{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Knuder i pels - ikke mine katte {{forumTopicSubject}}

Jeg kender disse to katte, ikke deres ejere.
Det er to vidt forskellige katte, så ikke samme ejere eller samme by, men samme problem.
De er meget kælne, så har tit nusset med dem (udekatte), og de har begge knuder i pelsen, hvilket ser ud til at blive værre og værre. Har kontaktet den ene kats ejer og de sagde at de redte den regelmæssigt (Tydelig løgn, da den samme knude bliver større og større).
Den anden kat har samme problem, her siger ejerne at de ikke kan rede ham, da han river og bider dem. Katten kan ikke lide at blive redt knuder ud på maven (har prøvet at pleje den), men synes ikke at den var 'umulig'.
Har det dårligt med at se disse to katte få det værre og værre (Langhårede katte). Den ene har endda hoftesmerter og halter indimellem og ejerne mener ikke der er noget galt og tager den heller ikke til dyrlægen.
Føler ikke at jeg kan gøre noget, da de ikke er i dårlig nok stand til at nogle dyreorganisationer vil tage sig af det og kan jo ikke bare kidnappe dem XD
Noget jeg kan gøre, ud over at blive ved med at fjerne knuder, når jeg ser dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knuder i pels - ikke mine katte
  • #1   8. apr 2014 Fortæl ejerne, at deres katte efterhånden vil få flået huden langsomt af, hvis ikke de gør noget ved det (har selv set en kat med samme problem, hvor huden var flået af, flere steder).
    De har, så vidt jeg ved, to muligheder, hvis ikke de selv kan gøre noget:

1: Forhøre sig ved alle hundefrisører i området, om nogen af dem tager katte ind. Nogle gør, men det er ikke alle.
    2: Tage til dyrlægen, og få dem til at gøre det. Her vil katten højst sandsynligt blive lagt i narkose.

Hvis kattene er meget filtrede, så SKAL de klippes af, da det er direkte dyremishandling, at forsøge at rede det ud. Filter der sidder helt tæt ved huden, er yderst smertefulde.

• #2   8. apr 2014 Har sørget for at fjerne diverse knuder når jeg ser dem, så de ikke meget filtrede, heldigvis, den ene er desværre ved at få filter det sidder helt inde ved huden lige ved halsen! Men vil sige det til ejerne hvis jeg ser dem igen. Har som sagt ingen kontakt til dem, kun hvis jeg tilfældigvis ser dem, når jeg kæler med deres kat...

• #3   8. apr 2014 Men det er jo ikke dit ansvar, at tage dig af deres katte, det ansvar skal de selv tage. Det er ikke en holdbar løsning, at du bare fjerner filter på kattene, når du ser dem. Ejerne er nødt til, at få besked om, at når man har langhåret kat, så indebærer det altså også, at man holder dem fri for filter, på den ene eller anden måde. Lige så vel som man sørger for, at de har mad og vand.

• #4   9. apr 2014 Ja, der er desværre mange som mener at 'det er jo udekatte, de kan tage sig af sig selv'. Den har jeg fået en del gange... hvilket også er resultatet i disse tilfælde.

Kommentér på:
Knuder i pels - ikke mine katte

Annonce