600 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Bruger os som klatretræ, hvad gør vi? Bruger os som klatretræ, hvad gør vi?
Vi har lige fået en sphynx killing på 7 mdr, og han er rigtig dejlig. Han er bare meget madglad, og så snart vi står ved køkkenbordet, så hopper han op af vores ben og kravler op af os med klørene, for at komme op på køkkenbordet. Det gør mega ondt når han gør det og er næsten helt bange for at stå i køkkenet nu, af frygt for han gør det.
Når han gør det siger vi nej og tager ham ned, men det har ikke haft nogen effekt endnu.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvad vi kan prøve, for at få ham til ar stoppe med denne dårlige vane?
0 synes godt om
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 5
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
I denne situation ville jeg nok have allieret mig med en håndfuld træningsgodbidder, og når katten gjorde anstalter til at klatre, ville jeg træne "sit" med dyret (Jeg ville - med hænderne - få dyret til at sitte), og rose det, og give godbid. Altså omdiagere dyret, til noget den kan få ros for, i stedet for at skælde ud. Den tilgang virker på mine dyr.
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 5
Og Felis han er ikke alene. Vi har en anden kat og hund. Ved godt det er en kontaktsøgende race, men derfor kan man vel stadigvæk godt lærer dem noget. Og hun har en komode lige overfor køkkenbordet hvor hun kan følge med hvad vi laver. Og hun kan godt komme op på køkkenbordet selv når vi ikke er ude i køkkenet.
Bruger os som klatretræ, hvad gør vi?