1.590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Filtret pels + knuder Filtret pels + knuder

Hej.
Min mors kat (Pjuske, som ses på min profil), har en del knuder i pelsen smiley Jeg tænkte, at klippe dem af, men synes det er meget pels han så vil miste. Jeg reder ham nogle gange om ugen, hvilket han nyder, pelsen kommer af i totter, og der kommer virkelig meget hår af hver gang.
Har I nogle råd til, hvad jeg kan gøre for ham, det har nemlig før generet ham, men han virker ikke generet mere.
Han skal nok aflives næste år, da han er blind på begge øjne, og nogle gange går ind i ting (han har boet hos min mor i 11 år, og der er ikke blevet flyttet rundt siden nogle år før han blev blind. Så han kan godt finde rundt), udenfor mister han nogle gange duftsporet, men min mor har heldigvis nogle søde naboer, der hjælper ham så godt de kan, ellers ringer de, og så kommer vi og tager ham hjem.

Jeg ville meget gerne gøre, så han bliver pæn igen, og har det godt det sidste tid inden aflivning, og har mindst gener af knuderne i pelsen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Filtret pels + knuder
  • #1   20. dec 2012 Hvor er det dejligt at du vil hjælpe din mors kat. Du klipper de knuder af, som er slemme. Og hvis du kan få din mor til at købe noget pudder (evt. fra KW ), og du drysser noget i pelsen - så er det meget nemmere at rede ud. Pelsen du klipper vokser hurtigt ud igen.

• #2   20. dec 2012 Ja jeg siger det samme som Hanne

• #3   20. dec 2012 Hav altid en finger mellem katten og saksen, det som du ikke får med kan du somregel børste ud.
    Trimmer ville jeg nok ikke bruge på en blind kat, det kan jo gøre den bange, med larm som den ikke kender.

• #4   21. dec 2012 Katten er ligeglad med, om han er pæn eller ej, men du kan gøre hans sidste tid så behagelig for ham som muligt.

Du kan roligt klippe totterne af ham, for de hverken varmer eller gavner ham på nogen måde, tværtimod.

Og så ville jeg slet ikke lade ham komme ud nu, for både regn og især sne fjerner de duftspor, han ellers kunne benytte sig af for at finde vej.
    Han er i forvejen både blind og døv og med hans alder er lugtesansen heller ikke meget bevendt. Desuden er han prisgivet, hvis han bliver jagtet af en hund.

En sådan kat ville jeg kun lade komme ud i en løbegård eller indhegnet have, men jeg tror faktisk, han sætter større pris på at ligge indenfor i varmen.

Har en dyrlæge konstateret, hvad der er årsag til blindheden?
    Skyldes det "Grøn stær", er det meget smertefuldt.
    http://www.oejendyrlaegen.dk/

PS: Jeg ville få ham undersøgt for øremider, da han er kulsort nede i ørerne.
    Det både klør og kan give øregangsbetændelse og endelig kan det ødelægge trommehinden og hele det indre øre.

For kattens skyld håber jeg, han får lov til at få fred meget hurtigt.
    Det lyder ikke til, at hans liv er særlig rart.

• #6   21. dec 2012 Det med døv er lige gået forbi min næse smiley jeg ville ønske man kunne se hvem som trykker enig smiley det har jeg gjort både ved MEGA og Lotte.

• #8   21. dec 2012 Tak for rådene allesammen. Han er ikke ude så meget, han ligger mest indenfor. For lidt siden, har jeg hentet ham ned fra hegnet min mor har i haven, da han ikke selv kunne komme ned.
    Jeg vil prøve, at klippe totterne af, synes bare der er mange, så måske jeg lige vil tage det over nogle gange, da han ellers ville blive næsten hårløs på forpartiet smiley
    Jeg har sagt til min mor, at han burde få fred, for hans skyld. Hun har sagt det til mine brødre, så de lige kunne vænne sig til tanken. Ved ikke hvornår han skal aflives endnu.
    Jeg bor pt. hos min mor, så jeg ser ham hver dag, og han spiser, drikker osv.
    Han er en meget rolig kat, så der er ikke noget der skrammer ham, vi har selv hund, og hende er han ligeglad med, selvom hun er noget af en bombe nogle gange smiley
    Min mor ved ikke så meget om katte, desværre. Efter jeg er flyttet hjemmefra, og selv har fået kat + er kommet herind, har jeg lært meget, og nu får Pjuske vådfoder, som han aldrig har gjort.
    Han har levet af billigt foder, så det er nok grundet til blindhed (har læst det i et andet indlæg).
    Min mor står meget svært i det økonomisk (der er sket nogle personlige ting, så hun har mistet en del indtægt hver måned). Jeg er desværre på kontanthjælp, og har ikke mulighed for, at hjælpe hende på det område.
    Ved hun vil snakke med dyrlægen om aflivning, og så afbetale på det, da jeg har sagt til hende, at han altså synger på sidste vers nu, og hun bør få ham aflivet meget snart.

Lige et andet spørgsmål, nu har jeg jo Tarzan med hjemme hos min mor (har boet her i 2 - 3 måneder, og skal fortsat bo her til min bolig er beboelig. Skal Tarzan se Pjuske, når han er død? Ved det er sådan med heste, men ved ikke hvordan man gør med katte. Planen er, at vi skal begrave ham i haven, da min bror ønsker det.

• #9   21. dec 2012 Jeg har altid ladet mine andre dyr (hund og katte), tage afsked med den døde. Har en gang ikke gjort det, og der var panik hos nogle af de andre. Så en god ide at lade dem se den aflivede kat.

• #10   21. dec 2012 Super, det ville jeg også gøre, sagde også til min mor, at jeg ville komme hjem, hvis de aflivede ham mens jeg var hos mig selv, så ville jeg have Tarzan med, så han kunne se han var død, så ikke han ledte efter ham, når vi kom hjem til min mor igen.
    Der har dog ikke været problemer, da vi fik aflivet en af de andre katte, eller da min tidl. kat blev fundet af en ækel mand, som brændte ham, da han lå død ved en hæk smiley

Kommentér på:
Filtret pels + knuder

Annonce