{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.610 visninger | Oprettet:

Stjålet kat. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Har netop oprettet en profil med vores kat Foucault, der har været forsvundet siden d. 18.6.05. Vi har en begrundet mistanke om, at han er blevet stjålet, da omstændighederne omkring hans forsvinden er helt igennem mystiske. Så vi beder nu alle katteelskere i Danmark om at gå ind på Foucaults profil og hjælpe med at få ham hjem igen. Han har øretatovering ZZG436. Med de største håb /Anita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålet kat. HJÆLP
  • #1   28. jul 2005 Har I efterlyst ham hos kattensværn og katteregistret? send evt. efterlysninger til alle dyrlægerne i jeres område - og en annonce i lokalavisen ville måske også kunne hjælpe, selvom det er ret dyrt.

    Sæt efterlysninger op ALLE de steder i kan komme i tanke om, og údlov gerne en dusør.

    Jeg stod selv i præcis samme situation sidste år i juli, men vores elskede kat blev desværre ikke fundet, men en dame ringede faktisk ind til katteregistret, og forsøgte at få vores kat registreret i hendes navn, men damen på katteregistret var så dum, at hun oplyste at vores kat var efterlyst, INDEN hun havde fået "tyvens" adresse, og tyven skyndte sig at klaske røret på, og siden har vi intet hørt fra vores kat - men vi ved dog så meget at tyven hedder Anja, for så meget nåede damen på katteregistret at få fat i - men det kan vi jo desværre ikke bruge til så meget.


  • #2   28. jul 2005 Jamen, han kan jo praktisk taget være overalt i Danmark, så det her er bare et vildskud og et desperat forsøg på at få ham hjem igen. Så vi jager bare nogen, der tilfældigvis ved noget om nogen, kender nogen eller lign. Det kan jo være, han får lov til at gå ude, det nye sted, hvor han nu er også kunne det jo være at en eller anden så ham, tilfældigt. Vi prøver bare alle muligheder.
    Hvad der er sket. Jamen det er en meget lang historie, der mestendels handler om kendskab til sin egen kats adfærd og et ugelangt sonderingsarbejde, hvor vi har spurgt alle i kilometers omkreds, om de har set ham.
    Ved det lyder mærkeligt med en stjålen huskat, men han er meget speciel, og der bliver faktisk stjålet en del katte i Danmark.


  • #3   28. jul 2005 Hej Analise. Tak for dine gode råd og medfølelse. Vi har ham efterlyst i katteregistret og går nu igang med at få ham efterlyst via landets dyrlæger, da vi har gode kontakter der. Vil også annoncere.
    Alle i flere kilometers omkreds her har fået en seddel, med billede og information.
    Lyder så forfærdeligt med din Bingo. Du må vel have lyst til at rive fat i alle der hedder Anja. Det eneste man kan trøste sig med, er at folk ikke stjæler en kat for at være onde ved den.


  • #4   28. jul 2005 Puha..... håber virkelig I finder ham. Tænk man kan have samvittighed til at stjæle en kat. En ting er at tage sig af en kat der er forsvundet hjemmefra, men ikke at gøre noget for at finde ejeren. Hvis en kat er øremærket, er det jo meget nemt at finde ejeren og genforene dem. Men ligefrem at prøve at få lavet navnet om - det er tosset. Køb jeres egne katte og lad være med at stjæle andres guldklumber. Der er jo en grund til de er øretatoveret, det er for ejeren kan få dem tilbage.

    Men en anden ting jeg tænkte på..... (og det lyder hårdt) men er der en mulighed for han er blevet kørt ned??? Eller været i kamp med en anden kat der har været stærkere??? Det er jo desværre også en mulighed, selvom det så er bedre han stadig er i live, bare hos nogle andre mennesker!!


  • #5   28. jul 2005 Vi har finkæmmet området, hvor vi har sommerhus; bla. ved hjælp af vores ene hund, der er næsten færdiguddannet redningshund. Tro mig. Hvis der havde været noget dødt, og det var vores, så havde han fundet det.
    Kørt ned. Jeg tvivler. Vi har meget langt til den nærmeste befærdede vej og Foucault gik aldrig den vej.
    Ved at han har holdt meget til i nærheden af og ved et hus, der bliver lejet ud til sommergæster. Han forsvandt samme dag, som gæsterne rejste... Kom i dagene op til hjem og lugtede af parfume. Da de var væk, forsvandt et hvert spor af Foucault, og han kom ALTID hjem i skumringen. Vores katte må nemlig ikke føjte om natten, så når vi kalder kommer de hjem.
    Når vi først når frem til at han er stjålet nu seks uger efter han er væk, så er det jo fordi vi har afsøgt hver en krog og spurgt alle i området, om de har set ham.
    Men en kat forsvinder ikke bare sporløst.


  • #6   28. jul 2005 Til Anita

    Jamen det burdte kunne lade sig gøre at finde ud af hvem der havde lejet sommerhuset på det tidspunkt - prøv da at kontakte sommerhuslejeren, så kunne I da selv "besøge" sommerhusgæsterne, og tage jeres kat med hjem igen smiley


  • #7   28. jul 2005 Hej Anita.....

    Okay... Ja så er der nogle der har taget ham med. Kan I ikke kontakte dem der udlejer sommerhuset? De må da vide hvem der har lejet det. Ligesom anelise siger, besøge dem og tage jeres kat med jer hjem igen.

    Damn, ville gerne se deres ansigter når I kommer og henter missen. Hvor pinlige må de ikke være......?


  • #8   29. jul 2005 Til Anita

    Du har jo faktisk ret til at politianmelde sommerhusgæsterne, for det er faktisk tyveri og ER strafbart.


  • #9   29. jul 2005 Forsøger netop nu at finde ud af, hvem der har lejet huset medio juni. Ville også selv gerne dukke uanmeldt op, men problemet er, at det er lejet ud gennem Silkeborg Turistbureau. De har en diskretionspolitik. Men jeg kontaktede politiet i dag, og de virkede overraskende villige til at prøve at gå videre med det, men sagde at jeg nok ikke skulle forvente for meget.
    Så jeg har her til aften skrevet et brev til de formodede låntagere af Foucault. Det beder jeg Turistbureauet om at sende til dem. Samtidig giver jeg dem "frit lejde" til at aflevere ham enten på bureauet under dække af, at de ikke havde opdaget hans øretatovering, eller at aflevere ham hos deres nærmeste dyrlæge, som funden kat, hvor vi så vil hente ham. Jeg er lidt bange for, at de gør noget dumt ved ham, hvis de begynder at føle sig pressede og ikke kan bevare anonymiteten. Samtidig har jeg dog skrevet, at jeg har kontaktet politiet. Så de er klar over, at jeg vil "hunt them down" indtil jeg finder Fukke-mis.
    Jeg har også appelleret til deres samvittighed ved bla. at fortælle, at han er en slags terapikat for min mor, der er uhelbredeligt syg af kræft, og virkelig håber at se ham igen.
    TAK i øvrigt for interessen for vores forsvundne Foucault. De mange gode råd osv. Det varmer alt sammen.


  • #10   29. jul 2005 Fortæl EEEENDELIG hvordan det ender, for jeg vil ikke kunne lade være med at tænke på jer.

Kommentér på:
Stjålet kat. HJÆLP

Annonce