Løveklip Løveklip
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening og/eller erfaring med løveklip. Jeg overvejer det til Saga, fordi hun er virkelig dårlig til at holde sin pels. Især i rumpen er det galt, der sidder afføring og pelsen klumper. Talte med dyrlægen, og hun anbefalede såkaldt Løveklip, under bedøvelse.
Har i prøvet det til jeres katte? Hvordan reagerede de på det? Det må være underligt for en langhårskat at gå fra at have en bunke af pels til at være ganske korthåret.
Har prøvet selv at klippe hende, men hun stritter kraftigt imod og vrider sig vildt for at komme fri, så jeg tør ikke klippe hende af frygt for at klippe hende i huden. Har også haft en veninde til at holde hende, men Saga går helt amok og bider og river.
apr 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
Min ene han har også nogle gange liiiidt for travlt når han er på bakken, og der kan godt sidde lidt i hans pels efter, men det løser vi ved blot at trimme ham bagi.
Er hun dårlig til ellers at holde sin pels, eller er det kun pga. rumpen? Vasker hun sig?
Jeg ville blot klippe hende bagi og så børste hende jævnligt, hvis hendes pels filtrer.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Det er mest i bagerste halvdel af kroppen der er sammenfiltringer, og tror det skyldes at hun er overvægtig og dermed har svært ved at nå den "afdeling".
Ideen med løveklip er meget tiltalende for mig, men kunne godt tænke mig at høre om nogen havde erfaringer med det.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
mar 2011
Ih Marianne er dybt misundelig; gid Saga kunne komme i tanke om at nyde det i stedet for at være sådan en hystade
Dyrlægen tager 1385 kr for løveklip inkl. narkose. Det er jo ikke så galt. Er dog rigtig ked af det med narkosen, men kan virkelig ikke se hvordan det kan lade sig gøre at ordne hende i vågen tilstand. (jo dyrlægen må helst være vågen imens *fnis)
mar 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Min datters kat skal have en til 2 klipningers om året, men vi gør det så selv
Jeg har jo før klippet mine med saks, og har oplevet hvordan Angel's pels er bag efter trimning, det er lettere, at frisere i den trimmede kats pels end i den klippede, hvor alt ikke har samme længde.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Min kusine havde en MCO, og 2 gange om året fik hun ham løveklippet, fordi hun simpelthen ikke kunne få lov at rede ham ud så han filtrede rigtig meget..
Men jeg må indrømme at jeg kunne se en forskel på hans personlighed når han lige var blevet klippet, når han var langhåret så var han en glad selvsikker og opmærksomhedssøgende kat, når han lige var blevet klippet virkede tilbageholdende og mindre kontaktsøgende, om han var bevidst om at han var klippet eller ej, om det var mig der lagde noget i hans adfærd, skal jeg ikke kunne sige, men jeg syntes det var synd, og så helt forkert ud..
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Han knudre så ikke ret meget i år og han er så bange for dyrlæger, at hun kunne trimme dem i vågen tilstand, når bare han måtte gemme sit hoved under det håndklæde der er i bunden af hans transportkasse
Men synes helt klart at hvis det er så slemt, så er det altså bedre for katten at blive trimmet helt i bund, selv om det foregår i bedøvelse, end at have en sammenfiltret pels.
jan 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg er helt med på at selvfølgelig skal katten ikke gå rundt med filterknuder der niver katten og giver smerter, men der er da en stor forskel på at klippe knuderne af og så klippe katten helt så den kun har lang pels på hale, ben og manke/ hoved..
maj 2012
Hver anden gang tager vi de dumme steder og nu her bliver det det meste, det kan så godt tage 3-4 omgange, for vi stopper når hun ikke gider mere.
Helt klart Angel kunne nok vænne sig til børsten, hvis der ikke både var kommet barn og hund i hjemmet
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
jan 2012
maj 2012
Fordelen ved, at tage det hele er så, at det er nemmere når du skal børste bagefter, ikke fordi der ingen hår er, men fordi det har samme længde når det vokser ud, og så har man muligheden for børste træning.
mar 2011
Løveklip