Min kat er begyndt af mjave meget Min kat er begyndt af mjave meget
Kære alle.
Jeg har min 2 årig skønne perserkat Charlie, som er husets midtpunkt.
Inden for de sidste par måneder er Charlie begyndt at mjave MEGET, især når min kæreste er på arbejde. Han sætter sig foran hoveddøren og så begynder mjaveriet i flere omgange, og kan næsten ikke kalde ham til mig medmindre jeg går over imod ham.
Min kæreste bruger rigtig meget tid på vores kontor, og når han ikke er hjemme sidder Charlie også tit derinde og det virker som om han kalder på ham.
Det skal siges at Charlie er en indekat, som vi for et par måneder siden begyndte at gå ud med i snor, og det er først rigtig der han rigtig er begyndt at mjave.
Om mjaveriet skyldes om han er far-syg eller om han bare gerne vil ud, kan jeg simpelthen ikke regne ud. Han er glad kat der spiser, leger og sover ligesom en kat nu skal, så tror ikke han mjaver fordi han har ondt eller noget.
Er der nogen af Jer der har oplevet det samme eller har nogle gode råd til hvordan vi kan begrænse mjaveriet, for selvom det kan være nok så hyggeligt med en kat der snakker, er det ved at være lidt irriterende.
Med venlig hilsen
Line
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg tror bestemt at det er fordi han har opdaget glæden ved at komme ud, så han fortæller at han gerne vil ud, og sådan er det altså at begynder man først at tage en kat ud i snor så skal man gøre det til et fast ritual dagligt og nogle gange flere gange dagligt..
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.385
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Ligesom Heidi N, mener jeg også at katten skal ud hver dag, når den nu har fået smag for det.
Min kat er begyndt af mjave meget