{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

linda K
linda K
Tilmeldt:
18. okt 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Fodre min kat. {{forumTopicSubject}}

Hej Herinde.
Skrev for noget tid siden og min røde hankat, som ikke er så meget hjemme mere.
Har broderen til ham , han kan ikke så godt lige den røde og jagter ham ,det gør så at den røde ikke er så meget hjemme,og kun kommer og spiser, og så går igen.
Har fundet ud af at der er en gammel dame der fodre ham , og tager ham ind,har sagt at jeg ikke vil have at hun fodre ham,men gerne må nusse ham.
Har hentet ham mange gange på hendes terrasse , som bla er blevet indrettet med hynder og tæpper så han kan ligge der ,hun vil ikke have ham inde om natten.
Da jeg ville hente ham igår , havde hun spærret sine havelåger med havefliser ,så man ikke kunne hente ham uden at planke den, ved godt at man ikke må,men man må heller ikke tage andres katte :o(
Hvad ville i gøre , har prøvet at tale med hende men nu siger hun at han ikke er hos hende mere,det ved jeg ikke passer,da han er der hver gang jeg har hentet ham.
Har lidt overvejet at finde et andet hjem til ham,men vil jo heller ikke af med ham , men er nu så tosset ,at det kan blive løsningen .
Så kom gerne med indput og ideer ,er ved at blive tosset.
VH Linda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodre min kat.
  • linda K
    linda K Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   30. jan 2014 Ja de er neutraliseret ,og vokset op sammen,har prøvet at tale med hende , men hun siger at den ikke kommer hos hende , og var meget afvisende.

  • #4   30. jan 2014 du har jo pligt til at holde din kat på egen grund
    så lad være med at luk ham i for mange timer, så han ikke går for langt væk.

    det er svært, men som sagt så har du pligten til at holde din kat hjemme. At hun foder den er noget hø, men du kan ikke gøre noget ved det. Og slet ikke når du allerede har prøvet at snakke med hende
    så det eneste du kan gøre er at holde din kat hjemme


  • #6   30. jan 2014 For det første "Paragraffen i Lov om mark- og vejfred, der omfatter pligt til at holde sine husdyr på egen grund, den gælder IKKE for katte." Så du har IKKE pligt til, at holde den på egen grund.
    Næste gang du finder ham hos hende, så tag et billede, så du kan bevise, at han er hos hende, og vis hende det, næste gang du snakker med hende.

    Når ikke kattene kan sammen, så kan du jo ikke gøre noget ved, at han går over hos hende, når nu han ikke vil være hos dig.
    Hvis du vil skille dig af med ham, kan du evt. spørge, om hende damen vil overtage ham, nu når han er der så meget. Ellers må du jo bare finde dig i, at det bare er sådan.


  • #8   30. jan 2014 Du må gerne hente din kat på hendes grund selv om hun har lukket af. Ellers er loven blevet lavet om. Jeg havde en han kat for 5 år siden som nogen havde spærret inde og da jeg ringede til politiet sagde de at såfremt jeg vidste det var min kat havde jeg ret til at gå ind i haven og hente den. Så det vil jeg da også tro gælder for dig.

  • #9   30. jan 2014 Det er så muligt du skal ringe til politiet først og bede om lov.

  • linda K
    linda K Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #10   30. jan 2014 Nu har jeg været i huset for at tale med hende, hun sagde at den boede hos hende ,og hun viste mig hvor den sov på hendes terrasse,og katten var der ,hun viste hvad hun fodre med ect der aftalte jeg med hende at hun ikke skulle fodre ham, det ville hun blive ked af , men det ville hun stoppe med.
    Men det har hun ikke,hun fodre løs,da jeg ville tale med hende igen var hun meget afvisende,og sagde at den ikke kom der mere,hun vil sikker gerne have katten , men hun er lige blevet 80 år , og vil ikke have at den er inde når hun ikke er der ,og den må ikke være inde om natten,jeg har ikke kat på den måde , mine katte har kattelem og kan komme og gå som de vil , hvis hun stoppede med at fodre ,ville han også kun spise hos mig.
    Det er mig der tager ham til dyrlæge ,ormekur ect , og katter er øretatoveret ,det havde hendes datter også bemærket,så katten er faktis min,lov eller ej :o)
    Den kommer stadig hjem ,men ser den kun 10 min af gangen,jeg vil ikke give min unge kat til så gammel en dame , hvad skal der ske med ham hvis hun ikke er her mere,det er det der bekymre mig,og vi har ikke kat på samme måde,ud over det er hun kendt i kvateret for at fodre alle kattene der bor omkring hende.:o)


  • #11   30. jan 2014 *og vil ikke have at den er inde når hun ikke er der ,og den må ikke være inde om natten,jeg har ikke kat på den måde , mine katte har kattelem og kan komme og gå som de vil*
    Du har jo så kat på den måde, for katten sover ude på hendes terrasse? Den vil jo ikke komme hjem, så længe broderen er der, kun for at spise, i de 10 min. du også skriver.


  • linda K
    linda K Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #12   30. jan 2014 Josefine hvis det er et råd du prøver at skrive til mig , så har jeg ikke fattet pointen,jeg skriver for at få et råd ide, syntes ikke dit svar hjælper ,hvis bare konen kunne lade være at lukke min kat ind ,og fodre den,så var alting nok lidt nemmere :o)
    Syntes faktis jeg er i min ret til at kræve at hun holder snitterne for sig selv,det er derfor jeg spørger jer andre om hjælp eller ideer, nogen gange er det rart med andre input :o)


  • #13   30. jan 2014 Men hvad med en indhegning af have?

    Måske er det ikke i orden at gå ind i andres haver og måske skal man ikke holde katte på egen grund.
    Men man har ingen ret til at fodre en mærket kat, slet ikke når ejer siger, denne ikke vil have det


  • #15   30. jan 2014 Du vil have et råd.....

    Jamen når du har snakket med damen og du snakker for døve øre så har du rent faktisk kun de 2 muligheder som Lotte S også beskriver,
    1. Hegn din have ind så du holder dine katte på din egen grund..
    2. Find et andet hjem til katten - hvilket jeg syntes virker sådan lidt... Hmm for hvad er forskellen i det og så bare lade tingene være som de er nu??

    Du kan intet lovmæssigt gøre når damen ikke vil lytte og stoppe med at fodre den og lukke den ind, ja det er din kat, men du lader katten løbe frit og selv bestemme, og nu har den altså bestemt sig for at der er bedre hos damen end hos dig..


Kommentér på:
Fodre min kat.

Annonce