbefalet - især herinde på KG.
    Men mener ikke at det var en kur vi fik direkte mod giardia, men maveproblemer generelt, hvis der også lå noget andet og lurede sammen med Giardiaen.


  • #10   15. sep 2011 Panacur og/eller Flagyl er behandlingen for Giardia

  • #11   15. sep 2011 Ja men mener som sagt også at vi kun fik Ronaxanen for at få (med hans egne ord) slået evt. andet galt i maven slået ihjel.

  • #12   15. sep 2011 Flagyl er det man bruger til at slå en evt infektion i maven ned med

  • #13   15. sep 2011 Men kan du så forklare hvorfor dælen vi har fået 15 ronaxan tabletter? smiley Er selv lidt forvirret nu

  • #14   17. sep 2011 Ja jeg kan nok ikke få svar på det...

  • #15   17. sep 2011 Nej Thilde, det kan jeg ikke forklare, kun undres ... Med mindre katten fejlede noget andet også som lige præcis der skulle bruges Ronaxan til

  • #16   17. sep 2011 Nææh der var kun konstateret Giardia.
    Nå men det ser ud til at efter-behandlingen 3 uger efter her har fået kål på det. smiley


  • #17   13. aug 2012 Lis* jeg kan kun give dig ret eftersom,jeg for 7 timer siden hentede mine 3 katte som havde været i katte pension ude i ejby,MEN MEN ÅH NEJ,på min ferie fik jeg en opringning som INGEN katte ejer ønsker : Hej det er fra katte pensionen du taler med osv osv. DIN ENE KAT LIGGER DØDEN NÆR,og ligger nu i drop.
    jeg ved ik hvad sket,men den ene som nu er ren skelet har fået en slem forkølelse oveni,,og nu har den anden også smiley OG ER NU SAT PÅ RONAXAN og det gives bl.a imod luftveje infektioner,sidder MEN sikke de nyser,aldrig sket før. Missen på billedet her er eneste som ikke er blevet syg,7-9-13.

    så ergo ronaxan gives bl.a imod luftvejes infek.


  • #18   13. aug 2012 hej katte venner

    trods jeg altid har haft katte i mine snart 50 år,,og der har aldrig været syge,som mine katte er efter jeg skulle rejse pga. job. så for første gang har jeg prøvet at sætte mine katte i pension,men de 2 er blevet syge og den ene dør måske,hun er over 15 år,men var frisk og glad,inden pensionen,men som skrevet oven over gik noget galt,grueligt.
    Det jeg efterlyser nu er : hvornår skal min gamle mis have en pille igen,,jeg har ingen manual fået (pillerne er på 20 mg stk.) og hvad gør jeg med den lille på 3 år som nu nyser og nyser,skal hun mon også på ronaxan. Nogen siger medicinen ætser halsen,hvordan gør man så,for skal jo være sikker på min kat får HELE pillen. Øv øv øv,hvor er det hårdt at de blevet så syge,dør katte af forkølelse.
    Mvh. M. ?


  • Renate Horst H
    Renate Horst H Tilmeldt:
    sep 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   22. sep 2021 Min kat på 14 år er lige kommet i behandling med Ronaxan 100 mg, da hun har besværet vejrtrækning, rindende øjne samt hoste og feber og var grundet dette blevet podet i halsen, som viste mycoplasmabakterier. Hun fik i 1. omgang en indsprøjtning med penicillin.

    Hun må få 3/4 pille dgl. (Hun vejer omkring 6.5 kg), som jeg knuser i hendes vådfoder. Dette spiser hun i løbet af dagen.
    I indlægsseddel står der, at pillen IKKE må deles, men hvis hun må få 3/4 pille, er det jo uundgåeligt?
    Hun har fået det i en uge, men har stadig lidt vejrtrækningsbesvær og det ene øje løber i vand. Tænker, hun måske skal have øjendråber mod øjenbetændelse?


Kommentér på:
Ronaxan?

Annonce