1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

klipning af klør klipning af klør

Hej allesammen.

Jeg ser gerne at jeg kan klippe Chaos´ klør. Hun hænger tit fast i diverse ting og når hun ligger og nusser med mig så får jeg altså en masse kradsemærker når hun blidt trækker klørene ind og ud.

Jeg har en alm klipper til klør, men syndes den er lidt voldsom og bruge.
Så jeg har valgt at bruge en alm negleklipper.
Indtil videre klipper jeg dem når hun ligger ved mig. Hvis jeg er heldig så når jeg og klippe 1 klo før hun stikker af.
Jeg vil IKKE holde hende fast, da det stresser hende ekstremt meget.
Er der nogen af her der har nogle fif til hvordan jeg kan lære hende at det altså ikke er farligt?

P.s Jeg klipper kun hendes klør på forpoterne da det ikke er nødvendigt med bagpoterne smiley

Fortsat god Fredag smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klipning af klør
  • #1   21. feb 2014 Min Misling er bestemt heller ikke glad for det, men jeg tager hende på skødet og så får jeg min kæreste til at nusse hende og give godbidder mens jeg klipper og det hjælper helt sikkert, nogle gange går den dog ikke helt og jeg får kun taget 2 pote, men så får hun lov at slippe og vi tager den anden pote næste dag.

• #2   21. feb 2014 Øvelse øvelse øvelse.

Jeg holdte gizmo meget fast i starten men hun får jeg meget mere lov.
    Mew er vokset op med det, så der har aldrig være et problem.

Personligt sidder jeg i skrædderstilling med en kat i 'hullet', hvor de sidder/ligger på ryggen. Så er det nemmere at få fat i en pote

• #3   21. feb 2014 Jeg sidder også i skræderstilling med hende. men hun vrider sig og og lyder yderst utilfreds.

Godbidder har ingen effekt på hende

• #4   21. feb 2014 Jeg kan bedst lide den her lille saks, men klipper meget sjældent klør på dem.
    Jeg klipper før dyrlæge besøg på Birk, for han er ikke vild med det smiley
    A mine har lært, at få klippet kløer når de ligger på ryggen i mit skød, og jeg kan klare de fleste før tålmodigheden er opbrugt.

profilbillede
  • #5   21. feb 2014 Følger lige med, jeg har også noget af en vildbasse på over 5 kg. Han er altså ikke til, at holde, når han først begynder, at gøre modstand smiley Han vil desværre ikke ligge på ryggen, så jeg tar en pote, når han ligger ved mig, og når 1 - 2 klør, før han forsvinder igen, så det må tages over nogle dage.

Lucky luke vænnede jeg til det fra starten, og han var fuldt ud okay med det smiley

• #7   21. feb 2014 Jeg er jo ked af at sige det, men hvis kløerne skal klippes, så er der ingen anden udvej end at få det gjort, også selv om det stresser katten. Jeg bruger selv en 3 i 1 af de store. Det hænger sammen med at jeg ikke kan holde ordenligt på de små klosakse.

• #8   21. feb 2014 Felis.

Hun har sit kradsetræ hun bruger til og hvæse klør.
    Men de er virkelig ekstremt skarpe. hun har allerede lavet hul på 3 par leggins. og selvom jeg har cowboybukser på så gør det ondt når hendes klør går igennem som nåle.
    og jeg ved godt at det er kattens instinkt og holde dem spidse og skarpe. Men ser det ikke som en nødvendighed for hende da hun er indekat.
    Ja jeg ved godt at hun fiser direkte hen og hvæse klør i kradsetræet når jeg er færdig med og klippe dem. og det skal hun da også have lov til.

du skriver :

Jeg vil faktisk foreslå, at du i stedet forsøger at finde et eller andet katten naturligt kan holde kløerne slidt nede med....i naturen bruger katte at kradse i brædder, træstammer o.s.v.

Er kradsetræet ikke nok til og holde dem nedslidt?

• #10   21. feb 2014 Her holder min kæreste katten på skødet så den har ryggen mod hans mave og sidder ned. Det tager max 2 minutter og selvom de bestemt ikke er tilfredse, så bliver de tit siddende når de bliver "sluppet fri" smiley her skal det bare overstås så hurtigt som muligt, ikke fordi de bliver stressede men fordi de bliver super fornærmede smiley

• #11   21. feb 2014 Her er vi også to til det. Hun får kun klippet, når jeg kan se hun sidder fast i tæpper.

Jeg holder hende helt almindeligt, mens hendes "far" så klipper med sådan en klosaks som Jette har lagt et billede op af. Vi har gjort det fra hun helt lille, så hun ved hvad der skal ske, når saksen kommer frem smiley Det betyder dog ikke hun synes det vildt morsomt smiley Og så godbidder bagefter self!

Men tålmodighed tålmodighed tålmodighed. Og så må du jo tage lidt af gangen. Jeg skal flytte på et tidspunkt, så der bliver jeg alene om det. Tænker lidt jeg vil forsøge at træne det med hende nu her, inden det bliver nødvendigt.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #12   21. feb 2014 Herhjemme foregår det også i skrædderstilling med dem som "baby", jeg starter altid med bagpoterne og arbejder mig op.
    Imens de får klippet kløerne snakker jeg til dem, nusser dem osv.

Husk at jo mere du selv "stritter imod", altså stresser over det eller føler hun bliver stresset og bliver bekymret, jo mere vil hun automatisk og stritte imod smiley

Ingen af kattene her bryder sig om det, men de er blevet vant til det med tiden og slapper mere og mere af, specielt når jeg selv slapper af omkring det smiley

• #13   21. feb 2014 her sidder jeg på knæ og med katten imellem benene og så holder for poten i den ene hånd og klipper med den anden og vice versa. men de er vant til det og ja de kan sagtens fortælle mig hvor sure de er over det, men de sidder nu stadig stille imens og holder poten afslappet. men de er blevet trænet fra de var små med det så det er øvelse som gør tricket.

• #15   21. feb 2014 kigpå neglen hvis den er hvid kan du se blodåren der går ud i den hold dig et par mm fra den og klip så det passer med den måde katten går på...er neglen mørk så lys på den med en lommelygte...
    men start med kun at tage et par mm af toppen til du og katten føler jer sikker eller lad dyrlægen vise dig det hvordan du gør første gang

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #16   21. feb 2014 Louise C - Ellers kan du købe en kloklipper med sikkerhed på, den havde vi stor glæde af herhjemme indtil jeg fik lært de gamle hvordan man klipper kløer uden skader smiley

http://www.maxizoo.dk/neglesaks-large-sort-og-rod.html
    Og en størrelsen mindre http://www.maxizoo.dk/neglesaks-medium-sort-og-rod.html

Der sidder en lille stål plade bag på der sikrer at du ikke klipper for meget af smiley

Og lige lidt nyttig viden til dem der ikke ved det smiley

http://www.skinnerup.com/wp-content/uploads/2008/07/kloklipning.jpg

• #19   22. feb 2014 En af grundene til jeg sjældent klipper,h er fordi de bruger dobbelt så meget tid på ,at hvæsse klør den næste uge, og jeg syntes de midstet finfølingen med hvor meget klo de kan have fremme uden det gør ondt på mig,,, jeg piver som hvis det gør ondt og så plejer de at stoppe, men når en har haft klippet klør syntes jeg tit det bliver værre og de lige skal lære det igen smiley

Kommentér på:
klipning af klør

Annonce