{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Kat nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig Hellig Birma han på 4 år, som er kastreret og utrolig forkælet. Han er enekat, men jeg skal have en Hellig Birma killing om 2-4 måneder. Jeg har altid ønsket mig 2 Hellige Birmaer, men det er først nu, at jeg har mulighed for det, da jeg nu bor i eget hus og selv må bestemme antal af husdyr - dejligt. Mit spørgsmål er så, om det skal være en han eller hun killing. Jeg er meget nervøs for sammenføringen, for som sagt er min hankat meget meget forkælet og er jo vant til at have det hele for sig selv. Han har 100 m2 hus med 7 kattesoveplader samt diverse sofaer, borde, stole og senge og derudover har han ca 200 m2 indhegnet have som han nyder meget bortset fra, når han kan se en kat på den anden side af hegnet, så kommer han altså lidt op at køre. Jeg håber sådan, at det ikke er for sent at få en lillebror eller lillesøster til ham, for han virker tit som om han keder sig rigtig meget. Han er en lidt forsigtig kat og han vil altid være nr. 1.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat nr. 2
  • #1   31. maj 2014 Umiddelbart tror jeg kønnet er underordnet, nogle mener at lige børn leger bedst, altså at man bør have samme køn, men det kommer mere an på temperament og aktivitet på ny og gammel kat, de skal helst være så ens så muligt, så går det bedst..

    Du skal blot huske på at det er dig der ønsker sig kat nr. 2 ikke din kat der har dette ønske, med det mener jeg at du skal ikke forvente at kattene bliver bedste venner, hvis de blot lærere at acceptere hinanden, så skal du være glad, bliver de bedste venner så er alt godt, men forvent det ikke..

    Du sammenføre dem bedst ved blot at satte dem sammen og se hvad der sker, de må gerne hvæse, brumme og daske til hinanden, så længe der ikke flyver store pelstotter og flyder blod så skal du ikke blande dig..


  • #3   1. jun 2014 Tak for svarene. Føler mig også lidt egoistisk, men synes bare tit at det ser ud som om han keder sig, han sidder tit ude i haven og bare kigger og virker ked at det. Han gider ikke lege så tit og virker også lidt rastløs nogen gange. Han kan i perioder mjave en del og er også meget kontaktsøgende. Hvis det ikke går, skal min gamle kat selvfølgelig have lov til at være enekat hos min mand og jeg resten af sit liv, men jeg håber, ønsker og krydser fingre.

  • #4   1. jun 2014 Han er ellers fin - pas nu på det kan godt gå skidt og især hvis han har været vant til at være alene i så lang tid.. smiley

  • #5   1. jun 2014 Når du nu bor i hus og selv sætter antallet af katte, ville jeg i din situation få 2 killinger/ ungkatte som kender hinanden godt, så kan de lege og den ældre kan selv bestemme om han vil være med i legen smiley

Kommentér på:
Kat nr. 2

Annonce