13. okt 2011 Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Filtret pels + knuder Filtret pels + knuder
Hej.
Min mors kat (Pjuske, som ses på min profil), har en del knuder i pelsen Jeg tænkte, at klippe dem af, men synes det er meget pels han så vil miste. Jeg reder ham nogle gange om ugen, hvilket han nyder, pelsen kommer af i totter, og der kommer virkelig meget hår af hver gang.
Har I nogle råd til, hvad jeg kan gøre for ham, det har nemlig før generet ham, men han virker ikke generet mere.
Han skal nok aflives næste år, da han er blind på begge øjne, og nogle gange går ind i ting (han har boet hos min mor i 11 år, og der er ikke blevet flyttet rundt siden nogle år før han blev blind. Så han kan godt finde rundt), udenfor mister han nogle gange duftsporet, men min mor har heldigvis nogle søde naboer, der hjælper ham så godt de kan, ellers ringer de, og så kommer vi og tager ham hjem.
Jeg ville meget gerne gøre, så han bliver pæn igen, og har det godt det sidste tid inden aflivning, og har mindst gener af knuderne i pelsen.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Trimmer ville jeg nok ikke bruge på en blind kat, det kan jo gøre den bange, med larm som den ikke kender.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Du kan roligt klippe totterne af ham, for de hverken varmer eller gavner ham på nogen måde, tværtimod.
Og så ville jeg slet ikke lade ham komme ud nu, for både regn og især sne fjerner de duftspor, han ellers kunne benytte sig af for at finde vej.
Han er i forvejen både blind og døv og med hans alder er lugtesansen heller ikke meget bevendt. Desuden er han prisgivet, hvis han bliver jagtet af en hund.
En sådan kat ville jeg kun lade komme ud i en løbegård eller indhegnet have, men jeg tror faktisk, han sætter større pris på at ligge indenfor i varmen.
Har en dyrlæge konstateret, hvad der er årsag til blindheden?
Skyldes det "Grøn stær", er det meget smertefuldt.
http://www.oejendyrlaegen.dk/
PS: Jeg ville få ham undersøgt for øremider, da han er kulsort nede i ørerne.
Det både klør og kan give øregangsbetændelse og endelig kan det ødelægge trommehinden og hele det indre øre.
For kattens skyld håber jeg, han får lov til at få fred meget hurtigt.
Det lyder ikke til, at hans liv er særlig rart.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg vil prøve, at klippe totterne af, synes bare der er mange, så måske jeg lige vil tage det over nogle gange, da han ellers ville blive næsten hårløs på forpartiet
Jeg har sagt til min mor, at han burde få fred, for hans skyld. Hun har sagt det til mine brødre, så de lige kunne vænne sig til tanken. Ved ikke hvornår han skal aflives endnu.
Jeg bor pt. hos min mor, så jeg ser ham hver dag, og han spiser, drikker osv.
Han er en meget rolig kat, så der er ikke noget der skrammer ham, vi har selv hund, og hende er han ligeglad med, selvom hun er noget af en bombe nogle gange
Min mor ved ikke så meget om katte, desværre. Efter jeg er flyttet hjemmefra, og selv har fået kat + er kommet herind, har jeg lært meget, og nu får Pjuske vådfoder, som han aldrig har gjort.
Han har levet af billigt foder, så det er nok grundet til blindhed (har læst det i et andet indlæg).
Min mor står meget svært i det økonomisk (der er sket nogle personlige ting, så hun har mistet en del indtægt hver måned). Jeg er desværre på kontanthjælp, og har ikke mulighed for, at hjælpe hende på det område.
Ved hun vil snakke med dyrlægen om aflivning, og så afbetale på det, da jeg har sagt til hende, at han altså synger på sidste vers nu, og hun bør få ham aflivet meget snart.
Lige et andet spørgsmål, nu har jeg jo Tarzan med hjemme hos min mor (har boet her i 2 - 3 måneder, og skal fortsat bo her til min bolig er beboelig. Skal Tarzan se Pjuske, når han er død? Ved det er sådan med heste, men ved ikke hvordan man gør med katte. Planen er, at vi skal begrave ham i haven, da min bror ønsker det.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Der har dog ikke været problemer, da vi fik aflivet en af de andre katte, eller da min tidl. kat blev fundet af en ækel mand, som brændte ham, da han lå død ved en hæk
Filtret pels + knuder