385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Pelspleje af semilanghår Pelspleje af semilanghår

Hej Alle..

Jeg håber nogen af jer kan komme med et godt tip til hva jeg skal stille op med min lille Monroe...

Hun er jo lidt langhåret - og på trods af at jeg altid har fået ad vide at maine coons sagtens kan holde deres pels selv og ikke kræver ret meget hva det angår... tjaee - så har hun altså nogen hårknuder - specielt oppe under forbenene - jeg har prøvet at rede det ud, både med kam, kørte og med en blødere børste - det lykkedes ikke...

Jeg har også prøvet at klippe det af, men det sidder så tæt at det næsten er umuligt at komme til at nive hende i huden....

Hva gør i andre?

Jeg synes det er så synd for min lille prinsesse - jeg kan næsten forestille mig hvor generende det må være....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje af semilanghår
  • #1   6. maj 2006 du klipper dem af nu- og fremover reder du hende der hvor knuderne typisk kommer- HVER DAG- så er du fri for det og det tager ikke mere end 1½ min om dagen

• #2   6. maj 2006 Jamen søde Kira.. jeg HAR prøvet at klippe det af, men det sidder nærmest i huden på hende og det kan ikke gøres uden at klippe i huden... - og hun er ikke særlig tillidsfuld i forvejen, så ønsker ikke hun skal blive bange for mig

• #3   6. maj 2006 så tag den til dyrlægen... de kan tage det af med en trimmer...

• #4   6. maj 2006 Vi har haft samme problem med Bailey. Hun havde fået en hårknude omme ved bagbenet, som var virkelig voldsom. Hun bliver ellers redt tit, men den der havde jeg bare overset. Vi gør det, når vi må klippe det af, at vi sætter en kam mellem huden og saksen. Det var svært og Bailey var ikke glad, men ind kom kammen og af kom hårknuden. Held og lykke!

• #5   7. maj 2006 hejsa... Det med at maine coon skal kunne holde deres pels selv, det tror jeg ikke er helt rigtigt. Jeg har ihvertfald fået noget andet at vide. Og man kan da sige at når de nu er så langhårede så skal de redes igennem nogle gange.... ellers breder knuderne og det bliver så slemt at den skal trimmes, men det er kun i ekstreme tilfælde... Meen lidt pelspleje tror jeg ikke du kan komme udenom... *s*

• #6   7. maj 2006 Jeg er jo heller ikke ude på at slippe uden om pelsplejen.. - både hun og min huskat Oscar blir redt hver weekend og de nyder det begge - problemet er bare at Monroe er lidt sky og det er derfor svært at komme ind under forbenene på hende og ned mellem bagbenene - jeg ved ikke om i kan forestille jer det?

Kommentér på:
Pelspleje af semilanghår

Annonce