{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.395 visninger | Oprettet:

Forsvundet / stjålet kat ? {{forumTopicSubject}}

Vit, 1 år gammel, langhåret, brunstribet, øremærket og kastreret hankat forsvundet fredag 11/7-14.
Er en hul-i-hegnet-kat, men ligner en ægte skovkat. Tillidsfuld og imødekommende, forsvundet i Askildrup (9520), hele landsbyen alarmeret, men intet syn og ingen lyd. Måske samlet op mhp videresalg ?
Giv mig et kald på 22402639, hvis I bliver tilbudt eller ser annonce svarende til ovenstående.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsvundet / stjålet kat ?
  • #1   13. jul 2014 Håber du får ham igen..

    Hvis det er at nogen i nabolager (omegnen af 2-5 km) er taget på ferie, så læg en seddel i postkassen om at du savner din kat og de bedes tjekke deres skure, garage og kælder for at sikre at han ikke er lukket inde der, faktisk bør du give alle husstande sådan en seddel i postkassen, i hvert fald dem du ikke har snakket med og bedt om dette, for i denne tid kan det nemt ske at en kat forvilder sig ind i et skur, garage eller kælder og så bliver den uforvarende lukket inde når folk lukket disse enten for natten eller fordi de tager på ferie..


  • #3   14. jul 2014 Hej Heidi og Anette. Sendte fredag aften en mail til de fleste af landsbyens beboere og ringede til resten lørdag formiddag, så de ER klar over, Vit er væk smiley
    Han har alle dage checket ind en gang i timen, så jeg tror simpelthen ikke, han blot er ude at strejfe. Håber næsten han er blevet stjålet, for tanken om, han lider en langsom død i en hed bil, er blevet udsat for noget grimt eller blot ligger og ikke kan gøre noget, er uudholdelig.
    Tak for Jeres respons.


  • #6   14. jul 2014 NFO-Moar, jeg er muligvis en anelse nærtagende i den nuværende situation, men hvad f.... tror du, jeg har lavet hele week-enden ???

  • #9   14. jul 2014 NFO-Moar, jeg sagde jo, jeg pt er nærtagende, ikke ? smiley
    Jeg tror ikke, nogen er kørt til byen mhb på at stjæle Vit, men han er/var en flot kat og så som sagt ægte ud. En rent tilfældigt forbipasserende kunne hurtigt blive fristet over evne. Jeg har tabt 2 kg hen over week-enden (og har ikke rigtig noget at tabe af) og når du så insinuerer, jeg har siddet på min runkne rumpe og gjort ingenting - tja, det kunne mit blødende hjerte slet ikke tåle.
    Anette, katteregistret er checket, ligeså grøfter og den lokale bæk, men han kan jo ligge en milliion steder og nej tak, jeg skal helst være alene. Græder ikke ret pænt, krampetuder med lyd og det hele. Det kan andre mennesker jo ikke være tjent med at være vidne til smiley
    Vi VED jo, at når vi anskaffer dyr (har også hest), så kommer der en dag, hvor de enten kommer alvorligt til skade/bliver gamle og må aflives, eller bliver kørt over eller simpelthen forsvinder, men der er forskel på at have noget håndgribeligt og så på uvisheden. Jeg vil jo lede efter Vit til jeg bliver 80. Ok, der er kun 25 år til, men det er også mange år med evig tvivl.


  • #11   14. jul 2014 Du har sikkert været det hele igennem, men alligevel - der er forskellige ideer i denne tråd:
    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/111304-hjaelp___verdens_rareste_kat_er_vaek#newest

    Jeg krydser fingre for at du snart har din kat hjemme i god behold!

    PS: Og jeg forstår forresten fuldt ud dit kamptuderi, og ligeledes din hudløshed.
    Den smule kort-for-hovedethed i # 6 kan sgu da ikke være så svær for andre at forstå ... eller det er det åbenbart smiley , siden der skal irettesættes og gøres ved. Jamen altså!


  • #13   14. jul 2014 Listen i den tråd jeg linker til, er netop de "standardting" jeg kunne komme på. Kopierer og henviser tit til den.

  • #14   15. jul 2014 Tinka, tusind tak for link og liste, stor hjælp.

  • #15   17. jul 2014 Update : Vit kom hjem iaftes, storskrålende, møgbeskidt, een stor filt og radiatortynd (har tabt 1/3 af sin kropsvægt). Et sørgeligt syn, men er I så færdige, en kyssetur jeg fik smiley

  • #18   17. jul 2014 Hvor er det godt at høre at han er kommet hjem igen smiley

    Men hvis han har tabt sig så meget, så lyder det til at han har været lukket inde et sted, måske i et skur eller lign ved nogen der har været på ferie..

    Men hovedsagen er at han er hjemme og du nu kan fede ham op igen smiley


  • #19   17. jul 2014 # 15) Fantastisk dejlig opdatering! smiley Jubel, lykke og lettelse smiley :D smiley

    Den uge der er gået kan lige passe med, at han har været lukket ind et sted, hvor ejer har været på ferie. Hvor ER det bare godt han er hjemme igen!! smiley


  • #20   17. jul 2014 Hej NFO Moar, Jesper, Heidi og Tinka. Ja, stor lettelse og jeg tror også, han har været lukket inde et sted/været fanget i en fælde, for han er en habil musejæger og burde faktisk være istand til at ernære sig ude i naturen, men med så stort et vægttab, er jeg sikker på, han intet har fået at spise. Tørstig var han derimod ikke, men han har nok lige slukket tørsten i bækken, som render i min baghave.
    Har fejret hans hjemkomst med at få ham indlagt smiley En uge før han forsvandt kastede han op et par gange, når han fik tun. Grovspiseri tænkte jeg, men så skete det også med alm. pillefoder. Dyrlægen kunne mærke noget hårdt i tarmen og ville beholde ham natten over til røntgen og nærmere undersøgelse. Stakkels lille Vit.
    Søster Kvitte er derimod henrykt. Meget muligt hun har gået rundt og grædt samme med mig, men al min opmærksomhed har åbenbart passet hende, for hun har ikke haft andet end foragt og masser af hvæs tilovers for Vit, siden han kom hjem. De har ellers været pot og pande og sovet i "armene" på hinanden, men der er sandelig kommet en anden dagsordren på de få dage.


  • #21   17. jul 2014 Ej, det er jeg da ked af at høre smiley . Håber det ikke er noget alvorligt!
    Så nu krydser jeg fingre igen og venter på en god opdatering.


  • #22   17. jul 2014 Nej da hvor trist, håber da han ikke fejler noget alvorligt..

    Foragten fra Kvitte kan have noget at gøre med at han dufter forkert så hun dermed ikke "genkender" ham..


  • #23   18. jul 2014 Hej Kattekoner smiley

    Så er vi hjemme. Dyrlægen fandt ikke fremmede objekter i Vits mave og vi slap med en sød lille regning på kr 2600, gulp ! Vit har sandsynligvis tendens til hård mave, som muligvis kan have forårsaget opkastningerne, så nu skal han have specialfoder og kattemalt. Det kan jeg godt leve med.

    Lukkede Kvitte ud ved 8 tiden og hun checkede ind et par gange, men da jeg skulle køre ved 12 tiden, kunne jeg ikke kalde hende ind og tænkte, åh nej, ikke hende også ?! smiley

    Hun kom dog heldigvis ind en halv time efter, jeg kom hjem med Vit og denne gang, har hun været helt ok med ham,selvom han stinker af dyrlæge.

    Vit har ikke forladt min side mere end nogle få sekunder siden hjemkomsten. Jeg har endda fået lov til at fjerne burrer og strigle ham, noget vi normalt ikke er helt enige om. Håber han har lært lektien - når man løber hjemmefra, får man ingen mad og man bliver indlagt på hospitalet, får taget temperatur (har dybe klo-huller i mit lår), bliver stukket i (tager han i stiv arm) og man skal køre i bil ! Har kun 15 min. til klinikken, men det føles som flere timer, fordi han skråler i vilden sky. Fra "det her er ikke særligt sjovt" til "nu er det snart nok, du må stoppe bilen" til "åhhh, jeg har det virkelig dårligt" til "jeg holder det ikke ud" til "JEG DØR, JEG DØR, STOP SÅ DEN FORBANDEDE BIL".


  • #24   18. jul 2014 smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D Hahahahahahahahaha Jane, det lyder som den samme sang begge mine synger de få kilometer jeg har til dyrlægen..

    Det lyder virkelig som dyremishandling, som om de bliver pint og plaget, hol nu op hvor kan 10 -15 minutters kørsel virke som en evighed smiley :D smiley :D smiley

    Men godt at høre at han ikke fejler noget alvorligt, jeg har i øjeblikket en kat her også som jeg var til dyrlæge med i dag fordi hun er skidt med maven, kvalme og tynd mave, 1000kr fattigere og på skånekost, zoolac og kattemalt, så vi sider ca i samme situation..

    Men hvad man dog ikke gør for de stakkels dyr smiley


  • #25   18. jul 2014 Hvordan fortæller hun dig, hun har kalme ??? Forestiler mig en siddende kat, let svajende, svagt skeløjet og med en grønlig kulør :-).

  • #26   18. jul 2014 smiley :D smiley :D

    Nej ikke just men billedet er nu ret morsomt.. smiley

    Hun viser det ved at hun snuser til sin lækre mad som hun normalt kaster sig over, og enten går hun eller også slikker hun på den et par gange før hun går, Tøsen er normalt meget madglad så hvis hun afviser mad så smager det enten meget grimt eller også har hun kvalme..

    I dag var det tydeligt kvalme da hun var hos dyrlægen fik hun kvalme stillende af ham og da vi kom hjem kastede hun sig over maden, så hun har tydeligvis haft kvalme..


  • #27   18. jul 2014 Ja, der er al mulig grund til bekymring, når dyr går af foderet og især, hvis man har en fyldebøtte smiley

  • #28   18. jul 2014 Jep, men det er sket før som regel er pga hårboller der genere hende, og tror også det er det der er grunden denne gang, for der var en hårbolle med i opkastet i går morges, så tænker bare det er slimhinderne der er generet nu, men ved så bare ikke hvorfor den tynde afføring, det var det der gjore mig nervøs..

    Men hun virker frisk og glad nu, spinder når hun bliver kælet, så tror det værste er ovre, hun har heller ikke kastet op i dag..


  • #29   18. jul 2014 Håber hun kommer ovenpå i en fart. Troede ikke alm. huskatte var så plagede af hårboller, men det er måske relateret til, hvor meget de groomer sig ?
    Har haft flere katte, men aldrig hårbolleproblemer. Alle mulige andre problemer ja, men ikke dette smiley
    Hvad skulle vi dog bekymre os om og bruge "alle" vores penge på, hvis ikke vi havde dyr ?


  • #30   18. jul 2014 Det er lidt forskelligt hvor store problemer hårboller skaber, nu vil jeg sige Tøsen fælder en del, samt hun er indekat, så hun går jo ikke genne hække og buske og får taget noget løs pels på den måde og så har hun ret kraftig underuld..

    Min anden huskat Smilla, hun lider på ingen måde af samme problemer, men hendes pels er også meget anderledes end Tøsens, Smillas virker kortere og mere silkeagtig, så tror det er forskelligt..


  • #31   19. jul 2014 Dejligt nyt! smiley

    Mht. hård mave, så kan det måske hjælpe at øge mængden af vådfoder.
    Og er det hårboller katten døjer med, kan mere frisering i fældningsperioder begrænse mængden af hår i missemavsen.


  • #32   19. jul 2014 Tinka det forsøger jeg også trods vi bliver frygteligt uvenner når jeg kæmmer hende smiley :D smiley smiley

  • #33   19. jul 2014 Heidi - Du sender hende bare på inspirations- og studieophold her hos Dejligdrengene. De ælsker at blive friseret smiley

  • #34   20. jul 2014 Hej Tinka og Heidi

    Jeg har også problemer med at strigle/kæmme. Tidligere kat (Frigg 2000 - 2013), kom selv, når det var nødvendig. Havde striglen til at stå i et stativ og så gik hun hen og bed i den. Mærkeligt "forhold", for hun kunne bestemt ikke lide det, men hen over årene må jeg have striglet flere kg hår af hende.

    Kvitte accepterer det nooooogenlunde, mens Vit (indtil sin springtur) var klar på krig, når jeg ville fjerne burrer og strigle. De seneste dage har han taget det fornuftigt, jeg håber det varer ved.

    Foder: De får kun tørfoder, mens godbidder er vådfoder som tun, rester osv.
    Dyrlægen anbefalede, jeg gav Vit Gastro Intestinal fra Royal Canin og kattemalt et par gange om ugen. Jeg tænker, om jeg kan lade ham få Sterilised fra RC + olie. Har I erfaringer på det område ?

    Og nu noget helt andet. De første dage Vit var væk, gik både Kvitte og jeg rundt og græd, men på 5-6 dagen ændrede hun adfærd, som om hun kom ud af sin skal og indtog huset incl. ejer.
    Har ikke tænkt så meget over det, har hitdtil kun haft een kat ad gangen og altid en hunkat, men Vit har altid været længst fremme i skoen og den mest kontaktsøgende, mens Kvitte var mere privat.
    Igår lå jeg på sofaen HELE dagen med Vit på maven, mens Kvitte befandt sig ovenpå, ene og forladt. Ikke en eneste gang kom hun for at deltage i familiehyggen. Prøvede at invitere hende, men hun gik bare sin vej.
    Muligt hun selv vælger det, men i Vits fravær blev hun en anden kat og det kan umuligt være sjovt, at spille anden violin.
    Skal hun have sin helt egen ejer ?


  • #35   20. jul 2014 Uhhh Tinka hvor ville jeg ønske Tøsen ville det, men hun hader det, jeg kan til nød fra tid til anden få lov i et minuts tid, men så begynder hun også at brokke sig højlydt, rejser sig og går stadig klagende, og det gør bestemt ikke ondt på hende, hun syntes blot det er irriterende smiley
    Men normalt er jeg standhaftig og får lige kæmmet hele hendes krof og så tager jeg bare en tur senere smiley

    Jane med hensyn til Kvitte og Vit, jeg gætter på at Vit er den dominerende kat og den er bestemmer over huset, det forklarer Kvittes adfærd..

    Jeg syntes ikke der er noget i det du beskriver der gør at jeg mener at Kvitte skal have en anden ejer, de 2 katte slås jo ikke og hader ikke hinanden, Kvitte trækker sig blot til fordel for Vit..

    Hvis du syntes det er synd at Kvitte ikke får samme opmærksomhed, så kan du jo lave nogle enestunder for hende..

    Til eks. jeg har 2 katte Tøsen og Smilla, de er langt fra bedste venner, og i dagtimerne er Tøsen den der trækker sig ligger det meste af dagen og sover på sit kradsetræ i modsatte ende af stuen, mangler hun lidt opmærksomhed så går hun lige en runde omkring os snakker lidt og måske vælger hun så at lægge sig på sofaen, andre gange lægger hun sig i vindueskarmen, hvor imod Smilla er en klisterkat, hun skal helst vær i nærheden af os konstant, og ligger gerne hos mig det meste af aftenen..

    Sådan var det ikke før vi fik Smilla, da var Tøsen også i mine hæle meget af tiden, men Smilla gør at hun foretrækker at være på afstand af Smilla og dermed også os..

    Jeg gør så det at natten er Tøsen og mins alene, Smilla bliver efterladt til sig selv i stuen/ underetagen, og Tøsen går med mig i seng, det betyder at Tøsen og jeg putter og nusser inden vi sover og så sover hun i benenden og når vækkeuret ringer, så kommer Tøsen igen op til mig og så skal der stor puttes og kæles til den store guldmedalje, den tid er hendes tid helt alene og det er et lille ritual som hun har, jeg nænner ikke at lave om på det for det er sååå hyggeligt, og Smilla har ikke været vant til andet så hun ved ikke hvad hun går glip af, der er alt for meget krudt i måsen på hende til at hun kan sove en hel nat i min seng, så gider ikke have hende med og så vil det også ødelægge Tøsens alene tid..

    Jeg siger ikke du skal gøre det samme, men måske noget lignende, eller finde på noget som passer ind i jeres mønster, hvor Vit bliver udelukket, så han ikke blander sig..


  • #36   20. jul 2014 Hvis jeg lå en hel dag med Bjarne på maven, så ville Bruno med garanti også lave en Maude smiley De elsker så både hinanden og mig, men giver jeg for meget opmærksomhed til den ene - så bliver den anden (dvs. Bruno) jaloux.
    Bjarne er rimelig selvstændig og kan sagtens tåle, at jeg nusser Bruno, men han kan godt finde på at gøre højlydt opmærksom på sig selv, hvis han også vil have opmærksomhed.
    Bruno bliver sur eller ked, hvis jeg nusser for længe med Bjarne. Han går afsides og ligger og skuler og surmuler og ligner en, det er virkelig synd for. Et par gange er han simpelthen hoppet på os og sagt en argh-lyd.

    Kvitte ville da sikkert nyde at være din eneste ene, men det er hun så ikke. Giv hende tid til at komme sig over ærgelsen over, at Vit kom tilbage, og sørg for også at give hende opmærksomhed. Jeg forestiler mig, at fx hyggestunder med håndfodring af begge katte, kan få hende til at tø op. smiley

    Mht. foder, så er RC intestinal godt rekonvalesensfoder, så det tror jeg vil være godt at give Vit nu hvor han har tabt sig, og har haft noget med maven.
    Supplér gerne med andre slags vådfoder. Det behøver ikke være RC.
    Lux fra Aldi er billigt, og indeholder hverken korn, sukker eller kunstig tilsætning. Du kan da prøve at se, om de kan li' det.
    Det øgede væskeindtag kattene vil få ved mere vådfoder, er også godt for nyrer og urinveje.
    (søg evt på vådfoder i forum).

    Mener du RC sterilised <b>tør</b>foder? Mine katte får det tit, og trives godt på det, men det er ikke bedre tørfoder end så meget andet.
    Som nævnt ville jeg give mere vådfoder. Og i stedet for olie ville jeg nok give noget dampet laks af og til.


  • sally S
    sally S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #37   21. jul 2014 Efterlysning
    Jeg er desværre i samme situation:
    Stor sort Maine Coon forsvundet fra sommerhus ved Vibæklund, Ebeltoft.
    Ikke set siden mandag, den 14. juli.
    Han bærer et rødt halsbånd med tlf.nr. 24624132.

    Eller til saisa@saisa.dk


    profilbillede
  • #38   22. jul 2014 Hej Sally

    Jeg håber VIRKELIG, du får din kat igen. Har du noget at gå efter, overhovedet ?
    En kollega fortalte idag om en kat, som havde været lukket inde i et haveskur 2 mdr. - 2 MDR og overlevede, fordi skuret havde været fyldt med æbler. Klog kat !


  • #39   22. jul 2014 Hej Heidi og Tinka.

    Vådfoder er bare ikke et hit her i huset, har prøvet mange forskellige slags, men - snif - nej, dur ikke ! Jeg må prøve med Intestinal og kattemalt og evt. parafinolie, hvis det kniber. Synes de begge drikker fornuftigt.
    Kvitte er tøet lidt op og nætterne er meget lig, det du beskriver Heidi. Kvitte anretter sig i sengen ved/på mine fødder, når det er sovetid, mens Vit venter til senere på natten. Som oftest vågner jeg, med Kvitte viklet om det ene ben og med Vits hoved på min skulder. Jeg skulle jo nødigt rende nogen steder ! smiley


  • #40   22. jul 2014 Nårrhhh det lyder godt Jane smiley

    Ja jeg er også vågnet op fordi jeg er pacificeret, med en 9 kg kat der ligger på dynen mellem ens ben så ligger man ligesom der og kan ikke vende sig smiley :P smiley

    Ærgerligt at vådfoder ikke er et hit, sådan er nogle katte desværre smiley


  • #41   22. jul 2014 Så er jeg ikke den eneste der har ligget hjælpeløst pacificeret under min egen dyne. Ret besværligt at lirke sig ud fra dynen med 9,6 kilo kat på den ene side af ens ben, og 7,8 kilo på den anden side af samme ben :-S

  • #42   22. jul 2014 smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D
    Nej Tinka du er ikke alene, det er imponerende at der ikke skal mere end en "lille" kat til at pacificere en, så man stort set ikke kan kæmpe sig ud af sengen, for man nænner jo ikke at vække det stakkels dyr smiley

    Jeg har nærmest prøvet at kravle ud af min seng for at komme ud af kat og dyne smiley hvad man dog ikke gør for de kære dyr smiley :D smiley :D smiley


  • sally S
    sally S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #43   23. jul 2014 Hej Jane D og andre

    Thorsen er blevet set af tre personer mandag den 21. juli på to veje bag sommerhuset.
    Jeg har masser af plakater op i området og går ture næsten hveranden time og kalder og fløjter og taler med folk, jeg møder.
    Han er stadig ikke kommet hjem.

    Mvh.
    Sally


  • #44   23. jul 2014 Sally et godt råd, prøv at gå ud og kalde om aftenen, når der er stille, hvis han er lidt skræmt så vil han være mere tilbøjelig til at komme frem når der er stille, og gør så det at du går nogle skridt kalder, rasler med godbidder, står stille, lytter, venter og går lidt igen, kalder, rasler med godbidder, står stille, venter og lytter, osv. for nogle gange har man bare en tendens til at gå og kalde og rasle i et væk og inden katten får taget sig mod til at komme frem så er man gået forbi, derfor er det vigtigt at man lige står stille lidt og lytter, hører man så noget rasle i græsset eller lign, så kalder man igen, og venter på lyd igen..

  • #45   20. aug 2014 Sally, tør næsten ikke spørge, men der er mon postive nyheder ?

    Noget helt andet - hvad er succesraten for at finde en forsvundet kat via lede/kalde/rasle med foder, lyde som frisk tun ? Jeg har endnu ikke oplevet at finde hverken egen eller andres kat på den måde. Enten er de definitivt forsvundet (heldigvis kun een i min tid) eller også dukker de pludseligt op ud af det blå.


  • #46   20. aug 2014 Tjaa da min kat slap ud ved en fejl da kom hun ved at jeg kaldte og raslede med godbids dåsen..

    Men det handler måske om at det er den måde jeg lokker dem frem på når de ikke gider at komme, så de ved hvad det betyder, og så er det godbidder de rigtig godt kan lide og ikke får til dagligt smiley


  • #47   21. aug 2014 Hej Heidi

    Mine kommer skam også, når jeg kalder (ikke altid, men som oftest :-), men jeg har aldrig fundet en kat, som var forsvundet.


  • sally S
    sally S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #48   21. aug 2014 Desværre, endnu ikke fundet.
    Han er angivelig set i Dråby og Boelsum, men ikke af mig.
    Masser af plakater og en ny annonce i næste uge.

    Jeg har rent faktisk fundet en perserkat igen, ved at sidde og tale og fløjte til den et par timer om aftenen, der hvor den var blevet set. Da jeg skulle til at gå var den der pludselig.

    Saisa


  • #49   21. aug 2014 Hvor heldigt at du fandt perseren :-). Går ud fra, at ejer blev lykkelig.

    Jeg håber sådan, at du også snart har din kat hjemme i god behold! Det må være forfærdeligt ikke at vide, hvor ens kat er blevet af smiley


  • #50   21. aug 2014 Hvis han er set, er der da håb og det vist begrænset, hvor mange langhårede, der render frit omkring, så mon ikke, det er Thorsen ? Håber der kommer en jubel-opdatering fra dig i allernærmeste fremtid.

    Dejligt at høre, det rent faktisk kan lade sig gøre, at finde en forsvundet kat.


Kommentér på:
Forsvundet / stjålet kat ?

Annonce