1.390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Charlotte O
Charlotte O
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Hvor længe i kravlegård Hvor længe i kravlegård

Hej smiley
Vores killinger er nu 6 uger.
De er i en "kravlegård" i den ene ende af vores stue.
De vil rigtig gerne have meget kontakt, men jeg kan jo ikke sidde inde ved dem hele dagen, så tænker det bliver lidt lettere når de kommer ud til os.
De er renlige, der har ikke engang været et enkelt uheld inde hos dem, og de spiser alle fast føde nu.

Hvornår synes i jeg kan lukke dem ud så de kan færdes sammen med os andre i underetagen.?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe i kravlegård
  • #1   7. jul 2014 Når i syntes de er klar til det, i kan jo starte med kun at lukke dem ud af kravlegården når i er i stuen sammen med dem og så lukke dem ind når i ikke er hjemme..

Jeg har selv aldrig haft kravlegård, mine har altid bare haft hele stuen og køkkenet fra starten af, og jeg har aldrig haft uheld med mine, så det er som sådan hvad du selv føler er ok, der er ingen rigtig eller forkert handling her..
    De tager ikke skade af at være i kravlegården og de tager ikke skade af at komme ud.. smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#2   7. jul 2014 De bliver meget nervøse og utrygge hvis jeg en aften tager 2 killinger med hen i sofaen, så tænker derfor det kunne være godt for dem at komme lidt mere ud

Så måske jeg starter med at åbne i aften, så har de mulighed for at kigge sig omkring smiley

Tak for svar smiley

• #3   7. jul 2014 Det syntes jeg er en rigtig god ide, 6 uger så har de også en alder hvor de er klar til at udforske omverdenen..

Men start med blot at åbne for dem og lad dem selv komme ud i det tempo de tør og vil, de første par gange stryger de nok tilbage ved den mindste lyd, men efterhånden vil de blive mere og mere modige, og til sidst vil du ikke kunne styre dem på 1 tønde land smiley :D smiley :D de vil hænge i gardiner og springe rundt så du er ved at få dårlige nerver smiley :P ha ha det er den tid der er den bedste at opleve, for trods man får dårlige nerver og bliver gråhåret, så er det sååå sjovt at opleve.. smiley smiley

• #4   7. jul 2014 Jeg vil sige du godt kan have dem rendende i stuen nu. Vores fik adgang til hele huset, da de var 8 uger . Startede i det små da de var 6 uger, med at de kom ud af kravlegården, og rende i stuen, når vi var der

• #5   7. jul 2014 Vi har en farlig trappe, så hos os er de i vores kravlegård på 70 cm til de er gamle nok til at hoppe over.
    Men ellers så er nu her ved en 6 uger et fint tidspunkt at lukke dem ud mens I er der - I kan jo begrænse det til et/nogle få rum i starten og udvide senere. Husk at have sat godt med kattebakker op, så de ikke pludselig bliver urenlige fordi der er for langt til en bakke smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#6   8. jul 2014 Jeg har lige været ude og købe endnu en kattebakke idag.
    For da de rendte rundt og legede glemte de vidst hvor kattebakken var.
    Der var ingen uheld, men jeg måtte holde øje med dem, og sætte dem i katten bakken en efter en.
    Så kom de også i tanke om at de skulle tisse smiley

• #7   8. jul 2014 Ja det er meget normalt, når de pludseligt har mere plads og går og leger så kan der nemt lige blive for langt til kattebakken, killinger er jo lidt ligesom børn, når de skal så skal de og helst for 2 min siden, og så kan det virke alt for uoverskueligt at skulle helt op i den anden ende af stuen smiley

Da jeg havde killinger da købte jeg sådan nogle stanniol grillbakker som jeg kom grus i, de var ikke så høje, ikke særligt store så fyldte ikke en masse rundt i huset og så var de lige til at smide ud når killingerne ikke behøvede dem mere..
    Nemt og billigt (mener sådan 3 koster 40-60 kr.)

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#8   9. jul 2014 Lige et billede af herlighederne:-)
    De fandt hinanden og faldt i søvn på sofaens armlæn smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#9   9. jul 2014 Er billedet kommet med?
    Min telefon driller.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#10   9. jul 2014 smiley

profilbillede
  • #11   9. jul 2014 Hvor er de herlige - og skønne farver smiley

• #12   9. jul 2014 Hvor er de dejlige, skønne aftegninger smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#13   9. jul 2014 Ja de er nuser smiley

Der har været et par uheld (tis) bag ved vores brændeovn.

Jeg har strøget kanel ud deromme- det kan de ikke li vel?

• #14   9. jul 2014 Nej det kan de ikke, men hvis du blot rengøre der med urine off eller R10, så burde det ikke være nødvendigt at strø kanel..

Killingerne gør det jo ikke for at være urenlige, men fordi de ikke umiddelbart kan se deres kattebakke og derfor opgiver og gør det hvor de er..

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#15   9. jul 2014 Ok.
    Det må jeg have fingrene i imorgen.
    Så må kanel hjælpe idag smiley
    Men kattebakken står ellers 1 meter derfra smiley

• #16   9. jul 2014 Ja men i små killingeøjne der er fuld af spilopper og i gang med at lege så kan det virke langt smiley

De skal nok blive bedre til det, det er ikke unormalt at killinger der har haft afgrænset område og som så får mere plads, glemmer at gå i kattebakken det første stykke tid, så det er vigtigt at holde øje med dem, og hvis en ser ud til at ville sætte sig og tisse et forkert sted, så skynder man sig hen og tager killingen mens man siger nej og så sætter man den roligt i kattebakken, og når den er færdig i kattebakken så roser man den smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#17   9. jul 2014 Jeg prøver at være over dem hele tiden.
    Men det er jo bare de 10 forkerte sekunder jeg kigger væk, så er det sket.

Jeg sættet dem hen i katte bakke ind imellem, så kommer de i tanke om det smiley

• #18   9. jul 2014 Ja nemt er det ikke at have killinger smiley det er nærmest et fuldtidsjob, med overarbejde smiley :D smiley :D

Men herligt er det nu også smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#19   9. jul 2014 Ja puha, der skal holdes øje med dem. Pånær når de sover smiley

Men ja, det er skønt at opleve smiley
    Men med en 2 årig oveni, som gør alt i bedste intention meeeeeen, der skal man godt nok være vågen også.
    Idag hentede jeg er glas mælk til min datter, i løbet af de 30 sek havde hun lagt hendes babydyne over mor + 4 digende killinger smiley
    Da jeg tog dynen af kiggede mismor på mig med et blik der sagde: få dog styr på din unge.
    Men ja det er en udfordring at lære små børn hvordan man skal omgås dyr, især når man ikke rigtigt kan kommunikere om det.

• #20   9. jul 2014 Åhh ja det lyder til at du har hænderne fulde smiley :D smiley :D

Kommentér på:
Hvor længe i kravlegård

Annonce