Byld {{forumTopicSubject}}
Så har vi lige en kat der jamrer herhjemme...
Hun kom hjem sidste dag med en stor bule på ryggen, og nogle småt skrammer, så jeg vidste godt hun havde være i slåskamp..
Bulen gjorde ondt på hende, og der var et lille sår lige oven på det, så jeg tænkte at det nok var en byld..ja og lige lidt feber havde hun også.
Så jeg bestilte tid ved dyrlægen, og holdte hende inde til morgenen efter, fik en tid lige når de åbnede op.
Da vi står op, er bylden sprunget, heldigvis.
For den var ret stor i omkreds, så jeg frygtede indlæggelse.
Vi kom afsted, og hun blev barberet og vi kunne så se et fint aftryk af en hjørnetand hmm
Hun undersøgte det, og bylden var helt tømt og så fin ud, og hun sagde at det var godt den selv var sprunget, også fordi den var lidt stor.
Så hun fik en sprøjte i nakken, og nogle tabletter til de næste par dage, og skal så lige duppe såret i klorhexidin, så det ikke lukker så hurtigt til.
Så hvis i opdager sår og en lille knude/bule, så kom afsted, en byld kan gøre stor skade, og er smertefuld.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Ja en byld er et smertefuldt bekendtskab.
Vi har også stået i den situation.
Godt I kom afsted.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
God bedring
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hvis man finder små sår efter slåskamp er det en god ide at rense dem godt selv, så de lukker langsomt nedefra . .Men jeg har også været uheldig en gang med min han kat og der havde jeg ikke opdaget noget fordi den sad godt gemt mellem en masse pels. Der kunne man se det gjorde ret ondt og var meget ubehageligt. Jeg blev vildt forskrækket første gang jeg så sådan en sprængt byld. Nogen gange sætter de dræn i hvis ikke alt betændelse er kommet ud. Man skal faktisk komme ret hurtigt nede ved min dyrlæge for at undgå de der dræn som heller ikke er ret specielt rare at gå med for katten. Så du kan undgå nogle bylder hvis du holder godt øje med sår og renser dem.
God bedring til din kat.
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Iøvrigt er hun kommet ud idag igen, og aldrig har jeg set hende så glad for at komme ud haha,
Hun løb rundt og jamrede sig, så jeg gik derud, og så sku der kæles, og løbes og miaves de næste 10 minutter, før hun skulle videre ud.
Og ja hun er neutraliseret...hvis nu nogle skulle ha interesse i det spørgsmål..og mærket.
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Og hvis jeg er usikker, så skal jeg få hende ind til gentjek på 6 dagen, for at se om der er kommet puds igen, eller om hun ska ha flere piller.
Men det skulle jeg selv vurdere om det var nødvendigt.
Så jeg renser, og gir piller, og så håber jeg det går over, og vi ikke skal afsted igen
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Hellere det end tage chancer
God bedring
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Ikke så underligt hun blev glad
sep 2013
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
Super I fik det tjekket