597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Helena J
Helena J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Løber vildt om natten Løber vildt om natten

Min lille Sherlock (på snart et år) vækker mig hver nat omkring kl. 4 ved at løbe frem og tilbage i hele lejligheden. Det driver mig til vanvid, og nok også min underbo. Jeg er snart bange for klager!
Min kæreste og jeg leger meget med ham i løbet af dagen, og især om aftenen inden sengetid. Vi lukker ham endda ud på altanen, så han kan få nogle nye indtryk. Han har masser af foder til natten.
Vi ved simpelthen ikke, hvad vi skal stille op. Nogle gode råd? Vi bliver jo nødt til at gøre noget, inden der kommer klager, for så kan vi ikke beholde ham smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber vildt om natten
  • #1   4. jul 2014 der er ikke så meget, at gøre smiley han lyder temmelig normal, det er nemlig jagt tid kl ca 4 også her i huset, ca 2 gange om ugen.
    mine er i haven så meget de lyster og leger stadig om natten.
    din kat er stadig ung og fuld af krudt, når mine er mest kruttet og snakkende om natten sætter jeg dørene på klem så de ikke lander i fuld firspring i mit hovede smiley
    har du foder stående i skål eller i foderaktivitets dims?

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    jul 2014

#2   4. jul 2014 Det tænkte jeg nok. Desværre kan han ikke komme ud smiley Det ville nok være godt for ham. Vi lufter ham jo kun.
    Han har både foder i skål og en aktivitetsbold. Og han har både våd og tørfoder.

• #3   4. jul 2014 Vi gør det at når Milo er træls der klokken lort om morgen, så giver vi have en timeout i form af vi lukker døren ind til soveværelset. Så racer han færdig ude i gangen og stuen. Han kredser nogen gange på døren, men der ignorer man ham bare og han stopper og vi kan sove i fred resten af tiden.

Dog nogen gange lukker jeg døren ind til soveværelset og går ind og sover på sofaen det sidste stykke tid, hvor jeg ligger med Milos ynglings tæppe også falder han til ro.

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    jul 2014

#4   4. jul 2014 Vi har desværre ingen dør til soveværelset. Vi har prøvet at lukke ham ude i køkkenet, men han løber videre der. Hvilket jo larmer for underboen. Det er en meget lydt bygning. Han fortsætter også selv, om jeg ligger mig ind til ham.

• #5   4. jul 2014 Tykt væg-til-væg gulvtæppe er det eneste jeg kan komme på (altså udover at flytte).

• #6   4. jul 2014 Hvis han kan lide at putte, kan du måske lokke ham til at ligge i ske i sengen? Det gør jeg hvis det bliver for vildt og så sover vi et par timer mere sammen smiley

• #7   4. jul 2014 Ninna det gør jeg også med Milo smiley og det er altid mig han skal putte med kæresten den går ikke smiley

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    jul 2014

#8   4. jul 2014 Tinka, det er bare lidt dyre løsninger. Jeg ledte lidt efter nogle mere realistiske løsningsforslag.

Jeg tvinger ham også til at ligge i ske med mig, så falder han til ro. Jeg er bare træt af at skulle op i løbet af natten. Min svigermor siger dog, at det er god trænning til, når jeg får børn smiley

• #9   4. jul 2014 Det er mig der nedlægger Sofus, men han lægger sig altid op ad datteren smiley

• #10   4. jul 2014 Du kan ligeså godt vænne dig til det, det bliver aldrig anderledes smiley
    Katte er jo nataktive af natur og jeg har ikke sovet en hel nat siden Jeg blev gravid for 10+ år siden og har kun haft katte i under 2 år smiley

• #11   4. jul 2014 en god ting er dog at de vokser fra det - på et tidspunkt

har du mulighed for at få en legekammerat? For det er faktisk den bedste løsning. ja de vil godt nok stadig lege men ikke på samme måde. har selv to som bruger en del tid på at lege. Men før de rigtig fandt hinaden var vores på 1 år, da også en bølle. men jeg har så ialt 17 så der er altid nogen at lege med. men de ældre sover altså hele natten.

du skriver at i tager ham med ud på alternen, hvorfor laver i ikke bare sådan at han kan være der ude hele dagen? Der er mange som laver kattersikret alterner så man har en løbegård til katten. Har selv haft løbegård i mere end 15 år, og mine elsker den frihed de har derude.

• #12   5. jul 2014 Helene:
    Det er ganske naturligt og også på det tidspunkt.
    Den eneste løsning for dig er at købe nogle ørepropper.

• #13   5. jul 2014 gulvttæpper og gerne strø lidt katte legetøj hist og her.

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    jul 2014

#14   5. jul 2014 Vi har overvejet det med en legekammerat. Det vil vi kigge lidt nærmere på smiley og et. Også om vi kan lukke altanen af, så han kan være der uden opsyn. Han har det nemlig med at kravle op på gelænderet og så falde ned... Så vi har ham i alle smiley Tak.
    Ørepropper er ligegyldigt da, som jeg skriver, det er mest af hensyn til klager fra underboen og ikke min nattesøvn.

• #15   5. jul 2014 2 katte larmer mere end en om natten.

Der er ikke andet for en at give din underbo nogle ørepropper og sige "sådan er det".
    Hvis du gerne må have katten hvor du bor, burde en klage ikke kunne risikere at du skal af med katten.
    Mine katte tager også tit en tumletur tidligt om morgen

Kommentér på:
Løber vildt om natten

Annonce