Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistanke om FIP
  • #1   3. jun 2014 http://www.katdoktor.dk/Artikler.html

• #2   3. jun 2014 på internattet blev de aflivet.
    bla havde vi stor dejlig dreng, som lige pludselig blev underlig. Han havde fået fip, og han måtte sove.

• #6   3. jun 2014 Sørgelig historie! Det er en lortesygdom!

Jeg vil skyde på, at det er tør FIP.
    Første gang var for 6 uger siden, hvor han pludselig ikke kunne styre hans bagparti. Jeg tog ham til dyrlæge hvor han fik noget væske og binyrebarkhormon. Dyrlægen mistænkte sprøjtegift. Han overnattede på dyrehospitalet og dagen efter var han frisk igen. I går fik han lignende symptomer og vi tog ham til dyrlæge. Dyrlægen tror at det er FIP pga. de neurologiske forstyrrelser. Han fik noget binyrebarkhormon igen og vi fik det også med på pilleform, som vi skulle begynde at give ham fra i dag af. Dog er hans tilstand ikke bedre, hvilket gør mig i tvivl, da dyrlægen sagde, at binyrebarkhormonet ville dulme symptomerne i op til 3 mdr., hvis det var FIP.

• #8   3. jun 2014 Jo, det er sådan noget jeg eftersøger smiley
    Min Lui har lige haft et bidsår i nakken, men det er helet fint, så det har han i hvert fald ikke problemer med. Dog er han begyndt at flyve på mig og bide, når han får det underligt. Han kan ikke styre bagpartiet og bliver ond eller fjern i blikket, det er lidt svært at forklare. Han kan spinde og samtidig kaste med halen som om han er sur. Og når man så sidder og kæler med ham, kan han nyde det i det ene øjeblik og i det andet bide ud efter min hånd. Det er som om, at der er noget, som slår klik i hovedet på ham.

Hvordan fik I konstateret FIP? Jeg tænker, at min dyrlæge har lagt det ud som om det er nærmest en umulig opgave.

• #11   3. jun 2014 Min kæreste og jeg har valgt at se tiden an. Hvis han får det værre inden for kort tid, så tager vi debatten op igen. Vores dyrlæge sagde, at det ikke ville gøre noget fordi Lui ikke lider. Hvis han begynder at få ondt osv. så er der selvfølgelig ikke nogen tvivl, men jeg vil så nødig aflive en kat, som jeg elsker så højt og som måske kunne have været blevet rask eller i bedring, hvis vi havde ventet lidt endnu og givet ham en chance.
    Vi fik beskeden i går, og tankerne har raset rundt i mit hoved siden, og vil så nødig gøre en forhastet beslutning.

• #12   3. jun 2014 Han er på Predisonol 2,5 mg.
    Han får en ½ pille dagligt, og skal have det i 10 dage. Derfra skal han have en ½ pille hver anden dag.

• #14   3. jun 2014 Mange tak! Håber virkelig også, at det ikke er den dumme sygdom, men føler ikke, at vi er så heldige. Symptomerne er desværre forskellige fra kat til kat, så det ser ikke så lyst ud. Synes lidt at det er pest eller kolera. Enten er det FIP eller også må han have en tumor eller lignende i hovedet. Det grunder jeg i hans pludselige "anfald". Et eller andet sker der i hvert fald oppe i hovedet på ham. smiley

Blev Eddie meget træt af predisonolen?

• #16   3. jun 2014 Jeg stoler på min dyrlæge, og har fortalt ham hele historien og trods det mener han ikke, at Lui har ondt.
    Jeg er sikker på, at der sker noget oppe i hovedet på Lui, når han begynder med den voldige adfærd. Ligesom nogle mennesker pludselig kan slå om og blive mærkelige, så kan en kat vel også smiley

• #17   5. jun 2014 Smitter FIP? Hvordan får kattene det?

• #20   5. jun 2014 Tak Felis, så det er ikke FIP direkte der smitter men den anden slags virus katten har haft på et eller andet tidspunkt der smitter? Og de fleste katte udvikler slet ikke FIP?

Kan en kat have en virus i sig i mange år som pludselig udvikler sig til FIP pga som du skriver stress?

• #22   5. jun 2014 vi havde nogle killinger som fik det, mens jeg var på internattet.
    her gik der omkring 1 års tid inden det viste sig. Hos os var det så sådan, at idet man mener at FIP kan skyldes stresse, ja så skulle vi bare have dyrlægens ord for at katten virkelig havde fået FIP og var blevet aflivet, for så fik familien en erstatningskat. Det var netop fordi vi var af den holdning at når det kunne skyldes stress ja så var internattets livet en helt sikker stressfaktor. Derfor skulle familien have erstattet deres kat.

• #25   22. jun 2014 Lisbeth: Det at det enten var FIP eller noget i hovedet på ham, som ikke fungerede som det skulle, var faktisk dyrlægens ord. Den dyrlæge jeg besøgte den dag fortalte, at han selv var hundemenneske, og derfor ikke havde så meget forstand på det (Og han virkede egentlig heller ikke til at have interesse i det. Jeg fik nærmere en prædiken om, hvorfor man ikke skal have kat og i stedet for have hund. Jeg var meget utilfreds da jeg kom til at tænke over det!) Han dødsdømte faktisk Lui lidt den dag. Det var som om, at der ikke var ret mange muligheder andet end ekstremerne (FIP eller tumor). Og siden har jeg talt med andre dyrlæger derude, og de siger jo, at det kan være rigtig mange ting, så jeg er faldet lidt til ro igen.
    Det med at leve med en kat, som angriber mig. Hmm, selvfølgelig er det ikke fedt, men det er jo langt fra hver dag han gør det, og han bider langt fra hul. Han tager fat om mit ben eller hånd og holder fast med tænderne. Desuden kan jeg mærke/se på ham, når han vil til at ”angribe” mig, og det gør det jo nemmere for mig, at undgå.
    Han har stadig dage, hvor han virker bagstiv. Han vælter nogle gange, når han sidder og slikker sig og han er sommetider ustabil på benene, men jeg har endnu ikke set et ”udbrud”, som den dag, vi var til dyrlæge med ham.

• #26   22. jun 2014 prøv at kontakte Lise bang hansen.
    det ville jeg gøre hvis jeg var dig. Nu har jeg så selv brugt hende flere gange, og kan sige at hun er super dygtigt. ja hun koster lidt, men i det lange løb er hun faktisk billigere.

http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

men af de en del katte jeg har set via internattet så syntes jeg overhovedet ikke at din skulle have fip. dem vi så blev nedtrygte associale og sådan noget. vi havde ikke noget som gjorde som din

det skal siges at hvis det er en knude i hjernen, så er Lise altså den som jeg helt sikkert ville bruge. Hun er nemlig en af de få som er bedst til netop kræft.
    har selv brugt hende til en kat med lymfekræft

• #27   24. jun 2014 Okay, jeg synes også hans symptomer er mærkelige, men idet jeg aldrig har haft en kat med FIP, så kan alle bilde mig ind, at det er det, som han har.

Jeg forsøger at se tiden an. Får han tilbagefald søger jeg straks dyrlæge. Tak for tippet smiley

Kommentér på:
Mistanke om FIP

Annonce