1.394 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Mistanke om FIP Mistanke om FIP
Hej!
Jeg har en kat, som er mistænkt for, at have FIP.
Jeg vil gerne høre til, om I har erfaringer med sygdommen?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
bla havde vi stor dejlig dreng, som lige pludselig blev underlig. Han havde fået fip, og han måtte sove.
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 31
Jeg vil skyde på, at det er tør FIP.
Første gang var for 6 uger siden, hvor han pludselig ikke kunne styre hans bagparti. Jeg tog ham til dyrlæge hvor han fik noget væske og binyrebarkhormon. Dyrlægen mistænkte sprøjtegift. Han overnattede på dyrehospitalet og dagen efter var han frisk igen. I går fik han lignende symptomer og vi tog ham til dyrlæge. Dyrlægen tror at det er FIP pga. de neurologiske forstyrrelser. Han fik noget binyrebarkhormon igen og vi fik det også med på pilleform, som vi skulle begynde at give ham fra i dag af. Dog er hans tilstand ikke bedre, hvilket gør mig i tvivl, da dyrlægen sagde, at binyrebarkhormonet ville dulme symptomerne i op til 3 mdr., hvis det var FIP.
jul 2012
Min Lui har lige haft et bidsår i nakken, men det er helet fint, så det har han i hvert fald ikke problemer med. Dog er han begyndt at flyve på mig og bide, når han får det underligt. Han kan ikke styre bagpartiet og bliver ond eller fjern i blikket, det er lidt svært at forklare. Han kan spinde og samtidig kaste med halen som om han er sur. Og når man så sidder og kæler med ham, kan han nyde det i det ene øjeblik og i det andet bide ud efter min hånd. Det er som om, at der er noget, som slår klik i hovedet på ham.
Hvordan fik I konstateret FIP? Jeg tænker, at min dyrlæge har lagt det ud som om det er nærmest en umulig opgave.
jul 2012
Vi fik beskeden i går, og tankerne har raset rundt i mit hoved siden, og vil så nødig gøre en forhastet beslutning.
jul 2012
Han får en ½ pille dagligt, og skal have det i 10 dage. Derfra skal han have en ½ pille hver anden dag.
jul 2012
Blev Eddie meget træt af predisonolen?
jul 2012
Jeg er sikker på, at der sker noget oppe i hovedet på Lui, når han begynder med den voldige adfærd. Ligesom nogle mennesker pludselig kan slå om og blive mærkelige, så kan en kat vel også
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
Kan en kat have en virus i sig i mange år som pludselig udvikler sig til FIP pga som du skriver stress?
jul 2008
her gik der omkring 1 års tid inden det viste sig. Hos os var det så sådan, at idet man mener at FIP kan skyldes stresse, ja så skulle vi bare have dyrlægens ord for at katten virkelig havde fået FIP og var blevet aflivet, for så fik familien en erstatningskat. Det var netop fordi vi var af den holdning at når det kunne skyldes stress ja så var internattets livet en helt sikker stressfaktor. Derfor skulle familien have erstattet deres kat.
jul 2012
Det med at leve med en kat, som angriber mig. Hmm, selvfølgelig er det ikke fedt, men det er jo langt fra hver dag han gør det, og han bider langt fra hul. Han tager fat om mit ben eller hånd og holder fast med tænderne. Desuden kan jeg mærke/se på ham, når han vil til at ”angribe” mig, og det gør det jo nemmere for mig, at undgå.
Han har stadig dage, hvor han virker bagstiv. Han vælter nogle gange, når han sidder og slikker sig og han er sommetider ustabil på benene, men jeg har endnu ikke set et ”udbrud”, som den dag, vi var til dyrlæge med ham.
jul 2008
det ville jeg gøre hvis jeg var dig. Nu har jeg så selv brugt hende flere gange, og kan sige at hun er super dygtigt. ja hun koster lidt, men i det lange løb er hun faktisk billigere.
http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html
men af de en del katte jeg har set via internattet så syntes jeg overhovedet ikke at din skulle have fip. dem vi så blev nedtrygte associale og sådan noget. vi havde ikke noget som gjorde som din
det skal siges at hvis det er en knude i hjernen, så er Lise altså den som jeg helt sikkert ville bruge. Hun er nemlig en af de få som er bedst til netop kræft.
har selv brugt hende til en kat med lymfekræft
jul 2012
Jeg forsøger at se tiden an. Får han tilbagefald søger jeg straks dyrlæge. Tak for tippet
Mistanke om FIP