546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Sidste modul til hegnet er oppe Sidste modul til hegnet er oppe

I søndags brugte min veninde og jeg 4 timer på at få lagt hegn på de skrå "10 min i hel støtter" der var ovenpå stolperne i haven.

Berte har været en del ude og kigget, snust, leget og ligget i solen.

Her til eftermiddag gjorde hun forsøget og hoppede men kunne vist ikke helt lide det hegn hun fik fat i, gav efter og i det samme tikkede jeg hende med en plastpind til hendes legetøj som jeg sad med i hånden ude ved hende.

Hun røg så ned men det gjorde ikke meget ved hende for hun undersøgte det lidt igen men gik så pludselig ind.

Det er samme nabo hun vil ind til. Der bor to indekatte og i aftes sad der en halvstor hankilling, som tilhører en næst næstnabo, og drillede på den anden side af hegnet.

Hvad er det der gør at hun vil ind til og ud til, andre katte? Hun fik øje på den udekilling allerførste gang hun var i haven og der blev den jaget væk med fuld skrue. Hun vil så ud for at jagte andre katte og hvad ellers?

Vil hun blive ved at prøve og komme ud, eller kan det gå i sig selv hvis hun ikke får flere succes'er?

Hun har været noget ulykkelig over at jeg har holdt hende inde her til aften og har gået og klaget over det. Tyder det på at der er meget udekat i hende eller er det ikke sådan at stile op?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidste modul til hegnet er oppe
  • #1   2. apr 2014 Det kan være hun mener hendes territorium skal være større smiley

Jeg holder også mine inde når det er mørkt, for jeg ved af erfaring, fra de få gange de har fået lov, at jeg ikke kan kalde dem ind når det er mørkt.

Min den lille har også fået afprøvet hegnet, men har ikke været helt oppe ved det skrå, han har kikket op, og er så gået ned igen.

Manne prøvede engang da jeg var uden for haven, jeg skulle luge langs hækken udvendigt, da slog jeg på nettet flere meter fra ham og automatisk råbte jeg NEJ, han har aldrig forsøgt igen.

• #3   2. apr 2014 **Tyder det på at der er meget udekat i hende eller er det ikke sådan at stile op?**

Hendes adfærd tyder på, at hun slet ikke er tilfreds med hegn smiley . Og hun kan jo meget vel have været vant til at løbe frit hele sit liv. (jeg saaaagde jo ... nå).
    I hvert fald ingen tvivl om, at hun gerne vil ud i Store Verden - det kan godt være at hun resignerer og holder op med at forsøge at komme over hegnet .... men er det lykken?

Jeg ville lade hende løbe frit - og lade hegnet stå som bevis på, at jeg da havde gjort mit bedste for at overholde regler, og håbe, at en evt. utilfreds nabo ville lade sig formilde af det. Hun er jo så åbenbart heller ikke den eneste fritløbende kat i nabolaget, kan jeg læse ud af dit indlæg.

• #4   3. apr 2014 Der er flere fritløbende katte her men det er ikke tilladt. Flere af mine naboer inkl. mig selv er irriterede over de fritløbende og så ville det være tåbeligt af mig at lade min rende.

Jeg bor i socialt boligbyggeri, så vi er ret tæt, selvom min have ligger lige op af grønt område.

Så hvor meget jeg end kunne have lyst til at lade hende være ude i verden, er det ikke muligt. smiley

Jeg vil være ved hende de næste dage hun er ude og se hendes adfærd og så må det briste eller bære

Kommentér på:
Sidste modul til hegnet er oppe

Annonce