{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

Julie J
Julie J
Tilmeldt:
25. dec 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Klør sig til blods! (billede vedhæftet) {{forumTopicSubject}}

Jeg har simpelthen brug for nogle gode råd. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op!

Situationen er den, at jeg og min kæreste bor i en lejlighed i stueetagen, hvor man ikke må have dyr. Vi har alligevel forelsket os i en gammel hankat, der så ganske forskrækkelig ud, så derfor kommer han alligevel ind og får mad, og sover om dagen. Han er blevet meget flottere og har taget på, efter vi er begyndt at fodre ham. Han er helt tam.
Problemet er, at han har lopper. Han klør sig helt vildt og er meget generet af dem. Vi har forsøgt os med både capstar, og dryp i nakken - både Advantage og Frontline. Desuden støvsuger vi jævnligt og sprøjter mod lopper overalt hvor han kan komme til. Men han er en social kat, og vi har set, at han er meget tæt med de andre vildkatte, der er her i området (der er især 3 andre, som holder til i vores baggård). Jeg har givet de 3 andre capstar piller, men eftersom de ikke er til at komme tæt på, har det været det eneste jeg kunne gøre.
Her til aften har "vores" gamle hankat kløet sig så voldsomt, at der simpelthen er sprøjtet blod op ad vinduet og på dørkarmen, hvor vi lukker ham ind og ud (jeg har vedhæftet et billede af dette)
Han har udover det, også et stort sår på ryggen af at klø sig smiley .

Hvad mener I der skal/kan gøres ved problemet? Jeg har som sagt brug for nogle gode råd smiley ..

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klør sig til blods! (billede vedhæftet)
  • #1   19. feb 2014 Det lyder som om i bliver nødt til at tage ham til dyrlæge, han skal behandles med noget kraftigt, nok have noget antibiotika imod sårene og væk fra gaden, hvis han skal have en chance for at komme af med de lopper

  • #2   19. feb 2014 Husk at fremlyse ham, det kan jo være han har en ejer..

  • #3   19. feb 2014 Hold da op det er da voldsomt, jeg tror altså i er nød til at få ham til dyrlægen, så der kan blive kigget på de sår..

    Med hensyn til loppeproblemet, så bliver det nok svært at komme til livs, men til at starte med så er det ikke nok blot at sprøjte den del af hjemmet han lige kan komme til, for lopperne kan jo fragte sig rundt med jer..

    Det er hele huset der skal have en omgang, og alt hvad der kan vaskes af stof skal vaskes eller også skal det i fryseren i 24 timer..

    Lopper er kun kort tid på katten, resten af tiden er det i omgivelserne hvor de lægger deres æg i sprækker og revner hvor der er varme, så den bedste procedure, er at man behandler katten, støvsuger grundigt, smider støvsugerposen helt ud i containeren eller fryser den i 24 timer, sprøjter hele hjemmet grundigt, lader det virke efter anvisningen, støvsuger gen og smider støvsugerposen ud i containeren, denne behandling skal evt gentages efter en måned, men jeres problem er jo at katten associere med nogle vilde katte, så der vil sandsynligvis hele tiden komme loppe i større eller mindre grad..


  • #4   20. feb 2014 Tag den gamle fyr til dyrlægen og bed ham give den en indsprøjtning med enten Dectomax eller Ivomec. Det fjerner både lopper, mider og indvoldsorm.
    Bed samtidig om noget kløestillende, for katten er sandsynligvis udviklet loppeallergi.

    Men hvis jeg var jer, ville jeg kontakte Kattens Værn og få ham ordnet som genudsætningskat.

    Så bliver han både tjekket for dødelige, smitsomme kattesygdomme (FIV og FeLV), bliver behandlet for lopper, mider og orm, får en vitaminindsprøjtning og får undersøgt sine tænder. Han bliver også kastreret og øremærket.

    I forpligter jer så skriftligt til at være foderværter for ham (som I er i forvejen).

    I skal bare være forberedt på, at han bliver aflivet (mens han er bedøvet), hvis det viser sig, at han er positiv for FIV eller FeLV.


  • #6   20. feb 2014 Jeg er MEGET enig med Mega

  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #7   20. feb 2014 Tusind tak for alle jeres indlæg! Jeg er helt enig i at han skal en tur til dyrlægen. Jeg vil prøve at kontakte Kattens Værn, og se om de kan hjælpe med en løsning. Det havde jeg ikke selv tænkt på som værende en mulighed, så jeg er glad for, at det blev påpeget som en eventuel mulighed. Vi vil selvfølgelig fortsat gerne være hans fodervært.

    Mvh Julie


  • #8   20. feb 2014 Dejligt Julie, opdatere gerne når du har snakket med KV..

  • #9   24. feb 2014 Er her nogen, der kender/har hørt fra Julie?

    Jeg sendte hende 21/2 en pb med navn, tlf.nr. og mail-adr. til en inspektør fra Kattens Værn, som kun ventede kontakt fra Julie. Så ville hun u/beregning rykke ud omgående og hente katten.

    Men katteinspektøren har stadig INTET hørt fra Julie, og hun er lige som os andre bekymret for katten.

    PS: Holbæk, hvor Julie bor, har ingen aftale med KV, som vil hjælpe alligevel.


  • #10   25. feb 2014 Julie har ikke været på siden den 21/2 kl. 14 smiley

  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #11   25. feb 2014 Så er jeg her igen!
    Jeg har netop sendt en mail til KV og venter derfor svar. Jeg har prøvet at ringe, men går udfra de ikke er der nu.
    *mega* jeg tror jeg misforstod din besked. Jeg troede de ville hjælpe, men altså mod betaling, så jeg prøvede at ringe til dyrlægen og høre ad.
    Vi har givet katten et loppebad for nogle dage siden (inden vi ringede til dyrlægen), og synes egentlig det har hjulpet og han ikke kløede sig lige så meget.
    Men her til aften blødte det så fra hans øre (sidst udvendigt, nu indvendigt) og det er meget hævet. Jeg har vasket og renset det skånsomt, men prøver at ringe til KV igen i morgen tidlig, hvis der ikke er mail fra dem. Jeg tror nu, at det måske er hans øre han er generet af, og ikke lopperne? Eller også har han kløet sig, så der er gået betændelse i? smiley
    Jeg vedhæfter et par billeder!

    Mvh Julie - og jeg skal nok være bedre til at opdatere. Tusind tak til jer alle!
    PS vi har sat fremlysningssedler op.


    profilbillede
  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #12   25. feb 2014 .

    profilbillede
  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #13   27. feb 2014 Kattens Værn kom og hentede Manse i dag efter aftale. Planen var at han skulle have dyrlægetjek og kastreres og så herhjem igen. Desværre blev han testet positiv for katte aids, og er derfor blevet aflivet smiley . Vi kede af det, og savner ham allerede meget! Men tak for hjælpen til jer og Kattens Værn!


    profilbillede
  • #14   27. feb 2014 Øv det er jeg ked af at høre!

    R.I.P Manse. Nu er du et dejligt sted, hvor solen altid skinner og markerne altid fulde af mus.


  • #15   28. feb 2014 øv hvor trist men godt at han fik hjælp og ikke skulle lide mere.

  • #16   28. feb 2014 Ej for den da, hvor er det trist det skulle ende sådan smiley Men det lyder til at det var for det bedste. Håber han er et godt sted nu!

  • #17   28. feb 2014 Øv hvor trist, men godt han fik fred når nu han var syg smiley

    Nu er han draget over regnbuen hvor der er smukke marker fyld med dejlige fed mus og fugle, lige til at hapse for en jagt glad kat smiley


Kommentér på:
Klør sig til blods! (billede vedhæftet)

Annonce