{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Missemor tisser på gulvet? {{forumTopicSubject}}

hej , som I ved fik Gwen killinger for 12 dage siden de sidste par dage har jeg skulle vaske gulvet I køkkenet/gangen og toilettet hver dag da her bare lugtede af tis. troede først det var hankatten da han har haft uheld en gang imellem hvis han bliver bange eller skræmt over noget.
men nu har vi lige taget Gwen I at tisse på gulvet I gangen , nogen som kan fortælle hvorfor ? de havde allerede 2 kattebakker, og har puttet en mere op efter killinger blev født. nogen som kan fortælle mig hvorfor hun gør det , det ha rhun aldrig nogensinde gjort før. (gangen er I den anden ende af huset fra killinger, så kan ikke være fordi hun markere rundt om dem)
nogen ideer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Missemor tisser på gulvet?
  • #1   29. mar 2014 altså er ikke helt sikker på det var tis nu her, nu bliver jeg I tvivl, kan det være mælk som er løbet derude, der var ret meget :S

• #3   29. mar 2014 Lotte S : der var en kattebakken 1 meter fra hvor "tisset" var, så det kan ikke være problemet smiley

• #5   30. mar 2014 Tænker om hun kan have ondt? Har læst herinde at de så nogle gange gør det uden for bakken, da de forbinder bakken med at det gør ondt... Hun har jo været en del igennem, så er måske mere modtagelig. :-\

• #6   30. mar 2014 Skud i tågen. Hun startede jo med at føde i en af deres kattebakker, hvor du jo flyttede hende og de ny fødte killinger, jeg ved ikke om du fjernede kattebakken efterfølgende også. Men kan det være hun nu ser kattebakken som noget negativ da du jo fjernede hende fra den?

Ved altså ikke om det kan have noget at sige smiley

• #7   30. mar 2014 Heidi J : det ville helt sikkert have været et godt bud!
    den blev vasket af og renset da hun var inde og få kejsersnit og siden der har hun brugt den helt nomalt igen, så tror desværre ikke lige det kan være grunden smiley

• #8   31. mar 2014 12 dage efter fødsel, hun kan jo være ved at gå i løb.
    Det er bestemt ikke unormalt hunkatte markere territorie når de kalder på hankatte, så er du bare heldig hvis kun det er på gulvet hun sætter sig smiley

• #9   31. mar 2014 Ditte, hun er ikke i løb

• #10   31. mar 2014 Så er du nok ved at være der at du skal overveje en blærebetændelse, og dermed et dyrlæge besøg. Kan være en urinprøve vil være nok, nu hun har så små killinger og helst ikke skal flyttes. Må du lige snakke med din dyrlæge om smiley

Konstaterer dyrlægen så at hun ikke har det, så skal du til at kigg på adfærd og stress

• #11   1. apr 2014 hold da op. syntes lige det er at gå for vidt.
    fordi hun måske lige har haft et uheld.

• #12   1. apr 2014 Nadia - Du mener at du ikke vil besøge dyrlægen fordi din kat tydeligt har vist at der er noget galt med hende enten i forhold til noget fysisk eller noget psykisk, ved ikke at bruge bakken, når hun nu ellers normalt fint kan det?
    Tjaeh, det er jo "dit" problem. Den det går ud over er din kat, hvis hun går med en uopdaget blærebetændelse - og hende og jer hvis hun går og er stresset og får urenlighed inkorporeret som en dårlig vane, fordi der ikke bliver taget hånd om problemet i tide..

Urenlighed er desværre en meget hyppig årsag til aflivning i DK, og det siger noget om hvor svært det kan være at finde ud af årsagen til hvorfor katte er urenlige, så hellere starte med at få det undersøgt med det samme.

• #13   2. apr 2014 min kat er ikke urenlig hold da magle !
    hun havde et uheld og ville nok mere eller mindre se om det kunne vaere fra hendes kejsersnit. hun har vaeret til dyrelaegen 3 gange de sidste 2 uger saa der er intet galt med hende. og det er jo ikke fordi jeg skriver hun lige pludselig er urenlig og overhovedet ikke bruger bakken. hun er heller ikke stresset. hun er en glad og rolig nybagt mor.
    saa syntes godt nok det er at gaa for vidt og syntes du skriver det i en MEGET grim tone til mig. jeg har faaet nok af folk som tror de ved bedre end mig med hensyn til MIN kat (ikke katte generelt!)

• #14   2. apr 2014 Hvad er det helt præcist du vil med denne tråd så?

• #15   2. apr 2014 Lotte : jeg ville egentlig bare gerne have råd med hensyn til om der måske ikke var nok kattebakker ? eller at det måske kunne være en efter reaktion fra kejsersnittet. hvis nogen ahvde erfaringer med det

• #16   3. apr 2014 Nadia - Min tone er faktisk ikke spor grim. Jeg skriver bare nogle ting du ikke bryder dig om at høre.
    Men jo, urenlighed kan også komme af for få bakker, for snavsede/lugtende bakker eller at en kat monopoliserer bakkerne så den anden ikke kan komme til.
    Skyldes kejsersnittet - nej. Hvis det have været lige efter hvor hun stadig var groggy efter narkosen, så jo. Men ikke så sent i forløbet.

• #17   3. apr 2014 Var det min kat ville jeg nok få den tjekket for urinlidelse osv. Hvis det er muligt med de små smiley

• #18   3. apr 2014 Jeg havde også fået hende testet for en urinvejslidelse...

• #19   4. apr 2014 På dit første indlæg forstår jeg det som om det er sket mange gange, fordi du skriver at du har vasket gulv hver dag fordi det lugter af tis. Måske har andre den samme opfattelse som mig og de derfor foreslår dyrlæge.

Kommentér på:
Missemor tisser på gulvet?

Annonce