{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sterilisation
  • #1   21. feb 2014 Hvor gammel er hun?

• #2   21. feb 2014 Hun er snart 16 uger

• #3   21. feb 2014 Ved begge mine gik der godt et døgn før de var så meget på benene at de kunne gå rundt uden at vælte (: Ved Mitte gik det helt fint, hunhavde hverken skærm på eller noget og hun slikkede ikke i såret. Misling derimod slikkede såret op 2 gange på trods af at hun havde skærm på. Jeg sov faktisk ikke i 24 fordi jeg ikke turde lægge mig til at sove ved Misling fordi hun var så slatten. Misling spiste ikke i 24 timer. Men jeg har hørt at jo yngre de er jo hurtigere kommer de sig over narkosen.

• #4   21. feb 2014 Hvor gamle var dine da de blev fixet?

• #5   21. feb 2014 de var 2 og 1½ år (:

• #6   21. feb 2014 Har lige talt med doktor dyr og hun sagde at jeg skal vente til hun er 5-6 mdr gammel

• #7   21. feb 2014 Alle mine katte er også først blevet ordnet når de var omkring 6 mdr.
    Jeg ved godt at det er blevet moderne (og i salgsøjemed nødvendigt) at få dem fixet før, men du skal vide, at en hunkat allerede kan være på vej i løb 4-5 mdr. gammel - og vi går mod lysere tider..

• #8   21. feb 2014 Find du en anden klinik, Skovlunde klarer det fint og din killing kommer sig meget hurtigere, både opvågning og heling

• #9   21. feb 2014 Så behøver der ikke gå mere end er par timer før hun render rundt igen.

16 uger er en fin alder at få hende fixet

• #10   21. feb 2014 Find en anden dyrlæge, han er ikke dygtig nok hvis han siger sådan. De kommer meget hurtigt ovenpå igen når de kun er 4 måneder som din, og hvis du vælger at vente kan din kat nå at komme i løbetid så hun enter bliver gravid, eller begynder at strinte i hele huset.

• #11   21. feb 2014 Det er dyrlægen hos Inges kattehjem i Glostrup, jeg vælger at have tiltro til hende når hun siger at det er for tidlig. Tak for jeres svar

• #12   21. feb 2014 Enig smiley find en dyrlæge som kan klare en tidlig neutralisering, det giver det bedste resultat og den kommer sig hurtigt.

• #13   21. feb 2014 min hankat og min hunkat var begge på benene allerede da vi kom hjem fra dyrlægen den der var mest frisk var min hankat og min hunkat sov det meste af dagen og lidt den næstedag smiley

• #14   21. feb 2014 Lisbeth, dit valg - men jeg er ikke enig.

Jeg har flere gange set at de så har vanskeligt ved at komme ud af narkosen, hader at rode med det om natten når man kan få en helt frisk killing hjem

• #15   21. feb 2014 Det er da utroligt at der stadig findes dyrlæger, der kommer med den slags pladder. Det må absolut skyldes fumlefingre eller manglende up-date.
    For at få de gavnlige virkninger er det vigtigt at det bliver gjort INDEN katten er kønsmoden. Og din kat kan nå at blive kønsmoden inden den dyrlæge vil foretage indgrebet.

• #16   21. feb 2014 Nogen der kender pris på sterilisation hos skovbunden dyrlæge?

• #17   21. feb 2014 Skovlunde

• #18   21. feb 2014 En dyrlæge der ikke vil neutralisere før 6. Måned er min verden ikke dygtig nok.
    En dygtig dyrlæge vil have styr på at kun udføre en tidlig neutralisering

• #19   21. feb 2014 Tak tak tak

• #20   21. feb 2014 Jeg kunne forestille mig at det står på deres hjemmeside. Ellers kan jeg da anbefale dig at ringe. Hvis din kat fx ikke er mærket, så er det ofte sådan at du får et godt tilbud på begge dele.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #21   21. feb 2014 Har lige luret deres hjemmeside igennem og der står ingen priser smiley

• #22   21. feb 2014 hun skal bare helst veje omkring 2 kg, så plejer de fleste dyrlæger at tage dem

• #23   21. feb 2014 Det har heller ikke noget med vægt at gøre. En voksen abyhun vejer ikke meget mere end 2 kg.

De killinger jeg bringer ind for at blive fixet vejer omkring 1 kg

• #24   21. feb 2014 Jeg er enig med Lis smiley

Jeg får mine fixet ved 12 uger da min erfaring er at de kommer nemmere over det mens de er yngre smiley Har fået neutraliseret ved 16 uger, 12 uger, 1 år, 6 år og 3 år og min erfaring er klart at dem på 12 uger er kommet hurtigst og lettest over det.

Og så er det også mere hensigtsmæssigt for mig som opdrætter at få dem neutraliseret ved 12 uger og så aflevere dem videre ved 14 uger smiley Dyrelægerne rundt omkring er meget uenige om dette og nogle mener det ene/ andre det andet smiley

Dette er selvfølgelig dit valg ville bare oplyse om min erfaring smiley

Hankillinger kommer meget hurtigt over neutralistionen og mine har været på dubberne ca. 4 timer efter til 1 dag efter.
    Hun killinger tager normalt lidt længere tid men alderen siger også noget (efter min mening) Dem på 6 og 3 år tog meget lang tid (2 uger og 1 uger før de var helt på toppen igen) mine 12 ugers har været klar 1-3 dage efter smiley derudover har jeg haft nogle som har reageret på på snoren som så har været lidt længere tid om det pga medicin. Derudover er mine katte birmaer som er meget overfølsom for narkosen smiley

Jeg har også fået steliseret en huskat på 1 år. Hun var over det ca. 4-5 dage efter smiley

• #25   21. feb 2014 Jeg syntes bestemt heller ikke du skal vente til din hunkilling er 6 mdr.
    Jo yngre de er jo hurtigere kommer de sig..

Hvor lang tid de er om at komme sig er meget forskelligt fra kat til kat, begge min har kommet sig ret hurtigt efter sterilisationen, Tøsen var 12 uger da hun blev fixet, hun vejede dengang 2,5 kg. hun blev afleveret om morgenen kl. 9 mener jeg det var og jeg hentede hende sidst på eftermiddagen ved 16 tiden så vidt jeg husker, da var hun frisk allerede, dog meget stresset over alt det der foregik omkring hende og meget glad for at jeg kom og hentede hende, hun veg ikke fra min side resten af dagen og dagen efter igen, men ud over det så havde hun ingen bivirkninger, hun var faktisk overhovedet ikke interesseret i stingene og såret, det generede hende slet ikke..
    Smilla var omkring 5 mdr og vejede 2,4 kg. da hun blev fixet, grunden til hun var ældre var fordi hun er hittekilling, og da jeg fandt hende vidste jeg ikke med sikkerhed hvor gammel hun var, dyrlægen skød hende til at være 14-16 uger, og jeg ville lige lade hende falde til og se om Tøsen ville acceptere hende inden hun skulle igennem den stress at blive opereret, hun blev afleveret kl. 8 og hentet igen 13.30, hun var frisk og vågen da jeg hentede hende og da vi kom hjem var hun frisk og ude på ballade, hun sprang rundt oppe på hendes kradsetræ og spurtede rundt og ville lege, ingen bivirkninger der, men hun var ekstremt interesseret i sår og sting smiley så hende måtte jeg lave en bodystocking til for en krave kunne hun slet ikke forliges med, og så syntes jeg bare en bodystocking er mere human :P, hvordan du laver en body har Lis et fantastisk billede album der forklarer smiley

Omvendt kan jeg så fortælle at Tøsen var under narkose da hun var omkring 3 år og der var hun virkelig påvirket af narkosen længe efter, hun havde først dagen efter nogenlunde kontrol over sine lemmer, og hun var meget konfus og utryg, så faktisk gik der et døgnstid før hun var nogenlunde sig selv igen smiley

• #26   22. feb 2014 på kv hvor jeg var, brugte vi 2 kgs reglen, dels fordi så har den lidt gods i sig, og dels så ville vores dyrlæge også gerne have at de vejde der omkring.
    Og 2 kg det er ca en god stor killing.
    og så ved jeg godt at der findes nogle små racere,

Det med om de er hurtigere eller ej når de kommer ud af nakosen, hænger sammen med katten. Har selv en som aldrig har kunne tåle nakosen lige meget hvor gammel han har været. Og så har jeg nogen som bare bruger et par timer, og så kører den derud af. Det kommer mere an på kattens krop. på internattet kunne man faktisk bedre se det - vi havde vel 2-300 katte igennem om året, og alle skulle samme tur. Dem som havde det værst var de gravide hunkatte, som blev steriliserede, og fik fjernet killingerne. Det var en større omgang. Men ellers har jeg ikke oplevet de store problemer. Et par gange har hunkattene været dumme og ville bidde i trådene, og en hankat blev ved med at slikke åbningen, så han endte med krave. En stor killing, som vi havde solgt, og som kom tilbage til den store tur, ja den flippede totalt ud, da den vågende lidt af nakosen, og forsøgte at springe rundt i buret. Men den fik vi ind i transportkassen, og så måtte ejeren ikke lige lukke den ud før end at den var nede på jorden igen. Det kunne godt ske i følge dyrlægen, da nogle katte bliver panisk fordi de ikke længere har styr på deres krop. Den var den eneste i de 8 år jeg var der

jeg har ikke haft de store problemer med mine egne. de er kommet sig rimelig hurtigt alle sammen - minus Gismo, som ikke tåler nakosen ret godt, så han ligner mere en død kat end en levende. En af mine afdøede katte, Thomas fik sådan en opvågningssprøjte. Han sov så ikke lige i 3 døgn - han var virkelig en landeplage! Men han er så den eneste jeg har oplevet af mine som fik det sådan

• #27   22. feb 2014 Anja:
    Alle mine har da fået en opvågningssprøjte og de var da bims ca ½ døgn efter.

• #28   22. feb 2014 min var altså 3 døgn, de andre har der ikke været problemer med

• #29   22. feb 2014 Lidt svært når jeg ik kan få dyrlægen til at tage hende

• #30   22. feb 2014 Men så må du bare vælge en anden dyrlæge, hvis du gerne vil have steriliseret den nu.

Kommentér på:
sterilisation

Annonce