Killinger blev moderløse og hankat er rædselsslagen {{forumTopicSubject}}
Havde en ældre hankat, Jupi og en ung hun, maya, de fandt efter noget tid en fredelig sameksistens og alt gik godt. Maya blev gravid og en månedstid før hun skulle føde begyndte han at blive fjendtlig overfor hende, måske fordi hun begyndte at lugte anderledes..?????
Da vandet gik lukkede vi hende inde i en stue, hvor hun kunne snige sig gennem et vindue og jupi ikke kunne komme i gennem. Hun fik to skønne killinger og var en fantastisk mor, trods hendes unge alder. I torsdags da killingerne var lige over 7 uger, blev hun påkørt, hendes bækken var itu og hun blev aflivet. Der var intet at gøre, sagde dyrlægen.
Killingerne er stort set renlige, de spiser, drikker, leger og ser ud til at trives trods deres tab.
Nu har jeg så det problem at de indtager mere og mere af huset og de to gange de har mødt vores søde gamle hankat, ca 8 år er det gået helt amok. Han er rædselsslagen for killingerne, han knurrer og hvæser og de er jo også frygtelig bange for alt det han sender ud.
Vi lukker døre og holder dem fra hinanden, men nu er jeg helt i tvivl om hvad der er det rigtige at gøre.
De kender jo hinandens lugte og har boet og bevæget sig i samme hus siden de blev født. Men moderen har også reageret meget voldsomt de par gange vi har forsøgt at introducere dem for hinanden og når jupi har gjort det mindste blev han jaget ud af huset under hvæs og hyl.
Nu havde jeg jo håbet at det ville blive nemmere, hvor hun ikke er her længere med hendes voldsomme moderinstinkter. Men det er en svær situation. Jeg havde jo håbet at jupi kunne agere som en erstatning for mormis og lære dem at være gode katte.
Det føles forkert at holde dem fra hinanden og det føles heller ikke godt at holde vores gamle kat ude af stuerne. Men hvordan griber jeg det an?
Åhh jeg er i syv sind og håber i har nogle gode råd.
Kirstine killingemor på fuld tid
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 278 Katte: 17 Emner: 23 Svar: 383
Du kan lave en dørsprække, så både killingerne og din hankat, kan se og hilse på hinanden.
Så skal du tage noget din hankatte sover på og lig det ind til dine killinger og omvendt.
Så blander du deres lugte og de vil genkende deres lugte.
jul 2024
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 6
De små har fået jupis pels i små bolde og de snuser interesseret til hans yndlingsstol i stuen. Hankatten har fået killingernes rester og spiser det gladeligt, tænkte at det var godt at han kunne forbinde deres duft med noget godt. Han får selvfølgelig også hans egen portion. Har ikke rigtig nogle tæpper jeg kan bytte rundt på. Mon det ikke kan virke med de andre tiltag..?
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
bare sørg for at han ikke kan komme ud i den første periode - i tilfælde af at han bliver p,, sur og går hjemmefra
sørg for at han kan komme op og væk fra dem
lige nu er de nogle grimme mærkelig ting, som han ikke fatter noget af
Men han burde ikke gøre dem noget
oplever det hver gang jeg har fået en killing hjem - har haft ned til 11 dag (en nabos hunkat som blev kørte ned -havde 6 11dage gamle killinger . naboen ville aflive killingerne men da de boede på mit loft, så beholdte dem), de fleste har dog været 5-8 uger
og de fleste af de ældre har den samme opfattelse som din dreng, Nemlig at killinger spiser voksne katte. Men det bliver til hvæs og sprut og lidt slag, uden dog at der bliver brugt klør. Det er også den måde at killingerne lærer at man skal respektere de voksne katte på. Men det er noget som sidder i dem
bare vær obs på at han skal have mulighed for at være sig selv uden at de kan drile ham
jul 2024
Jeg kan jo lukke killingerne ind i deres safe space, når jeg er væk. Så er jeg mere rolig
Han er en virkelig skøn og rar kat, sød ved alle mennesker i hvertfald ??
Sikke dog et arbejde med 6 så små killinger. Godt klaret
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
havde begge katte indtil de blev aflivet - og det samme med killingerne
hunkatten blev 13 år mens hankatten blev 19 år og 5 mdr
så vi har gjort det godt
det er vigtigt at han kan hoppe op på et eller andet som killingerne ikke kan nå. det plejer at være rigeligt for de fleste katte
jeg har haft op til 19 katte af gangen - er ikke opdrætter men har arbejdet for kv og har fået flere tilløbere. så har prøvet det flere gange
jul 2024
Killingerne og jupi møder nu hinanden hist og pist i huset, men jupi holder sig mest i kælderen. Håber han snart bliver mere modig og kommer op og dominerer stuerne som han plejer ????
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
For det andet har killinger killingepas, dvs de færreste katte gør killinger noget. Ja, de kan sige grimme ting til dem, men så længe den voksne og killingerne kan komme et sted hen, hvor den anden part ikke kan følge med (under møbler/op på møbler), så plejer det at gå gnidningsløst. Bare lad ham sprutte.
Hold dog øje første gang de lukkes helt sammen, hankatten tror jo, at mormis kommer efter ham.
Killinger blev moderløse og hankat er rædselsslagen