737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Flytte kat til mindre lejlighed? Flytte kat til mindre lejlighed?

Jeg er endelig blevet klar til at få en ny kat i huset efter at Trolden flyttede over regnbuen. Og det er tydeligt at Simba har brug for en hurtigere kammerat end os mennesker, da han dessværre er begyndt at vise små tegn på play aggression.

Har så kigget på en meget smuk blandingskat på 7 måneder (Simba er 9), der er sød, kælen samt kastreret og vaccineret, samt vant til børn. Dog er han vant til en lejlighed på 70m2, og vi har kun 50m2. Er lidt usikker på hvis det vil vare for stor forskel til at han vil trives på mindre plads...

Han vil jo her få en legekammerat, altan og flere muligheder for at komme op i højden, men vil jo ikke 'fjerne' noget fra ham.
Nogen der har prøvet noget lignende?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte kat til mindre lejlighed?
  • #2   30. apr 2014 jeg tror ikke at der bliver noget problem. Bare sørg for at der er masse af muligheder for at komme op i højden. Katte er nu ligeglad med hvor lidt plads du har, bare der er muligheder for at komme op.
    vi har boet i campingvogn med 16 katte i 1½ år, dog havde de en løbegård på ca 10m2, men vi kom fra et hus med ca 200 m2, og vi havde altså ingen problemer.
    nu har vi 18 på 120 m2,

jeg har en veninde som bor i en lille lejlighed, vil tro at hun ca har 50m2, hun har 6 katte, bla to burmsere, og en 9 mdr huskat. Og her er hellere ikke nogen problemer, hun har vel 3-4 store kradsetræer (gulv til loft).

jeg syntes faktisk at det er super at du faktisk finder en som din kat kan lege med. Og det er jo et ungdyr du køber, ikke en killing. Ja de har fart på, men bare de er to som går det somregle meget bedre. Jeg kan godt mærke at jeg mangler en som kan hamle op med min Krumme på 1 år. Ham han leger med er 3 år, og her er krudtet gået lidt af i forhold til Krumme. Men så må han bare lege med de 16 andre.

• #3   30. apr 2014 Ja, vi har jo haft to katte her inden og det var ingen problemer. Var mest bange for at han ville komme til at mangle den ekstra plads...
    Han er jo perfekt på alle måder, så hvis ikke nogen nuppet ham imens jeg varet i tænkeboks flytter han nok ind. smiley

Vi har to store træer, plads på reoler og garderober og så altanen selvfølig. Og så Simba der nok skal distrahere ham. smiley

• #4   30. apr 2014 Jeg tror ikke størrelsen på lejeligheden har noget at sige i forhold til hvis det var en udekat der skulle til at være indekat smiley

• #5   30. apr 2014 Ved ikke om det kan hjælpe. Men mine 2 katte, som snart fylder 3 år, har prøvet flere forskellige størrelse steder, f.eks. en 1 værelses lejlighed på 47 kvm, en 3 værelses på 77 kvm, en 2 værelses på 47 kvm og nu bor vi i en 2 væreles på 70 kvm. Generelt har de været ret "ligeglade", det der har været vigtigst for dem (føler jeg) er at jeg har været der, da de er meget afhængige af mig. Hvis jeg går fra et rum til et andet følger de som regel med, hvis jeg går udenfor og ryger (ryger ikke indenfor af hensyn til dem), så står de indenfor og "kalder" osv. Hvis bare din nye og gamle kat finder ud af det sammen, så tror jeg ikke der bliver de store problemer smiley

• #6   30. apr 2014 Jeg tvivler på at de 20 kwm der er til forskel, skulle have en påvirkning på katten, det vigtigste er at der er aktivering og andre muligheder, og den del har du jo styr på, så hvis temperament passer til Simba osv. så spring ud det..

Håber at Simba bliver lige så glad for selskabet som dig..

Kommentér på:
Flytte kat til mindre lejlighed?

Annonce