Byld Byld
I går aftes opdagede jeg at min lille Gizmo havde et kæmpe hul bagpå ved siden af pungen. På størrelse med en 5 krone. Jeg fik det simpelthen så dårligt og skyndte mig af sted til dyrlægen.
Det var en byld som åbenbart er kommet efter vores anden yngre hankat har bidt ham bagpå og der kom så en byld.
Åbenbart gør hankatte sådan noget, de går efter hinandens testikler fordi de ikk kan li at den anden er kønsmoden. Blev virkelig chokket da jeg fik det af vide af dyrlægen.
Men Gizmo har det heldigvis godt nu, kan fik antibiotika og fik fjernet sine testikler, fordi dyrlægen var bange for at de ikk fungerede mere og såret var lige ved dem.
Han er kommet hen til en ven og være indtil hans sår er helet, så han kan komme sig i fred og ro, uden de andre dyr vi har driller ham.
Synes det er noget skørt noget at katte gør sådan noget, er der nogen der har oplevet noget lignende?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Har ikke observeret at det kun er ved køndelene det sker...
Jeg har dog set rigtig mange bylder efter slagsmål, og for mig virker det som om det bare sker der hvor de lige får bidt... altså at det er lidt mere tilfældigt om det er i hoved eller røv...
Dejligt at høre du skyndte dig til dyrlægen og han er ved bedring, stakkels lille kat.... rigtig god bedring med ham
Byld