932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Husker i mine katte der sloges?? Husker i mine katte der sloges??

Ja, jeg ved ikke om i herinde husker min tråd for en måneds tid siden omkring mine katte der sloges som bare slet ikke kunne enes længere.
Jeg ville lige komme med en opdate på dem.
Sally og Bibi er nu blevet steriliseret, det er gået super. Bibi skal have fjernet sting på tirsdag. Sille har fået en tid den 12 januar, så er de 3 af killingerne rejst. (den sidste må blive lidt endnu pga fladbryst, og jeg ikke helt ved med hende) trist at jeg ikke skal prøve at have killinger igen, men håber det kan give fred i huset.

De første 14 dage efter slagsmålene, skiftedes kattene jo til at være lukket inde, og så byggede min far en dør, se linket med billeder af den og killingerne.

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10375

Så nu bor Sille og killingerne i den ene del af huset og Sally og bibi i den anden del, og de kan så snakke gennem døren.
Det går rigtig godt. Sally knurrer lidt engang imellem, men ikke noget særligt. Sille virker ret ligeglad med dem. Hun vil egentlig bare med ned i den anden ende når vi går i seng.

De sidste 2 dage har jeg prøvet at lukke hende herned i 5min. uden killingerne. Og de har ikke hvæst af hinanden eller noget. Men hold op hvor er jeg nervøs for at de pludselig flyver i flæsket på hinanden. Så de får kun kort tid af gangen så lukker jeg Sille tilbage igen.

Hvad tror i?? Er der håb for at mine katte kommer til at kunne gå sammen igen?

sorry det blev lidt langt.

mvh Pia

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husker i mine katte der sloges??
  • #1   14. dec 2009 Jeg tror helt bestemt, det kommer til at gå - Det tyder det jo på allerede nu. (Egentlig ville jeg tro, det gik allerede nu, men der er jo ingen grund til at forhaste sig).

Hvordan trives den fladbrystede - leger hun lige så meget som de andre og lige så længe, eller bliver hun hurtigere træt? Og hvordan er hendes vægt og vejrtrækning i forhold til dem? Prøv at sammenlign vejrtrækningen, når de sover.

Hvis det er, som det skal være, vil hun sikkert ikke være præget af det resten af hendes liv. (Taler af erfaring).

Jeg synes ellers, du har tacklet hele situationen omkring kattene flot - hatten af for det smiley

• #3   14. dec 2009 tak for jeres svar, jeg håber virkelig også at de lykkedes så jeg kan beholde alle mine 3 piger.

Mega: Hende den fladbrystede har klart en anden vejrtrækning end de andre. Hun trækker vejret hurtigere. Det kan man tydeligt se når hun ligger og sover. og så er hun lige lidt mindre end de andre. hun vejer 200g. mindre end den anden pige. Dog er hun også den der var mindst ved fødslen. hun vejede som 7ugers 850g, hvor den anden pige vejede 1035g.

Ellers er hun som de andre, frisk og fræk. Hun leger lige så meget, og virker ikke til at være besværet.

• #4   14. dec 2009 Jeg synes, at begge pigernes vægt var fin for deres alder.
    Der kan i forvejen godt være stor vægtforskel på kuld-killinger indbyrdes. Nogle gange skyldes det deres mere eller miindre kraftige knoglebygning, andre gange, at nogle er hurtigere til at komme til fadet end andre, og jeg har da et par gange efterhånden set en spirrevip udvikle sig til et stor, flot kat.

For din "flade" killings vedkommende er det vigtigste at hun tager jævnt på, ikke står stille vægtmæssigt og slet ikke begynder at tabe sig og får åndenød.

• #5   14. dec 2009 Mange tak for dit svar...
    Jeg holder selvfølgelig øje med at alle killingerne har det godt og trives. Så vil selvfølgelig opdage det hvis hende den bette får det værre.

Ligger lige lidt flere billeder ind af dem om lidt:)

• #6   16. dec 2009 Ja, det var slemt, jeg kan sagtens huske det. (husker dog kun at der var to katte - Sally og Sille).

Jeg synes det er en supergod løsning med den netdør smiley hvor er det heldigt, at jeres hus er stort nok til at dele det op. Og fornuftigt at kattene er blevet neutraliseret.

Det lader til, at Sille har glemt alt om, at Sally er "dum". Eftersom Sally knurrer, så er hun måske endnu ikke helt kommet over oplevelsen med Silles angreb.... men mon ikke hun glemmer det med tiden, når hun kan se at Sille er blevet tilregnelig igen....
    Jeg er i hvert fald meget fortrøstningsfuld og tror på, at det nok skal gå smiley For en sikkerheds skyld ville jeg vente med at lukke dem sammen til killingerne er væk, og til nogle dage efter at Sille er blevet neutraliseret.

Jeg er meget spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå med gen-sammenføringen. Håber og tror, at det vil gå godt smiley

Kommentér på:
Husker i mine katte der sloges??

Annonce