{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

skrækslagen kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kastreret kat på 6½ år, jeg fik ham som lille tryg og glad killing,da han var omkring 1 år kom han en nat hjem[har kattelem med chips] helt ude af den og rystede overalt på kroppen og havde lavet ned af sig selv, lige siden har han været rædselsslagen over for alle mennesker jeg ved jo ikke hvad der er sket men ønsker for ham at han
bare fik det lidt bedre, bare nogen kan råde mig, han er heldigvis tryg ved mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skrækslagen kat
  • #1   1. maj 2023 Hegn haven ind, så han kan være sikker og tryg smiley

  • #2   1. maj 2023 jeg ville lave løbegård eller indhegne haven
    der er bare nogle katte som vil opleve verden som et stort farligt sted, og de har det bedre ved at begrænse deres verden
    har selv et par stykker. Begge har været ok som killing/ungdyr, og så lige pludselig er verden farlig. Især andre mennesker. Begge mine har været ca 7-8 uger da jeg fik dem som smidt af. De er vokset op hos mig i en stor flok af katte som har været gode til at passe dem

    jeg syntes at du skal prøve disse til ham
    https://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_ergaenzung/pawspatch/1421515
    jeg bruger dem pt til en 10 årige gammel kat som jeg har overtaget fra en gammel dame å 90 år. Han stressede helt vildt med det resultat at han ville banke de andre.
    han har nu fået dem i 1½ uge, og kan nu gå sammen med de andre katte, uden de store problemer.Han har fået en indre ro

    så tænker at din også vil få glæde af dem
    Dog tænker jeg ikke at du skal forvente at han vil kunne lide andre mennesker - men han vil kunne få en mere rolig opførelse


  • #3   1. maj 2023 Han har jo helt klart, haft en mega dårlig oplevelse, muligvis med et menneske indblandet!
    Jeg ville som de andre foreslår, lave en indhegning/ løbegård, for at give tryghed til katten.


  • #4   2. maj 2023 En indhegning løser ikke problemet men sikrer dig mod lignende oplevelser.

    På zooplus kan du få royal canin vet calm tørfoder eller du kan køre til dyrlægen og få Kalm enten som piller eller flydende, som skal udover foderet. Følg anvisningerne. Det er et naturligt beroligende middel, som du har brug for.

    Du skal træne ham og gøre ham tryg ved andre mennesker og sig selv gennem træningen.

    Det gør du gennem simple kontaktøvelser - se videoen (videoen er til hunde, men princippet er nøjagtigt det samme for katte) https://youtu.be/VpNCf5gtYbo

    Start med at lær ham belønningskomandoen. Jeg bruger "dygtig" på min schæfer og klik med tungen til min kat. Du giver kommandoen og giver straks en godbid. Det bliver du ved med indtil han fatter det og går videre til kontakt og dut.

    Lær ham at "dutte", hvor han sætter snuden mod hånden. Min kat kommer altid hen og hilser med snuden mod hånden. Det er en kanon øvelse især til fremmede!

    Træn 5 minutter dagligt. Hvis du ikke har været ved dyrlægen, så skal han undersøges om der kan være noget fysisk. Virker træningen ikke eller det virker svært, så kontakt en adfærdskonsulent og/eller overvej om det er et ordentligt katteliv.

    Personligt har jeg nultolerance overfor mentalproblemer hos dyr. De skal trivedes og har fået tre af mine huskatte aflivet efter to år på den baggrund. Det gør ikke ondt at være død, men det kan gøre ondt at være levende. Det er din vurdering af dyrets velbefindende der tæller og ikke andres. Mærk efter hvad der er rigtigt. Ingen kender dyret bedre end dig og alle andre har holdninger i øst og vest.

    Jeg håber, at det gav dig lidt. Pøj pøj med det!


  • #5   7. maj 2023 Fik du løst det? smiley

Kommentér på:
skrækslagen kat

Annonce