{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

WoW
WoW
Tilmeldt:
24. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Rædselsslagen kat {{forumTopicSubject}}

Halløj KG.
Vi har 2 fine katte i familien, begge er 3 år gamle, og er udekatte. Begge er neutraliseret.
Den ene kat har fra vi fik dem altid været lidt "sin egen", meget sky i starten og var lang tid om at tø op. Den anden er lige modsat, tillidsfuld og kærlig fra starten. Der gik lang tid før den blev rigtigt tam, men den overgav sig til sidst. Eller det vil sige, den elsker mine 2 børn og min kone. Men den har af en eller anden grund aldrig rigtigt været tryg ved mig. Her for et halvt års tid siden færdiggjorde jeg en tilbygning til huset, og der blev i den forbindelse flyttet rundt på møbler osv. I den forbindelse blev dens "tilflugtssted" også taget fra den. Her blev katten helt rundt på gulvet, og kvitterede med at "lade lasten gå" i vores seng. Siden da, har ingen af kattene haft adgang til værelserne. Men sagen er, hver gang den kommer hjem, og jeg samtidigt er hjemme, er den rædselsslagen og stiller sig ved døren og bræger inderligt indtil den bliver lukket ud igen. Vi kan simpelt hen ikke være i stue sammen. Er jeg ikke hjemme, ligger den og hygger og lader sig nusse af resten af familien. Med det samme jeg viser mig, starter brægeriet igen, og hun leder febrilsk efter en vej ud.

Til historien hører, at jeg to gange har haft en kontrovers med hende. Første gang da hun var lille og skulle have den første loppekur, var jeg uheldig at få fat i halen på den. (Den var som sagt ikke helt tryg ved os i starten, men jeg troede at jeg kunne nå at få fat i nakkeskindet på den og give den kuren.) Jeg fik som fortjent, og blev kradset til blods. Anden gang trådte jeg ved et uheld på hende, da hun smuttede ud af døren mellem fødderne på mig. Ikke noget alvorligt, og vi har da også været ok venner efter. Men som sagt er det eskaleret det sidste halve år, og jeg synes at det er synd for hende at vi ikke kan være hjemme sammen..
Hvad kan jeg gøre, og hvorfor reagerer hun sådan overfor mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rædselsslagen kat
  • #1   24. mar 2014 øv det lyder som det lange seje træk...tålmodighed. Kan det ikke være dig der fodrer hende fremover, så hun kan forbinde dig med noget godt?

  • #2   24. mar 2014 som jane skriver, du skal være den gode i familien. du skal fodere, give godbidder og lege med hende.
    rom blev ikke bygget på en dag

    måske skulle I prøve at sætte en feliway op i huset?

    pt bruger jeg dr bach nødhjælp til mine katte (uro pga udlejer) og det har virket super godt på min pyrus. han har altid været en lidt sky kat, fundet på motorvejen. men det er han ikke mere. bare en dråbe i vandet.

    pt forbinder hun dig med noget væmmeligt noget. hun ser dig som en som har fjernet hendes sikkerhedsnet - i forbindelse med ombygningen (katte hader når der sker nye ting i hjemmet).
    Og det skal du have vendt, og det gør du med mad. mad går lige til kattens hjerte. Har selv været madmor for internattets katte, og mig kunne alle lide.


  • WoW
    WoW Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   25. mar 2014 Jeg prøver at stå for maden, og så ellers væbne mig med tålmodighed. Snakker vi bare om den daglige fodring, eller skal der godbidder til?

  • #4   25. mar 2014 lækker vådmad og masser af godbidder! smiley

  • #5   25. mar 2014 Der skal godbidder og masser af forkælelse til. Jeg kender nogen der har haft det lidt sådan som du beskriver. Der var det manden der stod for klipning og andre af de mindre sjove ting. De havde overtaget en kat og den var ligesom hos jer meget glad for kvinden men utryg ved den manden. Du skal igang med at forkæle katten og bygge noget tillid op igen. Og er det en sky kat så skal du nok arbejde for at vinde tilliden tilbage. Så godt med tålmodighed og så undgå at stresse den, hvis der skal bankes og flyttes om så få katten væk så den ikke oplever du er hovedperson i alle de dumme ting.

  • #6   25. mar 2014 Jeg vil sige, at du skal stå for al maden - også den daglige fodring. Du kan hos dyrlægen købe en sæk Royal Canin Calm. Det indeholder et stof der virker let beroligende og det er ikke noget der sløver eller katten bliver afhængig af. Der er det samme i dette foder som i Zylkéne.
    Jeg har ved flere lejligheder brugt det til mine katte. Du kan sagtens give det til dem begge.
    Den skal jo som de andre skriver lige lære igen at du altså ikke er så farlig.


  • #7   25. mar 2014 I en periode syntes jeg du skal stå for al maden indtil hun er fortrolig med dig..

    Jeg tror hun fordi hun var så sky i starten og du så uforvarende har gjort hende ondt har set dig som husets bølle, (det er hendes syn ikke mit smiley )

    Så jeg syntes at du skal gøre følgende, når du står op om morgenen så skal du servere en dejlig skålfuld med lækker dåsemad, inden du lukker hende ud uanset tidspunkt så giver du hende en godbid det samme gør du når du lukker ind (hav en godbid dåse til at stå ved døren, sørg for at hver eneste gang du ser hende så har du en godbid klar, dette er selvfølgelig kun til hun er fortrolig med dig, når tilliden er opbygget kan du nøjes med at give godbid når hun henvender sig til dig, du sørger også for i starten at fylde tørmaden op og så ved aftensmadtid så giver du igen dåsemad, så skal hun nok begynde at forbinde dig med noget godt og varme op overfor dig..
    Når det er sket kan i igen deles om at fodre, men stop aldrig med at give mindst en gang foder om dagen og jeg tror egentligt morgenfodringen er vigtigst..

    Men kodeordet er tålmodighed tålmodighed og atter tålmodighed, det kan tage uger eller måneder, men giv ikke op, for det skal nok lykkedes..


  • WoW
    WoW Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   25. mar 2014 Jeg takker for alle rådene, jeg vil se om jeg kan smigre mig ind igen med godbidder, og stå for fodringen. Som jeg læser det, er der håb forude. Det er synd at hun er så stresset når jeg er i nærheden, og også lidt frustrerende at jeg ikke kan komme i nærheden af hende.
    Jeg skal nok holde liv i tråden, og fortælle om jeg får succes med projektet.
    NFO, vi har ingen hund, hunden på billedet er den meget berømte Doge.


  • #11   25. mar 2014 Glæder mig til at høre mere, hen ad vejen smiley
    Krydser fingre for dig, katten og resten af familien smiley


Kommentér på:
Rædselsslagen kat

Annonce