{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Ina J
Ina J
Tilmeldt:
18. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Mulig ny kat? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp fra nogle katte erfarende mennesker, jeg håber i lige vil bruge 5 min på at hjælpe mig.

Min kæreste havde to katte da jeg lærte ham at kende, en kastreret hankat og en steriliseret hunkat. Han har haft dem siden de var killinger (hun blev ca 12 og han bliver 13 i år). Hunkatten døde desværre i november, og siden har vi leget med ideen om at få en kat mere.

I weekenden var jeg så på besøg hos en veninde, og det viser sig at hun var meget interesseret i at komme af med hendes den ene kat, en super sød, kælen og kastreret hankat på et år. Han er lige den type kat vi har drømt om, men ejer siger at han desværre har urin markeret en del. Hun fik ham kastreret for et halvt år siden, og det er blevet mindre, men han gør det desværre stadig engang imellem.
Der hvor han bor nu er han været inde kat, men før han kom til hende (som halvstor killing) havde han været udekat, og hun tror han savner det og det er så også derfor at hun mener det ville være bedst at han kom hen til et sted hvor han kunne komme ud.

Jeg har ikke den store erfaring med katte, vores to har været meget lette, så jeg kender ikke til problematikken omkring markering, hvad ville sandsynligheden være for at han stoppede helt hvis han fik lov til at komme ud? Og hvordan kan jeg forvente at det vil gå med at sammenføre to katte? Vores virker meget social, men det er jo trods alt en ny kat inde på hans territorium.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig ny kat?
  • #2   18. feb 2014 Hold dig langt væk fra den kat. Måske ændre det sig men jeg tror det ikke og en kat der markere er altså ikke rar at have i huset. Hun har nok været for længe om at kastrerer ham. Det var nok en bedre ide at få en killing eller måske to så hankatten kan få lidt selskab men killingerne kan lege sammen. Husk killinger skal være 12 uger før de tages fra deres mor og få dem steriliseret enten før du henter dem eller lige så snart de er faldet til hos jer.

  • #4   18. feb 2014 Jeg tvivler på, at den gamle kat vil synes om at få ny kat i huset.

  • #5   18. feb 2014 Nej det er ikke sikkert. Derfor forslår jeg også to killinger som kan lege sammen og som oftest er det nemmere at komme hjem med killinger til den gamle kat end det er med en voksen.

  • Ina J
    Ina J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   18. feb 2014 Mange tak fordi i gad at tage jer tid til at svare, jeres svar ligger desværre meget op af det jeg havde forventet smiley
    Vi takker pænt nej til ham så, intet dyr fortjener at være et irritations moment, hvilket jeg frygter han vil blive hvis han bliver ved med at markere.

    Jeg har også selv været bekymret for alderen på den ny, og tænkt at en killing ville være letter af få vores til at acceptere.

    Vi snakker også om det ville være bedre for vores at han forbliver ene kat, men tiden efter hun katten døde virkede han virkelig til at savne hende, på trods af at hun var lidt af en strigle over for ham.


  • Ina J
    Ina J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   18. feb 2014 To killinger er desværre ikke en mulighed, da vi maks må have to dyr der hvor vi bor smiley


  • #9   18. feb 2014 Ja enten bør i vente til den gamle ikke er der længere, eller få 2 killinger smiley 2 killinger er altid en god ide.
    Jeg ville ikke turde få venindens urenlige kat, det vil være et kæmpe sats, det kan være det går over, for i har jo ikke et hjem som er over tisset, men det kan lige så godt være, at han bliver usikker ved flytning og skynder sig, at strinte hele jeres hjem til. Og det vil stresse jeres gamle kat enormt.
    Hvis det ikke skal være en lille killing, ja så vent til den gamle ikke er mere og hent 2 jævn aldrende katte på internatet eller hos en opdrætter smiley


  • #10   18. feb 2014 Ina **Vi snakker også om det ville være bedre for vores at han forbliver ene kat, men tiden efter hun katten døde virkede han virkelig til at savne hende, på trods af at hun var lidt af en strigle over for ham.**

    Jeg ville ikke hverken nænne eller turde anskaffe en ny kat til en så gammel kat.

    Håber han er kommet over savnet af hende nu?...


  • #11   18. feb 2014 PS jeg har en kat på 9år og så et par ungkatte på 2 å og den sidste er 9 mdr, hvis de 2 unge ikke havde hinanden at lege med, ville den gamle blive voldsomt irriteret over, at han ikke kunne få fred.
    Når mindste mand vil fange den gamles hale, er det ok en lille tid og så bliver han sur smiley


  • Ina J
    Ina J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #12   18. feb 2014 Jeg håber han er ovre det, men jeg ved det faktisk ikke. Han virker mere rastløs end før, søger os mere end han gjorde før og i perioder mere sky (ikke over for os men over for lyde osv)

  • #14   18. feb 2014 Han er jo en ædlere herre, og det du beskriver kan være på grund af helbredet eller, at han mentalt ikke fungere så godt som han plejer,, katte kan faktisk blive senile, hvis han ikke er tjekket inden for 6 mdr ville jeg tage ham en tur til dyrlægen smiley

  • Ina J
    Ina J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   18. feb 2014 Jeg føler nu ikke hun forsøgte at prakke mig en strintende kat på nakken, og hun var hele tiden meget åben omkring det, men jeg kan godt se hvad du mener.

    Jette, han er næsten lige blevet tjekket og er i tip top form fysisk, så jeg håber bare det er eftervirkningerne af pludselig at være ene kat smiley


  • #16   18. feb 2014 tag et smut fordi det nærmeste internat. Og få en snak med misserne der
    jeg har selv arbejdet på kv i mange år, og har været med til at finde ny makker til flere ældre katte. i skal tage ud og besøge nogen, og snak med misserne og personalet. Ring evt i forvejen, når I nu har behov for en som godt kan sammen med andre.
    Lad være med at tage en for ung en kat. Hvis i kan finde en som måske hedder 3+ ja så ville alderen være bedre.
    Og så skal I finde en som i temperman minder om jeres.
    Det skal nok lykkes, men gør det hellere nu end I venter for længe.

    når/hvis i får en med hjem, så lad den nye sidde i transportkassen når i kommer hjem, sæt den på gulvet, og så lad den gamle komme hen til kassen. Slår han kassen, så er det fint nok fordi så slår han ikke katten. I skal bare slappe af. Når han så ikke gider kassen mere, kan I åbne for den, og lade den nye komme ud.

    hvis jeg var jer, ville jeg nok finde en ældre hunkat, som er ordnet. Hun vil nemlig ikke opsøge ham.


  • #17   18. feb 2014 det du oplever med din kat er altså ikke ualmindeligt, bare så du ved det. Derfor er det også vigtigt at I vælger at få en nu

  • #18   18. feb 2014 du kan også evt finde en voksen på killingelisten.dk
    der er flere alvskatte som er gået på pension, som søger nyt hjem


  • Ina J
    Ina J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #19   18. feb 2014 Hvor er det altså fantastisk at så mange tager sig tid til at svare, mange tak for det smiley

  • Ina J
    Ina J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #20   18. feb 2014 Tak for forslaget Anja, det kan da godt være vi skal forbi et internat i weekenden, bare for lige at se det an og snakke med dem.

Kommentér på:
Mulig ny kat?

Annonce