Uro i flokken {{forumTopicSubject}}
Jeg fik for 2 mdr. siden Lion, en voksen kuldbror til Misse og Bøllemis..
De er nu lige knap 3 år gamle..
Misse har altid været den ubesejrede herskerinde, uanset hvem der er kommet/gået fra flokken gennem tiden...
Jeg har i forbindelse med sammenføringen haft en Feliway i stikkontakten...
Den løb tør for 1 uge siden, og det er som om at efter den ikke er der mere, så begynder tingene bare at gå den forkerte vej..
Lion er meget efter Misse, render efter hende, trænger hende op i kroge...
Og hun bliver rasende, men kæmper ligesom ikke imod...
Derimod er hun begyndt at lade det gå ud over de andre i flokken..
Hun er blevet rigtig sur og tvær her efter Lion er begyndt at være sådan efter hende...
Der er generelt bare en del uro alle kattene imellem...
Og jeg mistænker Lion for at stå bag det hele...
I hans gamle hjem har han været vant til at være alene, og det gjorde det også ekstra svært med sammenføringen, fordi han ikke var vant til andre katte...
Han kommer fint ud af det med vores 2 killinger på knap 5 mdr.
Men de 3 store og så Lion... Tja, det går sgu ikke for godt...
<b>Har I nogen råd til hvad jeg kan gøre?</b>
Jeg tænker lidt (mht. Feliway)... At det er jo ikke en løsning i længden...
Det var fint i forb. med sammenføringen...
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Killingerne leger han rigtig fint med...
Men han er jo nok ved at prøve at vippe Misse af tronen...
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det kan give problemer i en flok at tage en så gammel kat ind. Selv om de er søskende, så kan de ikke huske hinanden. Så det kan tage lang tid at vænne dem til hinanden.
Mine har osse lige haft en tur i dag. Det sker somme tider at der lige skal kridtes op og slå fast hvem der bestemmer, ud over mig.
Har du fornemmelsen af Feliway hjælper, så vil jeg da anbefale dig at bruge det et stykke tid endnu. Prøv at slukke for det, når i er hjemme, i en time, flere gange om dagen.
okt 2007
Jeg har prøvet at sætte en ny Feliway i, så må jeg lige se om det ændrer på noget..
Hvis der i løbet af de næste 14 dage ikke er sket nogen forbedringer, så må jeg jo til at overveje om det dur at have Lion i flokken...
Han virker egentlig allermest som en kat der gerne vil passe sig selv...
Gerne vil ud og jage, fange nogle mus, fugle og insekter..
Det er jo også overvældene for en tidligere alene-kat pludselig at skulle bo sammen med 5 andre katte...
okt 2007
De skulle jo gerne kunne gå sammen, uden at jeg behøver at skulle kontrollere om de nu også "opfører sig ordentligt"..
okt 2007
Alle vindueskarme, reoler, hylder, skabe er sådan set gjort tilgængelige for dem...
Og jeg har ikke rigtig gulvplads til flere kradsetræer...
En ny Feliway blev sat i her i går aftes inden jeg gik i seng....
okt 2007
De kan ikke komme ud (endnu)... Vi har ikke lige haft finanser nok til at få startet på at bygge voliere....
Og jeg tror ikke det bliver før til forår engang vi får det lavet, desværre...
Alle kattene, pånær de 2 killinger som bare fiser rundt og leger i deres egen lille lykkelige verden, er blevet meget nervøst anlagt...
Det er efterhånden så slemt, så hvis jeg taber en ske på gulvet, farer de ind under bord, sofa eller hvad der lige står nærmest..
Gizmo sætter sig til at "græde" som jeg kalder det, han kommer med nogle små ynkelige hyl...
Før kunne der springe en bombe uden at de så meget som bevægede et knurhår...
Og jeg synes bare det bliver værre for hver dag...
okt 2007
Jeg tror at det Lion har brug for er at kunne være sig selv, komme ud og bruge sine sanser, jage et bytte... Gøre hvad han vil, når han vil...
okt 2007
Og det påvirker alle kattene kraftigt...
okt 2007
Men man er jo nødt til at se på hvad der er bedst for kattene!
Uro i flokken