4.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Løveklip Løveklip

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening og/eller erfaring med løveklip. Jeg overvejer det til Saga, fordi hun er virkelig dårlig til at holde sin pels. Især i rumpen er det galt, der sidder afføring og pelsen klumper. Talte med dyrlægen, og hun anbefalede såkaldt Løveklip, under bedøvelse.
Har i prøvet det til jeres katte? Hvordan reagerede de på det? Det må være underligt for en langhårskat at gå fra at have en bunke af pels til at være ganske korthåret.

Har prøvet selv at klippe hende, men hun stritter kraftigt imod og vrider sig vildt for at komme fri, så jeg tør ikke klippe hende af frygt for at klippe hende i huden. Har også haft en veninde til at holde hende, men Saga går helt amok og bider og river.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løveklip
  • #1   19. maj 2014 Jeg ville ikke klippe min langhårskat korthåret. Som du selv siger, må det være virkelig mærkeligt for dem, at have lang pels det ene øjeblik og kort pels det andet.
    Min ene han har også nogle gange liiiidt for travlt når han er på bakken, og der kan godt sidde lidt i hans pels efter, men det løser vi ved blot at trimme ham bagi.

Er hun dårlig til ellers at holde sin pels, eller er det kun pga. rumpen? Vasker hun sig? smiley Filtrer hendes pels sammen?
    Jeg ville blot klippe hende bagi og så børste hende jævnligt, hvis hendes pels filtrer.

• #2   19. maj 2014 Jeg børster hende tit men hun bryder sig overhovedet ikke om det, og ja jeg kunne "blot" klippe hende bagi, men som nævnt er hun MEGET sur og vred over at jeg tillader mig at pille hende bagi plus holde hende fast, så hun vrider og vender sig simpelthen så meget at jeg ikke tør klippe, af frygt for at klippe hende i huden. Hun har sammenfiltringer andre steder i pelsen også.
    Det er mest i bagerste halvdel af kroppen der er sammenfiltringer, og tror det skyldes at hun er overvægtig og dermed har svært ved at nå den "afdeling".

Ideen med løveklip er meget tiltalende for mig, men kunne godt tænke mig at høre om nogen havde erfaringer med det.

• #4   19. maj 2014 Ja, jeg klipper min MCO fordi han nu er så gammel at han ikke kan holde pelsen knudefri på mave og bagende. Han nyder det.

• #6   19. maj 2014 Katten er fuldkommen ligeglad med, at den er blevet korthåret. Det kan være en fin løsning, men jeg ville nok prøve at finde en der kunne klippe katten uden bedøvelse, måske en kattefrisør.

• #7   19. maj 2014 Tak for jeres input. Jeg ville gerne finde en der kan klippe/trimme uden bedøvelse, helt bestemt - men mon ikke han/hun ville komme frem til samme resultat som mig; at Saga er helt umuligt at holde stille?

Ih Marianne er dybt misundelig; gid Saga kunne komme i tanke om at nyde det i stedet for at være sådan en hystade smiley

Dyrlægen tager 1385 kr for løveklip inkl. narkose. Det er jo ikke så galt. Er dog rigtig ked af det med narkosen, men kan virkelig ikke se hvordan det kan lade sig gøre at ordne hende i vågen tilstand. (jo dyrlægen må helst være vågen imens *fnis)

• #8   19. maj 2014 NFO moar, jeg har også prøvet om jeg kunne luske mig til liiige at klippe hende lidt mens hun sover, men nix. Hun vågner og blir møgsur.

• #9   19. maj 2014 Jeg ville til hver en tid vælge et klip i din situation, for det er bare vigtigt de ikke har knuder, og er det den eneste måde, så må det være sådan.
    Min datters kat skal have en til 2 klipningers om året, men vi gør det så selv smiley vi skal igang med hunden i morgen, og så tager vi også problem områderne på hendes MCO.
    Jeg har jo før klippet mine med saks, og har oplevet hvordan Angel's pels er bag efter trimning, det er lettere, at frisere i den trimmede kats pels end i den klippede, hvor alt ikke har samme længde.

• #10   19. maj 2014 Hvis du kan undgå løveklippen så ville jeg gøre det hvis jeg var dig..

Min kusine havde en MCO, og 2 gange om året fik hun ham løveklippet, fordi hun simpelthen ikke kunne få lov at rede ham ud så han filtrede rigtig meget..

Men jeg må indrømme at jeg kunne se en forskel på hans personlighed når han lige var blevet klippet, når han var langhåret så var han en glad selvsikker og opmærksomhedssøgende kat, når han lige var blevet klippet virkede tilbageholdende og mindre kontaktsøgende, om han var bevidst om at han var klippet eller ej, om det var mig der lagde noget i hans adfærd, skal jeg ikke kunne sige, men jeg syntes det var synd, og så helt forkert ud..

• #11   19. maj 2014 Stuen: min Louie har heller aldrig kunne fordrage at blive børstet/redt, og døjede meget med knuder, særligt på inderlår, hvor det er helt forbudt område for mig....han kom i narkose en gang om året, og blev trimmet de slemme steder.
    Han knudre så ikke ret meget i år og han er så bange for dyrlæger, at hun kunne trimme dem i vågen tilstand, når bare han måtte gemme sit hoved under det håndklæde der er i bunden af hans transportkasse smiley
    Men synes helt klart at hvis det er så slemt, så er det altså bedre for katten at blive trimmet helt i bund, selv om det foregår i bedøvelse, end at have en sammenfiltret pels.

• #12   19. maj 2014 Heidi: men hvis problemet er så stort at det er til gene for katten, og det er en sammenfiltret pels jo, huden kan revne og det gør ondt på den, så synes jeg det er mere synd at lade være smiley

• #13   19. maj 2014 Man kan jo nøjes med at klippe filterknuderne af og ikke klippe hele katten ned..

Jeg er helt med på at selvfølgelig skal katten ikke gå rundt med filterknuder der niver katten og giver smerter, men der er da en stor forskel på at klippe knuderne af og så klippe katten helt så den kun har lang pels på hale, ben og manke/ hoved..

• #14   19. maj 2014 Sjovt nok er min datters kat vildt kontakt søgende efter trimning smiley
    Hver anden gang tager vi de dumme steder og nu her bliver det det meste, det kan så godt tage 3-4 omgange, for vi stopper når hun ikke gider mere.
    Helt klart Angel kunne nok vænne sig til børsten, hvis der ikke både var kommet barn og hund i hjemmet smiley men vigtigst er ingen knuder, og hun vil ikke børstes af mig, hun ved godt hvem hun høre til.

• #15   20. maj 2014 Måske en prof kattefrisør kan nogle tricks, så du undgår narkose smiley Det er da værd at undersøge.

• #18   20. maj 2014 Problemet med at klippe, er at det er måske heller ikke noget katten tillader som i forvejen ikke vil børstes. Min vil i hvert fald heller ikke have at jeg klipper ham smiley

• #20   20. maj 2014 Vi nåede ikke katten idag, kun hunden.
    Fordelen ved, at tage det hele er så, at det er nemmere når du skal børste bagefter, ikke fordi der ingen hår er, men fordi det har samme længde når det vokser ud, og så har man muligheden for børste træning.

• #21   20. maj 2014 Jeg kan ikke få lov at klippe, hun flegner bare jeg begynder at pille ved filterknuderne. Det er så "kun" på bagerste halvdel af kroppen at hun har filterknuder, hvilket jeg tror skyldes at hun er overvægtig og har svært ved at nå ned og holde sin pels ren og fin. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, folk siger noget forskelligt, så jeg vil tage hende til dyrlæge og høre hvad hun siger der er bedst at gøre. Tak for jeres input i hvert fald.

Kommentér på:
Løveklip

Annonce