{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Husker katte? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg fik i søndags to af mine killingerne hjem fra et kuld min kat fik i august sidste år, da ejeren ikke længere kunne have dem, så selvfølgelig skulle de tilbage til mig, hvor de skal blive.
Men, mit spørgsmål er så, kan de huske min kæreste og jeg? De er utrolig hengivne og kærlige, og lige fra første øjeblik de var ude at transportkassen har de opført sig som de gjorde, inden deres daværende ejer hentede dem..
Så, husker katte, eller er de bare utrolig kærlige af natur..?
Hvad er jeres mening omkring det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husker katte?
  • #1   18. mar 2014 Jeg tror helt bestemt de kan genkende noget ved jer, måske en duft som føles tryg og velkendt.
    Jeg har to katte fra samme opdræt og da jeg fik den mindste havde jeg haft den ældste i et år og det var tydelig at han kunne "kende" killingen, selvom de jo ikke havde mødt hinanden før. Der må have været en duft ved hende som virkede hjemlig og tryg, for han accepterede killingen med det samme, hvor min anden kat (som er fra et andet opdræt) var meget tilbageholdende.
    Så ja, min teori er at de kan huske og genkende noget de har oplevet tidligere.

• #2   18. mar 2014 Vi er bare flyttet i mellemtiden, men måske det er en duft ved os de kan kende? Det giver meget god mening det du siger, for vores store hund er de helt tosset med (Den var der fra dag 1 af da killingerne blev født) hvorimod den lille først kom til da de var 9 uger, og den er de ikke så tryg ved, til trods for den er lige så rolig som den store..
    Men hvor er det en rar følelse af have fået dem tilbage, den ene ville jeg gerne have haft beholdt, men droppede tanken da jeg syntes det var synd for mormissen, at hun ikke ville kunne få fred, hun blev så aflivet i januar desværre, så rigtig dejligt at have fået lidt tilbage fra hende.. smiley

• #3   18. mar 2014 Katte husker bedre, end man tror.

• #4   18. mar 2014 Vi syntes også det var hurtigt allerede samme aften som de kom at de ville gnide snude mod snude med os, og slikkede på os og generelt bare var nærgående.. smiley

• #5   18. mar 2014 Jeg er ikke i tvivl om at katte husker. Men tror mest de husker stemmer og dufte

• #6   18. mar 2014 Kan være at killingerne ville have været sådan over for hvem som helst, der er søde ved dem. Men ja, jeg er sikker på, at dyr husker og genkender sådan noget vigtigt noget, som fx deres mennesker (og hunde for dens sags skyld), udmærket. smiley

Dejligt at I kunne tage killingerne tilbage, også dejligt at I dermed får "noget" tilbage fra jeres afdøde hunkat. smiley

• #7   18. mar 2014 Det er jeg overbevist om, at de kan. Har flere oplevelser, som bekræfter det.
    Desuden ville dyr i naturen ikke kunne overleve, hvis de ikke kunne huske.

• #8   18. mar 2014 Tinka, ved bare at da de fx blev hentet var de kun trygge ved at være ved os, deres nye ejere kunne ikke holde dem og eller de gad ikke snakke med dem, men det kan jo sagtens have ændret sig med alderen smiley

Selvfølgelig kunne vi tage dem tilbage, vil vide hvor de ender, dvs. ved os, vil have det skidt med jeg ikke aner hvor de er endt henne. Got nok skulle vi slet ikke have kat nu, da jeg er gravid og vi har to store hunde, men kunne simpelthen ikke sige nej smiley

• #9   18. mar 2014 Jeg er ret overbevist om at katte husker..

Jeg havde et kuld plejekillinger hvoraf min Tøsen var den ene, hendes søster adopterede min morbror og tante, og hver eneste gang jeg kom og besøgte dem, og det var altså ikke fordi jeg overrandt dem, jeg var der måske 2-4 gange om året, men når hun (Tøsens søster) hørte min stemme så om hun luntende og skulle hilse på, hun kom ikke ved andre besøgende sagde de, og hun kom også først når hun hørte min stemme, hvis jeg kom samtidig med andre og de snakkede før jeg sagde noget reagerede hun ikke...

Hun blev desværre kun 4 år, måtte aflives pga slidgigt i hofterne..

profilbillede
  • #10   18. mar 2014 Ja de husker - her møder 6 måneder gamle Precious sin plejemor på udstilling - det er ca. 3 måneder siden hun flyttede fra plejehjemmet

profilbillede
Kommentér på:
Husker katte?

Annonce