Uro i katte flokken :( {{forumTopicSubject}}
Jeg står i lidt af et dilemma. 2 af mine katte (DeDe og Ya-hoo) var engang gode venner, de legede sammen og puttede sammen, men langsomt er de blevet mere og mere uvenner (i mangle på et bedre ord). Siden i efteråret har Ya-hoo været lidt efter DeDe. Det har været så hun fik et lille vap med poten af Ya-hoo i ny og næ… men fredag nat er der sket et eller andet og nu går Ya-hoo fuldstendig amok når han ser hende. Hvis hun gemmer sig for ham, ligger han sig på lur og venter på hende og så går han til angrab på hende lige så snart hun kommer frem
Det hjælper ikke at DeDe i forvejen er bange for næsten alt (høje lyde og bevægelser). Hun skal have ordnet pels hver dag ellers for hun store knuder. I dag da jeg fandt hende i en af hendes gemmesteder rystede hun og hun virker i det helt taget meget stresset
Vi har i forvejen Felliway i stikkontakten og har prøvet med både Zylkène og colostrum (i pulver form) uden nogle virkning.
Hvad kan jeg ellers gøre for DeDe ?? Nogle foreslag ?
P.S. husholdningen består af min kæreste, jeg og 4 katte. DeDe har ingen problemmer med de 2 andre og Ya-hoo er heller ikke agrasiv over for de andre.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
Og så ville jeg få kattene undersøgt, for hvis han eller hun har ondt, kan det også ændre noget på deres indbyrdes forhold.
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
Vores kastrater kan også have deres ture. Men det går heldigvis hurtigt over igen, og så er det, som om der aldrig har været noget.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det kunne være Ya-hoo der havde ondt og lader det gå ud over DeDe, men det kan også være DeDe der er syg og derfor virker svag for Ya-hoo..
Men basalt hælder jeg mest til at det er Ya-hoo der er noget med, en anden bruger her inde Jette oplevede jo at hendes MCO angreb hendes Hellig Birma, hun troede det var fordi Birmaen var syg, men det viste sig at det var MCO'en der havde så stærke smerter og det var derfor det gik galt, og hun endte med at måtte aflive sin MCO pga de smerter han havde
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
jan 2012
Jeg har prøvet, Smilla har de ingen effekt på, Tøsen hjælper de af med stress..
mar 2012
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
mine er på det i øjeblikket da vi har problemer med uro med udlejer, og det virker fint på alle mine 18
mar 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Havde jeg taget begge til dyrlæge på en gang og fået den tjekket grundigt, kunne jeg måske sparet både penge og nogle ture frem og tilbage
Selv et almindeligt års tjek afslørede ikke Mannes problemer, han havde svær HD, noget jeg ikke lige havde forventet da han kom fra en god opdrætter som tester sine katte og der havde ikke været HD på linierne i den tid hun havde opdrættet
Jeg håber i finder grunden og, at der kan gøres noget ved det
jan 2012
Jeg håber det er ok at jeg brugte din historie som sammenligning
DK rigtig fint at du hurtigt har fået en tid, men tvivler på at et almindeligt sundhedstjek kan afgøre om han har smerter, men som adfærdsterapeut burde hun jo kunne hjælpe på en eller anden måde..
maj 2012
mar 2012
Efter en lang snak om mine katte og Ya-hoo's opførsel over for resten af flokken med dyrelæggen (hende der også er adfærdsterapeut) og Ya-hoo's opdrætter, er vi i fællesskab kommet frem til at Ya-hoo ville have det bedst i sit helt eget hjem med sit eget menneske som han ikke skal dele med nogen
jan 2012
Selvfølgelig er det godt at begge katte er sunde og raske, men trist at du må skille dig af med ham, men hovedsagen er jo at alle katte får det godt og det har de jo ikke nu
Men det er umådelig hårdt at skulle sige farvel til en man holder så meget af, selv om det er til en dejlig ny familie..
maj 2012
jan 2012
Det skriver hun på de sidste 2 linjer i start indlægget..
jan 2012
Uro i katte flokken :(