Gode råd til køb af kat nr. 2 {{forumTopicSubject}}
Godaften allesammen
Jeg har en super dejlig halv main coon hankilling, på lige godt 7 måneder, han er indekat og er alene i de fleste dagtimer.
Han har en del typiske main coon træk, såsom han snakker en del med mig, og har brug for meget opmærksomhed, som jeg selvfølgelig forsøger at give ham. Men da jeg ikke føler at det er helt nok, kunne jeg godt tænke mig at finde en legekammerat til ham.
(Det skal lige siges at han er kastreret)
Er der nogle gode råd til det? Skal det være nogenlunde samme alder? Skal det være en han eller hun kat/killing?
Synes jeg har læst en del omkring at det er bedst at overveje en kat med samme race, men hvad er jeres mening omkring det?
Håber der er nogle der kan hjælpe
Mvh. Josefine..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nogle oplever forskelle i pige- og drenge-leg, så en jævnaldrende han, vil nok være at foretrække. (kastreret inden indflytning).
mar 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 4
Camilla; Hvordan gjorde i så, da i fik kat nr. 2? Altså holdte i dem seperat i noget tid, eller hvordan?
- Er der nogen grund til at være så bekymret som jeg er? Er så bange for at min kat Bob, vil ændre sig - eller slet ikke vil tage i mod den nye kat...
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
og nu er krumme så sammen med 17 andre, men bedste legeven er Pyrus på 3 år, og de to leger rigtig meget. Pt som jeg ligger her i sengen og skriver, ja så farrer de to vildbasser rundt i hele huset.
det skal siges at vi er vant til at de leger så vi har aldrig problemer med at sove.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
mar 2014
- Har i nogle råd til hvordan man skal forene de to katte med hinanden? Skal man bare prøve at sætte dem sammen, som Camilla nævner.
Har også læst en masse omkring at det er bedst at have den nye kat i et rum i nogle dage, og lade den vende sig til omgivelserne. Også sætte dem sammen, efter de har vænnet sig så småt til hinanden?
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
sæt den nye kat på gulvet i transportkassen, lad den gamle komme hen - hvis den vil tæve kassen så lad den gøre det. det er bedre at den tævere kassen fremfor katten
når så den gamle går, ja så kan man lukke den nye ud.
det vigtigste er at man selv er stille og rolig. sæt dig ned og slap af. der kan nemlig ikke ske noget
jeg har selv brugt rådet mange gange. 3 gange med velvoksne store katte. Og alle gangene har foregået uden problemer. de sidste to jeg har fået har jeg bare smidt ind, pænt sagt. Men det har været en killing, og en stor killing, hvor de andre i forvejen havde hilst på dem.
det der med at have dem i forskellige rum, kan trække sammenføringen i langdrag. Og mange har svært ved at få dem sat sammen. Med den anden metode, ja så er det overstået hurtigere, og somregle så går der max en uges tid hvor de stadig lige skal se hianden an. Min den sidste tog 2 dage, så var det som om at han aldrig havde boet andre steder. Nu er jeg så også totalt cool når jeg får nye katte ind.
så spring ud i det, så han kan få nogen at lege med
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
mar 2014
Selvom det er lidt sent vil jeg gerne takke jer allesammen for jeres super gode råd..
Vi fik i søndags vores nye, lille Maine Coon killing, Chaplin
Her er et billede af de Bob (min 7 mdr. gamle kat) og Chaplin efter blot 3 dage
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvor er det er skønt billede af to skønne katte.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Gode råd til køb af kat nr. 2