Knuder i pels - ikke mine katte {{forumTopicSubject}}
Jeg kender disse to katte, ikke deres ejere.
Det er to vidt forskellige katte, så ikke samme ejere eller samme by, men samme problem.
De er meget kælne, så har tit nusset med dem (udekatte), og de har begge knuder i pelsen, hvilket ser ud til at blive værre og værre. Har kontaktet den ene kats ejer og de sagde at de redte den regelmæssigt (Tydelig løgn, da den samme knude bliver større og større).
Den anden kat har samme problem, her siger ejerne at de ikke kan rede ham, da han river og bider dem. Katten kan ikke lide at blive redt knuder ud på maven (har prøvet at pleje den), men synes ikke at den var 'umulig'.
Har det dårligt med at se disse to katte få det værre og værre (Langhårede katte). Den ene har endda hoftesmerter og halter indimellem og ejerne mener ikke der er noget galt og tager den heller ikke til dyrlægen.
Føler ikke at jeg kan gøre noget, da de ikke er i dårlig nok stand til at nogle dyreorganisationer vil tage sig af det og kan jo ikke bare kidnappe dem XD
Noget jeg kan gøre, ud over at blive ved med at fjerne knuder, når jeg ser dem?
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
De har, så vidt jeg ved, to muligheder, hvis ikke de selv kan gøre noget:
1: Forhøre sig ved alle hundefrisører i området, om nogen af dem tager katte ind. Nogle gør, men det er ikke alle.
2: Tage til dyrlægen, og få dem til at gøre det. Her vil katten højst sandsynligt blive lagt i narkose.
Hvis kattene er meget filtrede, så SKAL de klippes af, da det er direkte dyremishandling, at forsøge at rede det ud. Filter der sidder helt tæt ved huden, er yderst smertefulde.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 208
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 208
Knuder i pels - ikke mine katte