{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Foder til kastreret hankat. {{forumTopicSubject}}

Hvilket foder bruger I til jeres kastrerede hankat? Min killing er lige blevet kastreret i dag, og veterinærsygeplejersken forklarede hvordan man helst skulle bruge foder beregnet til en kastreret hankat. Vi har fået noget royal canin med hjem til prøve, men jeg vil gerne høre om der er andet .
Gerne noget en steriliseret hunkat også må spise af, da de spiser af samme skål og spiser når de lige har lyst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til kastreret hankat.
  • #2   31. jul 2014 Tusind tak :). Kigger på det.

  • #4   31. jul 2014 Hvor hurtigt har dine katte spist sådan en sæk, Momo? smiley Har selv to nemlig, deres normale foder på 4kg kan vare ca en måned hvis jeg ikke husker forkert, trods skålen er fyldt helt op smiley

  • #5   31. jul 2014 Lotte - Hmm kan der selvfølgelig være noget om. Veterinærsygeplejersken fortalte bare at hankatte kan udvikle krystaller i urinrøret som er smertefuldt, og det vil jeg helst ikke udsætte Figaro for :(.

  • #7   31. jul 2014 Her fodrer vi ikke med noget til neutraliseret katte.
    De fleste mærker er fedet bare udskiftet med kulhydrater. Og en kat har nu bedre af fedt en kulhydrater.
    Jeg fodrer med en blanding af kornfrit Porta 21 grain free og så RC MCO kitten.
    Ingen af min katte er overvægtig eller døjer med urinvejs problemer.
    Og så godt med vådefoder og råt.


  • #8   31. jul 2014 Så jeg ville egentlig godt kunne fortsætte med mit normale foder? For begge katte elsker det smiley

  • #11   31. jul 2014 Tak for svar smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.370
    #12   31. jul 2014 Tørfoder og vådfoder med for høje kulhydrater og for højt magnesium i, kan gøre at katte får problemer med krystaller i urinen. smiley For meget korn i foderet er heller ikke godt for katte.

  • #15   31. jul 2014 Aaah, tusind tak for en god forklaring, Felis!

  • #17   1. aug 2014 mine 17 er på rc sterilised, efter råd med rc.
    jeg har netop en hankat som har tendens til urinvejsproblemer, og har haft altid. Han har da også lige været indlagt pga dette.

    ærlig talt så er jeg af den holdning at det kan være lige meget hvilket mærke at katten får at spise, bare den gider at spise det
    MEN når man har hankat så skal man altså være meget obs på hvor meget magnesium der er i foder - og husk også at der faktisk er det i noget vådfoder også

    mine får sterilsed fordi der er tilsat noget som gør at kattene drikker mere. Ikke noget som er i alt slags foder. min skulle nemlig have været på noget til urinvejsproblem, men da jeg har så mange andre er det svært at foder forskelligt, så jeg ringede til rc og spurgte dem af - det var jo deres produkt som dyrlægen ville have at katten skulle have.og her fik jeg anbefaldt sterilseden
    jeg har så i gennem kv mødt en del som har sagt det samme som jeg har, nemlig at deres kat drikker mere.

    korn eller ikke korn - tjaaa ifølge min dyrlæge så er der flere og flere katte som faktisk får foderallergi pga kornfrit-foder. der er også en del som har oplevet at deres katte slet ikke trives på det, de får dårlig mave mm.
    jeg har prøvet det på mine, og mine gider det slet ikke. og kender så også nogle som har prøvet det med allergien, og det er da slet ikke sjovt.
    men som sagt, så find et produkt som DINE katte kan lide. Men sørg for at der ikke er for meget magnensium i. Sørg for at de får vådfoder ved siden af.
    et andet godt råd for at få kattene til at drikke mere, er faktisk at få en vandfontæne.


    noget helt andet, så er det endelig noget godt foder din dyrlæge anbefalder, men steriliseden er faktisk bedre og fåes meget billigere end det hos din dyrlæge. Flere af pensionatkunderne som vi havde, var nemlig også på det fra dyrlægen og efter snak med os, ja så valgte de fleste faktisk at skifte til det andet.
    der er nemlig flere tilbud på dette fremfor det hos dyrlægen


Kommentér på:
Foder til kastreret hankat.

Annonce