Flytte kat til mindre lejlighed? Flytte kat til mindre lejlighed?
Jeg er endelig blevet klar til at få en ny kat i huset efter at Trolden flyttede over regnbuen. Og det er tydeligt at Simba har brug for en hurtigere kammerat end os mennesker, da han dessværre er begyndt at vise små tegn på play aggression.
Har så kigget på en meget smuk blandingskat på 7 måneder (Simba er 9), der er sød, kælen samt kastreret og vaccineret, samt vant til børn. Dog er han vant til en lejlighed på 70m2, og vi har kun 50m2. Er lidt usikker på hvis det vil vare for stor forskel til at han vil trives på mindre plads...
Han vil jo her få en legekammerat, altan og flere muligheder for at komme op i højden, men vil jo ikke 'fjerne' noget fra ham.
Nogen der har prøvet noget lignende?
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.015
vi har boet i campingvogn med 16 katte i 1½ år, dog havde de en løbegård på ca 10m2, men vi kom fra et hus med ca 200 m2, og vi havde altså ingen problemer.
nu har vi 18 på 120 m2,
jeg har en veninde som bor i en lille lejlighed, vil tro at hun ca har 50m2, hun har 6 katte, bla to burmsere, og en 9 mdr huskat. Og her er hellere ikke nogen problemer, hun har vel 3-4 store kradsetræer (gulv til loft).
jeg syntes faktisk at det er super at du faktisk finder en som din kat kan lege med. Og det er jo et ungdyr du køber, ikke en killing. Ja de har fart på, men bare de er to som går det somregle meget bedre. Jeg kan godt mærke at jeg mangler en som kan hamle op med min Krumme på 1 år. Ham han leger med er 3 år, og her er krudtet gået lidt af i forhold til Krumme. Men så må han bare lege med de 16 andre.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Han er jo perfekt på alle måder, så hvis ikke nogen nuppet ham imens jeg varet i tænkeboks flytter han nok ind.
Vi har to store træer, plads på reoler og garderober og så altanen selvfølig. Og så Simba der nok skal distrahere ham.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Håber at Simba bliver lige så glad for selskabet som dig..
Flytte kat til mindre lejlighed?