{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Gode råd til køb af kat nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Godaften allesammen smiley

Jeg har en super dejlig halv main coon hankilling, på lige godt 7 måneder, han er indekat og er alene i de fleste dagtimer.

Han har en del typiske main coon træk, såsom han snakker en del med mig, og har brug for meget opmærksomhed, som jeg selvfølgelig forsøger at give ham. Men da jeg ikke føler at det er helt nok, kunne jeg godt tænke mig at finde en legekammerat til ham.
(Det skal lige siges at han er kastreret)

Er der nogle gode råd til det? Skal det være nogenlunde samme alder? Skal det være en han eller hun kat/killing?
Synes jeg har læst en del omkring at det er bedst at overveje en kat med samme race, men hvad er jeres mening omkring det?

Håber der er nogle der kan hjælpe smiley

Mvh. Josefine..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til køb af kat nr. 2
  • #1   25. mar 2014 Jeg tror ikke nødvendigvis det behøver være samme race, når bare den nye passer i temperament og aktivitetsniveau.
    Nogle oplever forskelle i pige- og drenge-leg, så en jævnaldrende han, vil nok være at foretrække. (kastreret inden indflytning).

• #3   25. mar 2014 Tusind tak for hurtigt svar, begge to smiley

Camilla; Hvordan gjorde i så, da i fik kat nr. 2? Altså holdte i dem seperat i noget tid, eller hvordan?
    - Er der nogen grund til at være så bekymret som jeg er? Er så bange for at min kat Bob, vil ændre sig - eller slet ikke vil tage i mod den nye kat...

• #5   25. mar 2014 Kastreret hankilling/ungdyr er helt klart at anbefale ifht legemåde i sådan en fyr smiley

• #6   26. mar 2014 jeg fik krumme som ca 8 mdr,(november) og vil nok sige at det ville være synd at sætte en killing sammen med sådan en. Så er det bedre med en på samme alder, og så en hankat, da hunmisser ikke altid gider at lege på samme måde

og nu er krumme så sammen med 17 andre, men bedste legeven er Pyrus på 3 år, og de to leger rigtig meget. Pt som jeg ligger her i sengen og skriver, ja så farrer de to vildbasser rundt i hele huset.
    det skal siges at vi er vant til at de leger så vi har aldrig problemer med at sove.

• #7   26. mar 2014 Jeg vil anbefale dig en kastreret hankat på mellem 12 uger og 7 mdr. om det er samme racer er ikke en nødvendighed, men sørg for at det temperament mæssigt er en kat der er lig den du har nu..

• #8   26. mar 2014 Tusind tak for super gode svar! Det er virkelig dejligt smiley
    - Har i nogle råd til hvordan man skal forene de to katte med hinanden? Skal man bare prøve at sætte dem sammen, som Camilla nævner.
    Har også læst en masse omkring at det er bedst at have den nye kat i et rum i nogle dage, og lade den vende sig til omgivelserne. Også sætte dem sammen, efter de har vænnet sig så småt til hinanden?

• #9   26. mar 2014 på internattet gav vi følgende råd
    sæt den nye kat på gulvet i transportkassen, lad den gamle komme hen - hvis den vil tæve kassen så lad den gøre det. det er bedre at den tævere kassen fremfor katten
    når så den gamle går, ja så kan man lukke den nye ud.

det vigtigste er at man selv er stille og rolig. sæt dig ned og slap af. der kan nemlig ikke ske noget

jeg har selv brugt rådet mange gange. 3 gange med velvoksne store katte. Og alle gangene har foregået uden problemer. de sidste to jeg har fået har jeg bare smidt ind, pænt sagt. Men det har været en killing, og en stor killing, hvor de andre i forvejen havde hilst på dem.

det der med at have dem i forskellige rum, kan trække sammenføringen i langdrag. Og mange har svært ved at få dem sat sammen. Med den anden metode, ja så er det overstået hurtigere, og somregle så går der max en uges tid hvor de stadig lige skal se hianden an. Min den sidste tog 2 dage, så var det som om at han aldrig havde boet andre steder. Nu er jeg så også totalt cool når jeg får nye katte ind.

så spring ud i det, så han kan få nogen at lege med

• #10   26. mar 2014 Når vi kommer hjem med en ny kat her gør vi som Camilla siger. Sætter den nye i kassen på gulvet i stuen og kort efter åbner vi lågen. Det har aldrig givet problemer. Vi har en gang fået en kat hvor vi lod den være i et andet rum. De blev aldrig gode venner så det vil jeg ikke anbefale.

• #11   17. apr 2014 Hej igen allesammen..
    Selvom det er lidt sent vil jeg gerne takke jer allesammen for jeres super gode råd..
    Vi fik i søndags vores nye, lille Maine Coon killing, Chaplin smiley
    Her er et billede af de Bob (min 7 mdr. gamle kat) og Chaplin efter blot 3 dage smiley

profilbillede
  • #12   17. apr 2014 Ih stort tillykke! smiley
    Hvor er det er skønt billede af to skønne katte. smiley

• #13   17. apr 2014 Det ser ud til at være et godt match smiley Tillykke med "famile-forøgelsen".

• #14   18. apr 2014 Tillykke med det nye familiemedlem, det ser jo ud til at gå strygende smiley smiley

• #15   18. apr 2014 Tillykke med ham. De ser rigtig ud til at hygge sig sammen smiley

Kommentér på:
Gode råd til køb af kat nr. 2

Annonce