{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Senua E
Senua E
Tilmeldt:
31. maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Neut. Kat på 8 år, hvilke foder? {{forumTopicSubject}}

Hej
Siden min hankat blev neutraliseret for mange år siden, har han fået Royal Canin specielt foder til neut. katte, der er anbefalet til katte mellem 0-7 år.
Om nogle få måneder bliver han 8 år og jeg vil gerne spørge hvilken slags foder i giver til jeres neutraliserede katte på den alder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neut. Kat på 8 år, hvilke foder?
  • #2   31. maj 2014 jeg bruger selv rc sterilsed til alle mine - fra 1 til 13 år. det er det eneste foder som alle 17 gider at spise og som alle trives på

    jeg er af den mening at man skal se på sin kat - trives den bedst på et foder, ja hvorfor så skifte?
    desværre er alt den fodersnak omkring kornfri mm blevet lidt træls at hører på. Det er fint nok hvis katten trives på det, og gider at spise det. men man glemmer bare at der kan være en bagside ved det også.
    Men det er det ved alt foder, derfor er det vigtigt at katten GIDER at spise det og TRIVES på det - så kan det s.. være lige meget om der er majs, ris eller æbler i.

    så trives din kat på foder, ja så forsætter du bare. Når du begynder at kunne mærke på ham at han er ved at blive gammel, ja så bør du overveje at skifte til foder for ældre katte. Grund fordi mange ældre katte får lidt problemer med nyrerne, uden at man endelig lægger mærke til det, og det meste af foderet til ældre katte indeholde mindre mængder af protiner som nyrerne ikke kan lide. Af samme årsag bør man aldrig give killingfoder til ældre katte


  • Senua E
    Senua E Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   31. maj 2014 Tak for hjælpen.
    Nu vil katte jo gerne have forskelligt foder også og efter omkring 7 år med den samme slags foder vil han nok gerne have noget andet.
    Han har fået noget vådfoder ind imellem, og er vældig glad for væden, så mange gange er blevet serveret mere som suppe.
    Jeg tror, at jeg måske skulle se efter noget med meget lidt protein og så give ham hans livret noget mere (rå hjerter)?


  • #4   31. maj 2014 Da jeg har både en kat på snart 9 , en på 2 og den lille er jo nu 1 år. Så har jeg brugt Orijen som en del af grundfodret da der ikke er nogen alder på det og det har godt med protein, jeg har så altid flere slags foder i, og det har vekslet lidt.

    Mine får hverdag vådfoder morgen og aften smiley og mine får også ekstra vand i her i sommer, men suppe gider de ikke.


  • Senua E
    Senua E Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   1. jun 2014 Han har altid frisk vand stående også.
    Han får ca 4x50g vådfoder (noget i sauce af forskellig slags) hver dag og det er den foder jeg kommer rigtig meget vand i. Han har også adgang til vand ude i haven og han har altid været galdere for at drikke vand der end inde. Ud over "suppen". smiley


Kommentér på:
Neut. Kat på 8 år, hvilke foder?

Annonce