{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Plejefamilie til mine 2 katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG.

Jeg står desværre i den sørgelige situation at jeg er blevet opsagt i min lejlighed og skal være ude i slutningen af Marts måned.

Jeg er skrevet op i boligselvskaber og leder hver dag efter noget at bo i, men lige pt. har der ikke været noget i det område jeg leder efter hvor der er tilladt to katte.

Jeg elsker mine katte utrolig meget og vil ikke af med dem, men jeg kan godt se at jeg måske er nød til at undvære dem i et stykke tid hvis jeg ikke kan finde noget at bo i hvor de også kan komme med inden jeg skal være ude af lejligheden.

Så grunden til at jeg skriver dette emne er sådan set for at lede efter en frivillig plejefamilie til mine to indendørs katte. Jeg kan ikke sige hvor længe jeg vil have brug for at have dem i pleje, men det bliver nok i et stykke tid, med mindre jeg finder noget at bo i hvor de kan komme med.

Jeg betaler selvfølgelig for deres mad, træpiller (jeg bruger træpiller og ikke kattegrus i deres kattebakke) og eventuelle udgifter de skulle have. Du/I kan eventuelt få et mindre beløb som tak. Du/I får deres bakke, legetøj og et kattetræ med.

Jeg har dog visse krav:
De skal forblive indekatte!
Du/I må ikke have børn.
Du/I må ikke have hund.

Grunden til disse krav er at min ene kat ikke er god til højrystede situationer og vil derfor være bange og gemme sig. Han kan være sky overfor fremmede og børn, men dog ikke sådan at han hvæser, bider eller river, han vil bare løbe væk og gemme sig. De altid har været indekatte så det skal respekteres.

Kort of mine katte:
Jeg har to kastererede hankatte, Leopold på 6 år og Black Jack på 7 år. De elsker hinanden de to og selv om de er lidt ældre har de masser af energi. De er utrolige kælne og elsker at sidde og blive nusset. Black Jack skal lige have et par dage at varme op til jer alt efter hvor sikker han føler sig, men ligeså snart han gør det er han også utrolig kælen.

Hvis du/I kunne være interesseret i at være plejefamilie for mine to katte må du/I meget gerne skrive en kommentar eller en privat besked for mere info.

Mvh. Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejefamilie til mine 2 katte
  • #1   8. feb 2014 Jeg ville virkelig ønske, jeg kunne hjælpe, men har jo katte, så må nøjes med at krydse fingre - især for, at du lynhurtigt finder en bolig, hvor I alle kan bo!

    Prøv at søge på "pasning" i forum - der har for nylig været et par lignende tråde, som måske kan være til hjælp.

    Måske du kan leje en kolonihave billigt - eller fremleje en lejlighed indtil videre... så du selv kan have kattene hos dig, indtil du finder fast bolig.

    Opret boligannonce på Boligportal og i lokalavis.

    Held og lykke!


  • #2   8. feb 2014 hvorfor finder du ikke bare et sommerhus indtil videre ?
    vi boede i sommerhus i 6-7 mdr for 5 år siden, netop fordi vi ikke kunne finde et sted hvor vi kunne have kattene

    Og ellers ville jeg vælge at finde et pensionat til dem. Prøv evt at kontakt Min ven kattens pensionat i odense. Her har de det super. Og så får de det som du vil have det. Her er kun en løbegård, hvor dem som må komme ud, får lov til at komme ud.
    har tidligere arbejdet der, da var det bare under KV. Vi har passet katte op til næsten 8 mdr af gangen helt uden problemer


  • #4   8. feb 2014 Tak for jeres svar.

    Jeg er alle steder vedr bolig og har alt oppe så jeg håber på at kunne finde noget men desværre er det ikke så nemt. Jeg leder efter noget i Køge eller omegn og jeg er på Kontanthjælp så mit budget er ikke så stort. Jeg har kigget på diverse muligheder og dette er en af mine sidste.

    Desværre er der ikke noget jeg kan gøre ved boligen. Jeg skal være ude i slutningen af marts.


  • #5   8. feb 2014 http://www.ledige-lejligheder.dk/?page=overview_udlejer

    http://www.skovforeningen.dk/site/boligudlejning_i_naturen/

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    sad bare lige og tjekkede lidt


  • #6   8. feb 2014 (link fjernet)

  • #7   8. feb 2014 Mange tak anja n smiley

    Jeg vil prøve at kigge lidt mere på det inde på kattegalleri og se om jeg kan finde nogen.

    De andre er desværre for dyre eller for langt væk, jeg har ikke nogen bil så jeg er nød til at bo så jeg kan komme til offentlig transport. Jeg kan desværre ikke sætte mig i noget dyrere end 3500 om måneden. Med køge området mente jeg, borup, boholte, herfølge, bjæverskov osv. Men rigtig mange tak smiley


  • #8   9. feb 2014 Er der slet ingen almen nyttige boliger selskaber, hvor du kan finde en bolig i et passende område. Her på Fyn er der ofte små lejligheder på omkring 45 - 65 kvadratmeter til leje også i den prisklasse som du nævner og der er ofte nogle der er ledige. Dem må de da også ha andre steder i landet.
    Det er ikke nok du bare er skrevet op . Du skal ringe jævnlig for hvis en anden giver afslag på en lejlighed kan det være du er heldig og så kan det gå hurtigt, hvis du altså kan betale boligindskuddet. Og i sådan en lejlighed skal der godt nok meget til før man bliver opsagt. Det er nærmest kun hvis ikke man betaler sin husleje.


  • #9   9. feb 2014 Mange tak Britt, men det er der desværre ikke. Jeg er skrevet op og jeg har ringet. De siger at selv om 5 eller flere afslår lejligheder ligger jeg så langt tilbage på listen at der går langt over et år for jeg overhoved kommer tæt på en lejlighed de steder. Men tak for din kommentar.

    Jeg har brug for en plejefamilie til mine katte i det tid jeg ikke kan have dem. Jeg kan give et mindre symbolsk beløb som tak, men det er ikke meget desværre. Jeg håber at der er nogen der har lyst til at have to dejlige katte i et stykke tid smiley skriv endelig hvis du/I skulle have lyst.


  • #11   9. feb 2014 #10)anja - Kattene mangler et sted at være, så det link nytter jo ikke.

    # 8) Britt - gid det var så vel med både billige ledige lejligheder, og at det ville hjælpe at ringe til boligforening. Men det er det ik' :-/.

    Maria - hvordan er det forresten med ungdomsboliger og studieboliger i Køgeområdet?...
    (I Århus kan ungdomsboliger være en genvej til de boliger, vi andre må vente i 20-30 år på, og i nogle af ungdomsboligerne må man også have kat(te)).


  • #12   9. feb 2014 Hej Tinka, tak for din kommentar smiley
    Jeg er på kontanthjælp og i et aktivt tilbud hvor jeg skal Være i et år, og en ungdomsbolig er jeg desværre ikke berettiget til med mindre jeg er under uddannelse. Jeg ved at ungdomsboliger både i Køge og Roskilde området er der et par stykker af men desværre ikke hvor dyr er tilladt. (Dem jeg har set) men så igen, det ville ikke ændre noget for mig når jeg ikke er under uddannelse.


  • #13   9. feb 2014 Er der mon en lille bitte chance for at kommunen (den sociale boligtildeling) kan hjælpe dig til bolig?

  • #14   9. feb 2014 Overhoved ikke. Jeg har snakket med dem og min social rådgiver har også snakket med dem. De kan ikke hjælpe med en akut bolig når jeg ikke har børn. Hende der står for akutbolig i Køge siger at reglerne er forskellige fra kommune til kommune. Desværre smiley

  • #15   9. feb 2014 Øv for alle deres regler smiley .

    Kan slet ikke forstå at boligtildelingen afviser, når din socialrådgiver har snakket med dem smiley . Det burde da være muligt, at de i det mindste anviser dig en ét-værelses på akutlisten - lejligheder af den størrelse anviser de jo alligevel ikke til nogen med børn.

    Nok desværre ikke så store chancer, men du kan da prøve at oprette en annonce i marked. (og husk for guds skyld at se en evt. kattepasser godt an, og lave klare aftaler).

    Krydsede fingre herfra!


Kommentér på:
Plejefamilie til mine 2 katte

Annonce