{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.762 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise piller! :-S {{forumTopicSubject}}

Max får Ronaxan og skal ha en ½ pille 2 gange dagligt de næste ti dage - problemet er bare at han nægter at spise dem! Jeg har puttet den halve pille ind i tun og vådfoder fra Hills, men han spiser bare foderet og spytter pillen ud....har i nogle gode ideer til hvordan jeg kan få ham til at spise dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise piller! :-S
  • #1   17. jul 2008 Jeg plejer at proppe pillen så lang ned i halsen på katten som muligt. Atså så den ikke kan spytte den ud, men bare synker den.

  • #2   17. jul 2008 Jeg har også forsøgt mig med at putte pillen i alt muligt lige fra leverpostej, tun, dåsemad o.s.v. Men det eneste der var tilbage var pillen, så det hjalp lige fedt

  • #3   17. jul 2008 Herhjemme knuser vi pillen og putter det i noget dåsemad. Så kan de ikke undgå at spise den, og den har ligestor effekt som hvis den var hel eller halv smiley
    de kan selvfølgelig være så sippede at de så nægter at spise dåsemaden, men har endnu aldrig mødt en kat der har sagt nej tak til det smiley


  • #4   17. jul 2008 Vi har lige forsøgt den metode, men tror vi er for "bløde"...det virkede ikke i hvert fald! :-S

    Kender i pillerne? Kunne godt tænke mig at knuse dem og blande i foderet, men er ikke sikker på man må det...


  • #5   17. jul 2008 Min kæreste hjalp mig, men vi må bare lige tage os lidt sammen og ikke ha ondt af ham - han ser noget så mishandlet ud når vi prøver at tvinge ham! smiley

    Sandra: Kender du Ronaxan? Ved nemlig at det ikke er alle piller der må knuses....om ikke andet prøver jeg lige at ringe til min dyrelæge i morgen og høre om de må knuses!

    Tak for hjælpen alle sammen! smiley


  • #6   17. jul 2008 Signe S
    Puha, nej kender ikke lige de piller, det er nok en god idé lige at forhøre dig ved dyrlægen smiley


  • #7   17. jul 2008 Ja, når først den har vænnet sig til det er det lyn hurtigt overstået at give en pille. Ved ikke om pillerne må knuses, men mine katte spiser intet hvis der er knuste piller i. Jeg tror de kan lugte det. Jeg brød mig heller ikke om at give piller i starten, men har vænnet mig til det. Og så er det jo for at hjælpe en syg missekat og så kan man godt.

  • #10   17. jul 2008 Det er nogle gode råd du har fået indtil videre, og det eneste jeg kantilføje er, at nogle gange kan man stryge katten på halsen, mens man holder hovedet oppe.. Lette støg oppefra og ned.. Det gør at den sluger pillen nemmere... Men nej, det er bestemt ikk nemt.. Men tænkt på at hvis i er for 'bløde', så udvikler hans sygdom ( ved ikke lige hvad de piller er for), også vil i fortrde at i ikke handlede i de ti dage i havde muligheden for det..

    Min gamle hunkat var på ingen måde til at få piller i, og det kunne kun lade sig gøre med tvang.. Måtte vikle hende ind i et håndklæde, holde hende, en karkklud om fingeren, for at holde hendes mund åben.. Ellers bed og rev hun mig fuldstændig. Det var virkelig et helvede, både for hende og for mig. Men pillerne var hun altså nød til at få. Men sjovt, det var det på ingen måde..

    Held og lykke, det er en træls situation i står i, men den bliver endnu mere træls, hvis iikke gør noget...


  • #11   17. jul 2008 Jegv ed godt at det er en meget træls situation at stå i, når katten ikke vil spise pillen, meeen jeg kunne ikke lade være med dette indlæg : smiley

    Kunsten at give katte piller
    Fra WikiWegge
    Skift til: navigation, Søgning
    Tag fat i katten og læg den på ryggen i venstre arm som man gør med en baby. Placer højre pegefinger og tommelfinger på hver side af kattens mund og tryk forsigtigt på 'kinderne' imens pillen holdes i venstre hånd. Når katten åbner munden stikkes pillen ind i den. Lad katten lukke munden og synke.
    Hent pillen på gulvet og katten bag sofaen. Læg katten på venstre arm som før og gentag processen.
    Hent katten i soveværelset og smid den opblødte pille ud.
    Tag en ny pille ud af foliepakken, læg katten på ryggen i venstre arm og hold bagpoterne fast med hånden. Tving kattens kæbe åben og skub pillen helt ned i halsen med højre pegefinger. Hold kattens mund lukket mens der tælles til 10.
    Hent pillen i guldfiskens akvarie og hent katten ned fra klædeskabet. Kald ægtefællen ind fra haven.
    Knæl på gulvet med katten klemt fast mellem knæene og et fast greb om for- og bagpoter. Ignorer kattens vrede knurren. Få ægtefællen til at holde kattens hoved fast med én hånd mens en trælineal tvinges ind i kattens mund. Lad pillen rutche langs trælinealen og gnub kattens hals energisk.
    Hent katten ned fra gardinstangen og tag en ny pille i pakken. Skriv en ny lineal og nye gardiner på indkøbssedlen. Fej forsigtigt skårene fra porcelænsfigurerne fra kaminhylden sammen og stil dem til side for senere at lime dem sammen igen.
    Pak katten godt ind i et stort håndklæde og få ægtefællen til at ligge oven på katten, med hovedet akkurat synligt i armhulen. Kom pillen i enden af et sugerør, tving kattens mund åben med en blyant og pust pillen ned i halsen.
    Læs på pillepakningen og check at den ikke er skadelig for mennesker, og drik et stort glas vand for at slippe for den grimme smag. Forbind ægtefællens arm og bryst, og vask blodet af gulvtæppet med koldt vand og sæbe.
    Hent katten i naboens redskabsskur og en ny pille i pakken. Sæt katten i et skab og luk lågen til om halsen, så kun hovedet stikker ud. Tving kattens mund åben med en dessertske og skyd pillen ned i halsen med en elastik.
    Hent en skruetrækker i garagen og sæt skabslågen tilbage på hængslerrne. Kom et koldt omslag på kinden og check datoen for sidste stivkrampevaccination. Smid t-shirten ud og hent en ny i soveværelset.
    Ring til brandvæsnet og få dem til at hente katten ned fra træet på den anden side af vejen. Undskyld gentagne gange til den nabo der kørte sin bil ind i en lygtepæl for at undgå at ramme katten. Tag den sidste pille ud af foliepakken.
    Bind kattens forpoter sammen med bagpoterne med en tørresnor og bind derefter katten til et bordben. Hent de tykke arbejdshandsker i værkstedet. Pres pillen ind i kattens mund, efterfulgt af et stort stykke laks. Hold kattens hovede lodret og hæld en halv liter vand ned i halsen til at skylle efter med.
    Få ægtefællen til at køre dig på skadestuen. Sid musestille mens lægen syr din finger og arm og fjerner pillerester fra dit højre øje. Ring til møbelforretningen og bestil et nyt bord.
    ....sådan forsøger man at give en kat en pille.....


    Sådan giver man en hund en pille:

    Pak pillen ind i et stykke bacon.


  • #14   17. jul 2008 Ha Ha. God humor hvis du spørger mig! Jeg har læst den før et sted, bare ikke lige det med hunden til sidst.

  • #15   17. jul 2008 Jeg plejer også at ligge pillen så langt tilbage i munden som muligt, og så hodle munden lukket indtil tungen bliver stukket ud.. Så tjekker jeg lige, og hvis den ikke er slugt lukker jeg igen, ellers roser jeg ham til langt over skyerne smiley

  • #16   17. jul 2008 Det også først nu at jeg læser den med hunden.. Det sætter bare de to dyr ekstra godt op mod hinanden... Hvem er den snedige, og hvem er den nemme ;/

  • #17   17. jul 2008 Du kan få en indføringssprøjte til piller som du lige skyder af i munden på katten...........lang lettere løsning.........den fås hos dyrlægen og kan være dig til stor hjælp.........har min i nødstilfælde..........af min katte ikke vil tage piller frivilligt..........held og lykke

  • #18   17. jul 2008 Hej alle!

    Tak for alle jeres svar! smiley

    Vi fik ham tvunget til at spise den halve pille han skal ha om aftenen, men det var ikke uden kamp...sjældent har jeg set Max så gal! smiley Han bryder sig bestemt ikke om at blive tvunget til noget som helst, så det kræver vidst lidt øvelse for mig og min kæreste!

    Men igen, tak for alle svarene! smiley

    Mvh. Signe og en muggen kat.


  • #19   17. jul 2008 hihi Rottweiler er også muggen bag efter, lgie til jeg giver ham et par stykker af hans tørfoder, så er han glad igen *g*

  • #20   18. jul 2008 Nu kommer i alle med de der fine forslag.... Hmm.. bar ærgeligt der ikke er noget af det der virker på MIN Miss... Haha..

    Det med at knuse den, så lader hun bare helt være med at spise.
    Og proppe pillen i halsen... mmm.. så laver hun bræk bevægelser, indtil hun kaster alt sin mad op igen. incl. pillen...

    ARGGG!!!!!!


    GUD BEVARE ORMEKUR I PIPETTEE!!!!!!!!!! HEHE


Kommentér på:
Vil ikke spise piller! :-S

Annonce