1.314 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Kattepasning, hjælp! Kattepasning, hjælp!

Hej smiley jeg har et lille problem. Skal på ferie i næste uge, og min kære mor har lige meddelt at hun ikke kam passe Misser som planlagt, jeg bor i Vamdrup og kender et kattepension i nærheden. Problemet er bare at min kat ikke kan lide andre katte, som hun ikke kender og derfor kan hun ikke bo på kattepension, nogen som kender nogen som kender nogen i nærheden af Kolding, som tilbyder kattepasning i hjemmet? Og hvad er prisen? Håber nogen kan hjælpe, ellers må jeg banke på hos naboerne, er bare bange for at de ikke passer hende ordentligt, og er væk i en hel uge.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattepasning, hjælp!
  • #1   3. jul 2014 Jamen jeg forstår ikke lige hvorfor en kattepension ikke dur..

Blot fordi din kat ikke kan lide andre katte, burde jo ikke være et problem, hun skal jo ikke gå sammen med de andre katte, hun får et aflukke for sig selv, og kun hvis du giver tilladelse til at hun må være sammen med de andre katte får hun det, og det skal du jo blot sig nej til så er hun i sit eget aflukke under hele opholdet.

• #2   3. jul 2014 Når man forlader sin kat i en hel uge, skal man dælme være 100% sikker på, at kattesitterne er opgaven voksen! Hvis du er bange for at naboerne ikke vil passe din kat ordentligt, så må du simpelthen blive hjemme fra ferie.

• #3   3. jul 2014 Hun kan sket ikke tåle lugten/duften af andre katte, hun bliver så stresset af det. Når hun er hos dyrlægen, bliver hun placeret inde ved hundene, for hun har intet imod hunde, det er kun fremmed katte, hun ikke kan klare. Ved at det lyder sært, hun er også en meget speciel kat.

• #4   3. jul 2014 Så så Tinka, det har jeg da bestemt også tænk mig, hvis jeg ikke finder et alternativ, som jeg er tryk i. Grunden til at det er vigtig, er fordi jeg skal ud og rejse, og har betalt for det hele for flere måneder siden... Alle fortjener vel at komme ud og rejse? Og især når jeg ikke har været det, siden jeg var lille.

• #5   3. jul 2014 Og jeg vælter ikke ligefrem i penge, SU og deltidsjob er min indtægt, og har både hest og kat, så det er en ferie jeg har sparet op til i et år..

• #6   3. jul 2014 # 4) Det var godt. Det lød bare ikke sådan, idet du skrev, at du ellers var nødt til at banke på hos naboer.

Mht. at have fortjent ferie, Tja man må jo bare have kattepasning i orden, hvis ej, så farvel ferie - bare ærgerligt.

• #7   3. jul 2014 Naboen har passet inde før i en weekend, hvilket gik rigtig godt, og hun holdte mig opdateret på min kat, men hun kender absolut intet til katte, hvilket gør at hun slidt kan overse hvis misser er syg eller lign, så derfor vil jeg helst have en som har styr på katte, til at passe hende - men naboen er på ingen måde en mega dårlig ide, og kan være en mulighed nogle af dagene, men ikke i en hel uge.

• #8   3. jul 2014 Hende*

• #9   3. jul 2014 Så håber jeg du finder en til udover naboen, så der er to om at dele tjansen.
    Det er forresten altid en god ide at have et par stykker. Hvis den ene kattesitter får en tagsten i hovedet den første dag, så er der altid den anden smiley
    (ej, seriøst, der kan jo ske kattesittere noget, så hav kontakt med dem i løbet af ferien, og/eller hav to).

Jeg ved ikke om der er professionel hjemmekattesitning i dit område. Men prøv at søge på nettet, for det kunne være en ide, at have en prof. til at komme hver anden dag fx.

• #10   3. jul 2014 Det er ikke nogen dårlig ide, det vil jeg prøve smiley du tænker lidt ligesom jeg, tænk hvis der skete noget med passeren, og jeg er i Spanien, så bliver det lidt svært at gøre noget. Så min beslutning er nu at få to passere, håber bare jeg kan finde en prof. Min kat er absolut mit kæreste eje sammen med min hest, så vil aldrig tage nogen steder, uden at være sikker på mine dyr er i gode hænder. Ville jo heller aldrig have en til at passe min hest, som ikke har styr på heste - for de ser ikke tegnene på at der noget galt, som en der har styr på heste, og det præcis samme er det med katte! smiley

• #11   3. jul 2014 Ja, katte kan nemlig blive syge, mens de bliver passet. Jette herindefra har før fortalt en sørgelig historie om sin datters kat, der havde den forkerte kattesitter. smiley

Nå, jeg håber du når at finde en pålidelig kattekyndig person. Men det er godt nok kort varsel ... smiley

• #12   3. jul 2014 Åh det er bare ens værste mareridt..... Ja, fik besked igår om at min mor ikke kunne passe alligevel, da hun skal med hast til Tyskland og gøre sin pony klar til bundechampionatet.. Men hun arbejder på at komme før hjem, og hvis hun kan det, kan naboen godt tage de par tage hun er i Tyskland, men indtil videre tyder det på at det minimum er 5 dage hun skal være dernede... smiley

• #13   3. jul 2014 Dét synes jeg bare ikke er ok af din mor smiley
    (men jeg ville så nok alligevel ikke overlade pasning af min kat til en, der svigtede mig og min kat til fordel for championater (hvad det så er).

• #14   3. jul 2014 Det er det største stævne en hest i Tyskland kan komme med til, og hesten er ikke på toppen, så hun skal ned og tjekke til ham, og alt muligt andet. Det kan man desværre ikke forudse, og ja er selv ret utilfreds, men hvis det var mit dyr, havde jeg sgu nok gjort det samme. smiley

• #16   3. jul 2014 Jeg surfede lige nettet smiley
    Måske er hende her en mulighed for dig i nogle af dagene, måske hver anden dag eller hvad der nu kan passe med de andre kattepassere du aftaler med, jeg har ingen kendskab til hende men blot fandt jeg hende ved at surfe lidt rundt smiley
    http://www.kattesitting.dk/

• #18   3. jul 2014 Nu kan Sara ikke stilles for regnskab pga hendes mor.
    Så ingen grund til at jokke mere i det.. smiley

Vi skal i sommerhus , og imens har vi venner og familie der kommer lidt hver dag.
    Det har vi gjort hver sommet , intet problem smiley
    Selvfølgelig skal du da på ferie , der er vel også et socialt liv der skal passes. smiley

• #19   3. jul 2014 #18, hvor er du sød smiley

Jamen det hele har løst sig smiley min mor er kun i Tyskland i weekenden, så hun når lige hjem til at passe min kat smiley så naboen og min mor skiftet om det - så skønt! Tusind tak for alle jeres kommentarer!! Katte mennesker er bare de bedste smiley knus !

• #20   3. jul 2014 Årrhh hvor er det godt at høre at du har fået løst det hele, super løsning smiley :D smiley

• #21   3. jul 2014 Jeg er lige nødt til at indskyde en replik.
    Hvis det bliver nødvendig med en pension, så undgå kattemoster.dk Bakkely Kattepension i Brørup har gode anmeldelser.

Godt at høre at problemet har løst sig - denne gang.

• #22   3. jul 2014 Det var en dejlig opdatering i tråden, Sara.
    God ferie smiley

• #23   3. jul 2014 Ja det har løst sig denne gang - heldigvis hader jeg at forlade min kat og hest i mere end en weekend, så det er sjældent det sker smiley kan jo ikke undvære min senge kammerat! Bliver helt trist at være på ferie uden min kære misser, er vant til at sove med hende altid - og min kæreste erstatter bare ikke min kat! Hihihi...

Bruger aldrig kattepension, og kommer heller ikke til det - min kat har det bedst hjemme hos sig selv! smiley

• #24   3. jul 2014 Tusind tak Tinka !! smiley

• #25   3. jul 2014 Sara
    Elsker at være sød. smiley
    Rigtig god ferie smiley smiley

• #26   3. jul 2014 Sara jeg tror vi er mange der har det som dig mht. at være væk fra vores kat/ dyr, jeg kan godt lide at være på ferie, men jeg savner mine katte noget så forfærdeligt, og tænker på dem mange gange om dagen, og det er ikke fordi jeg tvivler på at dem jeg har bedt om at passe mine katte ikke skulle gøre det godt nok, for det ved jeg 100% at de gør, mine venner passer mine katte præcis som jeg har anvis de skal gøre, for de ved hvor meget de betyder for mig og dem jeg beder om det har selv katte og er katte/ dyre mennesker..

De er også så søde at for at "berolige" mig så sender de en sms mindst en gang om dagen når de er ved mine katte og fortæller hvordan kattene har det og de har gidet snakke, lege osv. Det skal lige siges at mine kattepassere altid besøger kattene 2 gange om dagen og gerne af ca en times varighed..

Så du er ikke alene om ikke at syntes om at forlade dine dyr, jeg tror det er naturligt..

• #27   3. jul 2014 Jeg tror det er neurotisk. smiley

(Må hellere lige fortælle at jeg kun har været væk én overnatning i de 7 år, jeg har haft mine katte :-S )

• #28   5. jul 2014 jeg har haft katte i over 20 år og har aldrig været væk fra mine.
    men med 17 og 2 heste så er det begrænset hvor langt jeg kan nå på ferie.

men jeg har så arbejdet på kv hvor vi passede katte med stor succe, og selv mine har været på besøg der i en mdr, hvor jeg selv passede dem (lang historie) men ingen af dem led nød. Og det gør andre katte hellere ikke.
    ja de fleste katte bryder sig ikke om andre katte, men af en eller anden årsag så affinder de fleste sig faktisk i at blive passet ude. og jeg taler altså af erfaring. har været med til at passe katte i næsten 8år og vi havde over 100 kunder hvert år. Kun 1 gang har vi måtte ringe til baghjælpen og bede dem om at hente kattene.
    selvfølgelig bør man ikke lige starte med at sende sin kat 3 uger i pension. man starter med en overnatning på et godt sted.
    kan kun anbefalde Min ven kattens pension i odense. Det tidligere kv. her bliver de passet efter alle kunstens regler, og vi har kunder fra hele landet, og især til langtidspasninger
    skal lige siges at jeg ikke længere har noget med stedet at gøre mere. var ved det tidligere kv, men det er de samme som har det nu.

• #29   20. okt 2014 Har først set dit svar nu - min kat er en skadet kat, og hun tåler ikke andre katte og at blive flyttet på - hun bliver så stresset og begynder at tisse alle steder.. Har måtte smide en sofa ud, fordi jeg havde for mange gæster i en periode, også tissede hun i sofaen gentagne gange - da jeg fik hende, kunne mennesker ikke snakke med hende - så hun er en af de få katte, der ikke kan indfinde sig med andre katte uden selv at komme til skade i det, fordi hun har tildens til stress. Vil blot bare passe på hende og siger intet dårligt om kattepension, andet end at det har min kat desværre bare ikke godt af smiley men nu rejser jeg heldigvis også så sjældent!

Kommentér på:
Kattepasning, hjælp!

Annonce