600 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bruger os som klatretræ, hvad gør vi? Bruger os som klatretræ, hvad gør vi?

Vi har lige fået en sphynx killing på 7 mdr, og han er rigtig dejlig. Han er bare meget madglad, og så snart vi står ved køkkenbordet, så hopper han op af vores ben og kravler op af os med klørene, for at komme op på køkkenbordet. Det gør mega ondt når han gør det og er næsten helt bange for at stå i køkkenet nu, af frygt for han gør det.
Når han gør det siger vi nej og tager ham ned, men det har ikke haft nogen effekt endnu.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvad vi kan prøve, for at få ham til ar stoppe med denne dårlige vane?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger os som klatretræ, hvad gør vi?
  • #1   2. jul 2014 Du skal blive ved og være konsekvent, evt sætte ham væk, eller vente med at server i fem min. Det hjalp her

• #2   2. jul 2014 Da sofus gjorde rystede jeg på benet så han "faldt" ned (han opgav i hvert fald at fortdætte op og hoppede ned i stedet) jeg gjorde det hver gang han klatrede i mig og til sidst holdt han op. Efterfølgende har han prøvet et par gange, uden klør, men det er pænt umuligt smiley

• #3   2. jul 2014 Må jeg jo prøve. Det er ikke når vi skal servere hans mad, men når vi enten skal tilberede vores egen mad, sætte kaffe over eller skylle af. Bare alt der foregår på køkkenbordet vil han gerne være med i.

• #4   2. jul 2014 giv ham et sted hvor han kan komme op, og helt lovligt se hvad i laver (feks en høj stol) ellers bliver i nok aldrig enige på det punkt, i har valgt en livlig og nysgerrig rase, han er i lømmel alderen og alene, så det kræver super meget af jer, med hensyn til samvær og aktivitet.

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #7   3. jul 2014 Katte reagere godt på en positiv tilgang.

I denne situation ville jeg nok have allieret mig med en håndfuld træningsgodbidder, og når katten gjorde anstalter til at klatre, ville jeg træne "sit" med dyret (Jeg ville - med hænderne - få dyret til at sitte), og rose det, og give godbid. Altså omdiagere dyret, til noget den kan få ros for, i stedet for at skælde ud. Den tilgang virker på mine dyr.

• #8   3. jul 2014 Vi siger også nej så snart vi kan se han vil til at springe op og sætter en hånd ned. Men kan vi jo blive ved med at sige for han gør det så snart man stopper.
    Og Felis han er ikke alene. Vi har en anden kat og hund. Ved godt det er en kontaktsøgende race, men derfor kan man vel stadigvæk godt lærer dem noget. Og hun har en komode lige overfor køkkenbordet hvor hun kan følge med hvad vi laver. Og hun kan godt komme op på køkkenbordet selv når vi ikke er ude i køkkenet.

Kommentér på:
Bruger os som klatretræ, hvad gør vi?

Annonce