{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

hvad anbefaler i ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Det er godt nok ved at være noget tid siden jeg har været aktiv medlem herinde. Men nu står jeg i en situation hvor jeg skal skifte foder på mine katte, og vil derfor lige høre jer herinde.

Jeg har 3 katte, 1 voksen han på ca. 6 år, 1 han på ca. 1 år, og en hun på ca. 1 år. De er alle sammen neutraliserede..

De får alle sammen foder fra Royal canin. Men det duer bare IKKE.. De æder og æder, og skider og skider, hvilket så må betyde at de ikke får nok ud af foderet.

Hvad anbefaler i.? Med masser kød, og ingen (eller minimum) korn og tilsætnings stoffer.?

jeg var inde og kigge på Orijen fordi jeg har brugt det engang før, men føj det er dyrt nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad anbefaler i ??
  • #1   11. maj 2014 Herhjemme blander jeg
    Arion (maxizoo) der er lidt korn i. 2 dele
    Porta 21 grain free (zooplus.de) 2 dele
    Diverse små prøver på kornfrit foder, alt efter tilbud (zooplus.de) 1 del

Herhjemme er hovedmaden vådfoder smiley

• #2   11. maj 2014 Og jeg får kun en "gave" fra dem hver, om dagen smiley

• #3   11. maj 2014 mine 17 er da også på rc og har været det i over 7 år. mine bruger da ikke bakken mere end de skal - 1 gang om dagen.
    mine er indekatte så jeg ved godt hvad de laver

får de andet end tørkost?

• #4   11. maj 2014 Orijen er godt og er til alle aldre, lige fra killing til den ældre, og jeg har brugt det netop derfor, jeg fik killing efteråret og havde en på knapt 2 og en på 8 og ville finde et foder til dem alle, jeg blander så også andet i, Calm fra RC i perioder hvor den gamle har maveproblemer, nu og da Iams hairbaal og noget nyt er RC siameser, som tand kost, det har både Birk Og Røde brugfor, og så kommer der også noget Sanabell i nu hvor jeg ikke længere har en killing smiley

• #5   11. maj 2014 Jeg kan ikke lige lade være med at indskyde en replik:
    Pas på med det kornfrie!
    Jeg har konstateret, at det absolut ikke dur herhjemme. Det kan give diarré i stor stil.

Så ja, jeg er også tilhænger af RC, Hills, IAMS, Eukanuba og Pro Plan - alle med korn...
    Så hvis jeg skulle skifte, så blev det til ét af de ovennævnte mærker.

• #6   11. maj 2014 det skal også lige siges at jo mere kød der er i det jo mere kommer der også ud - og der er mange som får dårlig mave især i starten. Også selvom at man gør som man skal når man skifter foder

• #7   11. maj 2014 Jeg har gode erfaringer med Sanabelle no grain og Kingsmoor til store racer. Nu fodre jeg med Kingsmoor, da Tarzan forslugte sig i sanabelle smiley

• #8   11. maj 2014 Hos mine kommer der altså mindre end da de fik foder med korn smiley men de får jo så nu både med og uden korn, og jeg behøver ikke længere tænke i allergi smiley men bare på om dem jeg har trives,,, for mig er det vigtigt med råt og vådt og det er også for største delen uden korn.

• #9   11. maj 2014 Ps i mine øjne skal man bruge en månede eller 2 på overgang fra korn foder til uden korn, fordi der bruges andre ensymer til omsætningen og de ensymer der skal bruges kan sove når de ikke er blevet brugt i lang tid.

• #10   12. maj 2014 Saga er indekat som den eneste af mine og derfor den eneste jeg ser pøller på, hendes mave var fin mens hun var på RC, hun pøllede 1 gang om dagen. Gør hun stadig men er nu på noget andet foder.

• #11   12. maj 2014 Jeg har også erfaring med at mine katte var på RC, de åd og åd, sked op til flere gange om dagen Nu er jeg gået over til Applaws, kornfrit, det fungere fint men skiftede gradvis, netop for ikke at ødelægge maverne. De får våd 2 gange om dagen, rådt ca. 1 gang om ugen. Kan kun anbefale Applaws også prismæssigt.

• #12   12. maj 2014 man skal huske på at selv om at man vil være god ved sin kat, så jo mere vådfoder og rådt man giver, jo mere går de altså på bakken.
    så skal man nøjes med 1 gang om dagen, så skal man holde sig KUN til en slags tørkost og ikke noget andet.

• #13   12. maj 2014 Men nu duer rc jo så ikke på mine katte. Hvis de skider så meget som de gør er det vel fordi de ikke får nok ud ad det. Og de får kun rc tørkost..

• #14   12. maj 2014 Jeg har prøvet Sannabelle, Porta 21 uden korn og Happycat og mine er altså mest til Happycat de får dertil dåsefoder. Råt kød får de 3-5 gange om ugen smiley

• #15   12. maj 2014 Det passer altså ikke Anja n.!
    Mine får 2-300 g vådt om dagen. Hver! Fordelt på 3 måltider. Derudover råt til matter og 3 forskellige slags tørt stående fremme døgnet rundt.
    De skider 1 gang hver, om dagen og tisser 2-4 gange, hver, om dagen

Kommentér på:
hvad anbefaler i ??

Annonce