932 visninger
|
Oprettet:
Husker katte? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg fik i søndags to af mine killingerne hjem fra et kuld min kat fik i august sidste år, da ejeren ikke længere kunne have dem, så selvfølgelig skulle de tilbage til mig, hvor de skal blive.
Men, mit spørgsmål er så, kan de huske min kæreste og jeg? De er utrolig hengivne og kærlige, og lige fra første øjeblik de var ude at transportkassen har de opført sig som de gjorde, inden deres daværende ejer hentede dem..
Så, husker katte, eller er de bare utrolig kærlige af natur..?
Hvad er jeres mening omkring det?
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg har to katte fra samme opdræt og da jeg fik den mindste havde jeg haft den ældste i et år og det var tydelig at han kunne "kende" killingen, selvom de jo ikke havde mødt hinanden før. Der må have været en duft ved hende som virkede hjemlig og tryg, for han accepterede killingen med det samme, hvor min anden kat (som er fra et andet opdræt) var meget tilbageholdende.
Så ja, min teori er at de kan huske og genkende noget de har oplevet tidligere.
mar 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 4
Men hvor er det en rar følelse af have fået dem tilbage, den ene ville jeg gerne have haft beholdt, men droppede tanken da jeg syntes det var synd for mormissen, at hun ikke ville kunne få fred, hun blev så aflivet i januar desværre, så rigtig dejligt at have fået lidt tilbage fra hende..
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
mar 2014
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Dejligt at I kunne tage killingerne tilbage, også dejligt at I dermed får "noget" tilbage fra jeres afdøde hunkat.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Desuden ville dyr i naturen ikke kunne overleve, hvis de ikke kunne huske.
mar 2014
Selvfølgelig kunne vi tage dem tilbage, vil vide hvor de ender, dvs. ved os, vil have det skidt med jeg ikke aner hvor de er endt henne. Got nok skulle vi slet ikke have kat nu, da jeg er gravid og vi har to store hunde, men kunne simpelthen ikke sige nej
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg havde et kuld plejekillinger hvoraf min Tøsen var den ene, hendes søster adopterede min morbror og tante, og hver eneste gang jeg kom og besøgte dem, og det var altså ikke fordi jeg overrandt dem, jeg var der måske 2-4 gange om året, men når hun (Tøsens søster) hørte min stemme så om hun luntende og skulle hilse på, hun kom ikke ved andre besøgende sagde de, og hun kom også først når hun hørte min stemme, hvis jeg kom samtidig med andre og de snakkede før jeg sagde noget reagerede hun ikke...
Hun blev desværre kun 4 år, måtte aflives pga slidgigt i hofterne..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Husker katte?