{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.781 visninger | Oprettet:

Adoption at katte {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har siddet og fulgt lidt med i de forskellige forums - og der er jo mange emner der bliver debateret. Jeg er dog ikke stødt på nogen endnu som omtaler det at adoptere en kat fra et internat (dyrenes beskyttelse, ingera kattehjem osv) Er det fordi man bare ikke taler ret meget om det eller glemme man disse stakler af katte som savner netop mennesker der ved hvad en kat kræver for at have det godt??
Jeg ved at mine egne forældre blev ret overrasket over at der var mulighed fo at blive plejefamilie for hunkatte med killinger - hvis man har lyst til den oplevelse men er fornuftig nok til at have sine katte neutraliserede samt at en kat der var sundhedstjekket og sterilliseret kostede under 1000 kr - flere steder mellem 450 kr og 600 kr og det var også killinger/ungkatte. Jeg regner med selv at skulle have kat fra et internat - skal bare lige finde den helt rigtige misc")


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adoption at katte
  • #1   20. feb 2008 Therese C.. Jeg tror nu at der er mange her inde der har katte fra et internat...

  • #2   20. feb 2008 den kat som bor hos min mor, er fra et internat .. Falsters kattehjem ..
    og han er simpelthen bar den dejligste kat smiley
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16026
    ^det er pelle smiley

    regner da også med næste gang jeg skal ha kat blir det fra et internat .. Også fordi jeg så gerne vil give de stakler et godt og trygt hjem smiley
    - desuden så tager min mor og jeg derned næsten hver torsdag og kæler med de katte hun har dernede smiley


  • #3   20. feb 2008 vores trixie er hentet på et kattehjem og sådan et sted ku vores næste kat osse nemt komme fra

  • #4   20. feb 2008 Mine to er fra ingeskattehjem

  • #5   20. feb 2008 begge mine er fra dyrenses beskyttelse.. jeg nævner altid muligheden for folk, der snakker om at anskaffe sig kat.

  • #6   20. feb 2008 Kære venner, se bare her:
    www.dyrenesbeskyttelse.dk Tryk på *Katte* og derefter *Katte på internat*. Der er <b>mange</b>, alt for mange desværre i alle aldre, der søger nye hjem. Der er billeder og beskrivelse af dem.

    Især gør DB opmærksom på fyren her:
    (link fjernet)


  • #7   20. feb 2008 Synes det er synd, også nu da vi kommer hos Gitte (ejeren af Falsters kattehjem) er der så mange katte som ikke er blevet behandlet ordentligt ..
    enten mishandlet eller ikke passet .. det så synd .


  • #8   20. feb 2008 Min røde kat er fra Inges Kattehjem.

  • #9   20. feb 2008 Tjah, jeg har faktisk ingen katte, som jeg selv har anskaffet som killing.

    Jeg har kun "genbrugs-katte"

    1 fra Inge´s kattehjem
    9 fra Kattens værn internater
    2 overtaget da min søster ikke kunne beholde dem.
    3 overtaget fra andre brugere på andre katte-fora.

    Så jeg kan ærlig talt slet ikke huske hvordan det er at få en 12-ugerskilling, det er nemlig over 16 år siden jeg har prøvet dét.

    Og jeg tror heller aldrig jeg kommer til at prøve det igen.

    jeg har valgt at jeg fremover, tager de katte til mig som ingen andre kan/vil have, og kun voksne, for dem er det sværest at finde hjem til.


    Hilsen Dorte og de 15 "genbrugs" nusse-misser.


  • #10   20. feb 2008 jeg ville helt vildt gerne, men da jeg har 9 katte i forvejen, synes jeg ikke det ville være fair at få en hjem fra et internat. men mit hjerte bløder for de stakler, og min drøm er en dag at kunne oprette et kattehjem for katte i nød... elsker bare de dyr, og jeg græmmes ved tanken om, at der i dette øjeblik helt sikkert er mange der gerne ville have lidt varme, lidt tryghed og lidt mad, og et lunt og tørt sted at sove... hvor ville jeg gerne hjælpe dem...

  • #11   20. feb 2008 og de katte jeg har er alle fra gårde


  • #12   20. feb 2008 Der er da lidt snak om adoption af internatskatte af og til smiley og vi er nok mange har på KG der har nogle af slagsen.

    Jeg har altid haft genbrugskatte. Og de katte jeg har nu, har også en fortid som internatskillinger (jeg behøver nok ikke fortælle at det er de deeeejligste missere:)). Jeg er frivillig for et internat (besøger dyr i deres nye hjem) og undrer mig ofte over hvor søde, dejlige, sunde og harmoniske de katte er blevet - de har jo ikke altid haft den bedste start på livet. I 99% af tilfældene falder de godt til i deres nye hjem og ejerne er fuldt ud tilfredse med deres valg af kat. smiley

    Hvis man vælger en voksen kat, så har man god mulighed for at se den an og vurdere dens temperament, så man får den helt rigtige kat, der passer til det hjem, man kan tilbyde den. Og så er der også den fordel ved internatskatte, at neutralisation, øretatovering, vaccination og dyrlægetjek normalt er med i prisen.

    Jeg kan varmt anbefale at anskaffe kat fra internat!


  • #13   20. feb 2008 Jeg har aldrig haft en kat fra internat, men til gengæld har jeg (foruden mit opdræg af MCO) i de sidste 15 år haft, og har stadig, en flok genudsætningskatte. De bor i et ca. 16 kv.m. redskabsskur og bliver fodret og vandet morgen og aften.

    <b>Sådan kan man nemlig også hjælpe!</b>

    I starten ser man kun et par øjne i en busk eller en hurtig "skygge", men den ender med at komme, når jeg kalder, for til sidst at gnide sig op ad benene på mig. Når der dukker en ny op, bliver den indfanget, neutraliseret m.m., og så har jeg en mere.

    For lad og lige slå en ting fast:

    <b>Der findes ikke vildkatte i Danmark, kun vildlevende katte.</b>


  • #14   21. feb 2008 .....der er jo mange emner der bliver debateret. Jeg er dog ikke stødt på nogen endnu som omtaler det at adoptere en kat fra et internat (dyrenes beskyttelse, ingra kattehjem osv).


    Den slags debat, har der nu været en del af under forskellige overskrifter.

    Som jeg har nævnt i de tidligere debatter om dette emne, ja så vil jeg aldrig købe en internatkat, da jeg ikke kender dens forhistorie.


  • #15   22. feb 2008 Det var også blot fordi jeg ikke havde set at det var omtalt - især fordi jeg har set at folk er villige til at redde en lille killing fra at blive aflivet - hvilket er rigtig dejligt, man kunne blot ønske at endnu flere kunne tænke sådan.


  • #16   22. feb 2008 Det var ikke rettet som kritik til folk herinde, men man kunne ønske at mange flere ville benytte lejligheden, samt at folk kunne lærer at neutralissere katte - hvert år på Vorbasse er der flere killingeboder, hvor det er tydligt at folk har været ude og indsamle gratis killinge og det er bestemt ikke alle der er min. 8 uger. Har endda stødt på en 5 uge gammel killing, det er så synd.


  • #17   22. feb 2008 Therese C.

    Kan kun være enig med dig!


  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #18   22. feb 2008 Jeg har også kun genbrugskatte - dvs. den ene valgte selv at bo hos mig. (Maya var stukket af som killing og løb ind af min dør, da jeg var på vej ud af døren).
    Jeg er i gang med at lede efter en ny vidunderlig legekammerat, da Maya blev kørt ned for kort tid siden, suk. Og jeg overvejer seriøst at finde endnu en genbrugskat som trænger til et godt hjem... Har dog seriøst overvejet at få en killing igen, da vi havde rigtig meget glæde, sjov og ballade da Maya var en bette laban smiley


  • #19   22. feb 2008 Jeg har netop modtaget nyhedsbrev fra Dyrenes Beskyttelse, hvori står, at der i 2007 er formidlet 3.202 katte fra internat, og at det er 1.000 mere end året før.

    (link fjernet)


  • Connie N
    Connie N Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #20   25. jan 2011 Hej.
    Vi har fundet en hjemløs kat, vi har taget ham med hjem, problemet er vi har en schæfer, vi har for 2 år siden haft kat, det har hunden glemt, så han er oppe på de høje nagler. Vi har lukket katten ind i en stue med glasdøre så de kan kigge på hinanden. hvor længe skal der gå inden vi kan føre dem sammen uden de splitter hjemmet ad...
    Vi har også opdaget at når vi sidder med katten, så dier han ved vores t.shirts, er det et tegn på at han er taget for tideligt fra sin mor, vi tror han er mellem 4-til 6 mdr gammel. Han kom hjem her lørdag og da han spist sovet kælet spist og sovet den lille stakkel smiley


Kommentér på:
Adoption at katte

Annonce