{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

james C
james C
Tilmeldt:
4. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

sammenføring af katte {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har lige fået en hunkilling på 12 uger. og i forvejen har jeg en steriliseret hunkat på 10 måneder.
jeg har haft killingen 2 dage, og den gammel 4måneder.
den gammel jager den lille når de får lov til at se hinanden, da jeg har dem adskilt om natten.
om morgen og i løbet af dagen har jeg dørene åben og den lille hvæser af den gammel, når den kommer tæt på. De kan sagtens spiser ved sidden af hinanden når jeg har prøvet at give dem mad.
jeg syntes at det er synd når den gammel jager den lille så når dette sker så blander jeg mig selvfølgelig.

har i nogle råde over hvad jeg kan gøre?

på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenføring af katte
  • #1   4. jun 2014 Så længe der ikke flyder blod så sæt dig på dine fingere.
    Her har vi aldrig praktiseret at skille dem af om natten , for hvergang man gør det så starter man fra ny af med sammenføring.
    Se om du ikke kan fange deres fælles opmærksomhed med lege og godbidder , og husk og ros og give ekstra opmærksomhed til den som boede der først .


  • #2   4. jun 2014 Hvis der ikke flyder pels og blod, så lad endelig være med at lukke dem fra hinanden. De skal nok finde ud af det før eller siden.

  • james C
    james C Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   4. jun 2014 Så det gør ikke noget at den gammel jager den lille lidt selvom den lille gemmer sigunder sofaen?

  • james C
    james C Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   4. jun 2014 og det er mest den lille killing der hvæser og knurre af den gammel, er det også normalt?

  • #5   4. jun 2014 Det er ganske normalt så ro på og lade dem selv klare ærterne.
    Nogle gang kan vi mennesker snart gøre en sammenføring slemmere end nødvendig
    Så en dyb indånding og nyd missene. smiley


  • james C
    james C Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   4. jun 2014 mange tak for hjælpen smiley

  • #7   4. jun 2014 Sæt dem sammen og lad vær med at blande dig. Lad vær med at skille dem ad. Lad dem slåsse, tumle og jage hinanden.
    Om et uges tid skal de nok have fundet melodien


  • #9   4. jun 2014 det er altså helt normalt.
    men lad dem dog selv finde ud af det. Så lad være med at luk den lille væk.

    og så er der kun gået 2 dage. på kv sagde vi altid op til 2-3 uger alt efter kattene. Mine har taget fra 2 dage og helt op til en mdr.


  • #10   4. jun 2014 Det lyder altså umiddelbart som om du kunne få en rimelig gnidningsløs sammenføring hvis du lod være med at skille dem ad og lod dem hvæse og jage hinanden, måske er det du tolker som jagt ikke rigtig jagt, men blot et forsøg på at få opmærksomhed og måske gang i lidt leg, den lille hvæser fordi den store jo er ukendt og virker skræmmende, samtidig vil den store fortælle den lille at det er hende der bestemmer, og det skal den lille jo lige finde ud af og acceptere..

    Så lad du dem klare ærterne indbyrdes og sæt dig på dine hænder og tag mundkurv på smiley :P smiley
    Ja det kan være super svært at lade være med at blande sig, men det er langt det bedste, selvfølgelig hvis store pelstotter og blodstænk begynder at flyve rundt så skal du blande dig, men ikke for jagt og hvæs smiley :D smiley

    Husk nu at få den lille ny steriliseret inden hun bliver kønsmoden i 5 mdr alderen, for en neutraliseret og en fertil vil give en skæv dynamik og ødelægge et forhåbentligt godt forhold mellem dem..


Kommentér på:
sammenføring af katte

Annonce