{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

Byld {{forumTopicSubject}}

Så har vi lige en kat der jamrer herhjemme...

Hun kom hjem sidste dag med en stor bule på ryggen, og nogle småt skrammer, så jeg vidste godt hun havde være i slåskamp..
Bulen gjorde ondt på hende, og der var et lille sår lige oven på det, så jeg tænkte at det nok var en byld..ja og lige lidt feber havde hun også.

Så jeg bestilte tid ved dyrlægen, og holdte hende inde til morgenen efter, fik en tid lige når de åbnede op.

Da vi står op, er bylden sprunget, heldigvis.
For den var ret stor i omkreds, så jeg frygtede indlæggelse.
Vi kom afsted, og hun blev barberet og vi kunne så se et fint aftryk af en hjørnetand hmm

Hun undersøgte det, og bylden var helt tømt og så fin ud, og hun sagde at det var godt den selv var sprunget, også fordi den var lidt stor.

Så hun fik en sprøjte i nakken, og nogle tabletter til de næste par dage, og skal så lige duppe såret i klorhexidin, så det ikke lukker så hurtigt til.

Så hvis i opdager sår og en lille knude/bule, så kom afsted, en byld kan gøre stor skade, og er smertefuld.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byld
  • #1   30. apr 2014
    Ja en byld er et smertefuldt bekendtskab.
    Vi har også stået i den situation.
    Godt I kom afsted. smiley

• #2   30. apr 2014 Bylder er noget fanden har skabt.. Jeg oplevede det er par gange da jeg havde tamrotter.. Husk at holde øje med den, den kan godt finde på at fylde sig igen

• #3   30. apr 2014 Vores har også haft en byld en enkelt gang. Der var 2 meget små rifter, som åbenbart var nok. Hun fik antibiotika i 5 dagen og meget langsomt forsvandt bylden. Hun var ikke øm når man rørte, men hun sov rigtig meget. Ja hold godt øje med at det ikke kommer igen

• #5   30. apr 2014 Louise du har vist glemt at læse smiley den er på pencelin og får renset sår.

God bedring smiley

• #6   1. maj 2014 Nu slås mine piger heldigvis meget sjældent. Min dyrlæge har også lært mig hvor langt sådan en klo kan komme ind med skidt og bakterier.
    Hvis man finder små sår efter slåskamp er det en god ide at rense dem godt selv, så de lukker langsomt nedefra . .Men jeg har også været uheldig en gang med min han kat og der havde jeg ikke opdaget noget fordi den sad godt gemt mellem en masse pels. Der kunne man se det gjorde ret ondt og var meget ubehageligt. Jeg blev vildt forskrækket første gang jeg så sådan en sprængt byld. Nogen gange sætter de dræn i hvis ikke alt betændelse er kommet ud. Man skal faktisk komme ret hurtigt nede ved min dyrlæge for at undgå de der dræn som heller ikke er ret specielt rare at gå med for katten. Så du kan undgå nogle bylder hvis du holder godt øje med sår og renser dem.
    God bedring til din kat. smiley

• #10   1. maj 2014 Ja man kan også se tiden an, og være så uheldig at bylden vokser inde i katten og ikke så meget mere udad hvilket bare gør det endnu værre, og give meget dødvæv...og smerte...nej så vil jeg hellere tage til dyrlæge, få det tjekket og medicin, for at gøre mest muligt for min kat.

Iøvrigt er hun kommet ud idag igen, og aldrig har jeg set hende så glad for at komme ud haha,
    Hun løb rundt og jamrede sig, så jeg gik derud, og så sku der kæles, og løbes og miaves de næste 10 minutter, før hun skulle videre ud.
    Og ja hun er neutraliseret...hvis nu nogle skulle ha interesse i det spørgsmål..og mærket.

• #11   1. maj 2014 Fik afvise at det sagtens kunne tage 3 dage før den sidste lille hævelse mindres.
    Og hvis jeg er usikker, så skal jeg få hende ind til gentjek på 6 dagen, for at se om der er kommet puds igen, eller om hun ska ha flere piller.
    Men det skulle jeg selv vurdere om det var nødvendigt.

Så jeg renser, og gir piller, og så håber jeg det går over, og vi ikke skal afsted igen

• #12   1. maj 2014 Godt du tog afsted , det er absolut det eneste rigtige smiley
    Hellere det end tage chancer smiley
    God bedring

• #13   1. maj 2014 Enig med Tine smiley

• #15   2. maj 2014 Jeg håber du klarer det med den ene gang til dyrlægen. Godt du renser og holder øje med det.
    Ikke så underligt hun blev glad smiley .

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
    #16   2. maj 2014 Det er super det bliver undersøgt!!! Arbejder selv som veterinærsygeplejerske elev, og der er faktisk forholdsvis tit katte inde med bylder. I nogle tilfælde skal der faktisk ligges dræn i katten, så betændelsen kan rende ud.
    Super I fik det tjekket smiley

Kommentér på:
Byld

Annonce