{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

Kastreret katte og foder {{forumTopicSubject}}

Jeg har to kastreret han katte på 3 år. Og jeg plejer og fodre dem med royal canin til kastreret katte. Men jeg har fået en smagsprøve på olivers foder. Og det var de helt vilde med.

Så er spørgsmålet om det er sikker og skifte over til det?

Vil jo helst ikke have de bliver syge af det.

Da jeg var inde med den ene kat og få tjekket for urinvejs sten. Kunne dyrlægen ikke forstå han havde fået det. For dyrlægen havde ikke set før at en kat fik urinvejs sten når den var på royal canin. På det tidspunkt fik han rc til udendørs katte.

Grunden til jeg overvejer og skifte foder er at den ene kat er utrolig tynd. Han er faktisk kun skind og ben. Han er glad og livlig og har den flotteste pels. Men bare mega tynd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastreret katte og foder
  • #1   23. jun 2011 Du kan roligt skifte foder...

    Der er ikke ret mange herinde (inkl. mig selv) der anvender foder specielt til neutraliserede katte ;0)

    De har lige så godt af så meget andet...

    Dog skal du være opmærksom på indholdet af de forskellige stoffer..

    Det er noget med at neutraliserede katte skal have mere/mindre af nogle bestemte stoffer, men det må nogle af de mere kloge på området lige komme forbi og fortælle...
    Jeg kan nemlig ikke huske det, må jeg altså ærligt indrømme smiley


  • #2   23. jun 2011 Jeg har selv en kat der døjer med urinvejssten/ blæresten, og han får Specific-foder. Før fik han James Wellbeloved, og det gav masser af grus i blæren + tilstoppet urinrør, så DET foder vil jeg klart ikke anbefale.

    Tror godt du kan skifte, hvis altså Olivers tager højde for blæresten.....men ville passe lidt på med at skifte foder hvis jeg var dig når den nu har haft det problem med urinvejene smiley det kan lynhurtigt gå den forkerte vej desværre, og foder har åbenbart en del at skulle have sagt i den sammenhæng smiley


  • #3   23. jun 2011 Jeg har aldrig brugt specialkost til mine kastrater. Så jeg synes godt du kan skifte. Problemet med urinvejssten/krystaller og lign er i langt de fleste tilfælde opstået fordi katten udelukkende får tørkost og drikker alt for lidt.

  • #4   23. jun 2011 Jeg blander mig lige lidt i tråden smiley

    Marianne N >> Vil det sige, at man kan fodre sin kat med stort set alt (så længe det ikke er det billige pjat) Så længe man sørger for at den får væske nok?
    F.eks. fra vådfoder og frisk vand i skålen hele tiden?


  • #5   23. jun 2011 Ja, et godt tørfoder, vådmad, hvad enten der er fra dåse eller råt kød, og så selvfølgelig sørge for frisk vand. Opdager man at katten ikke drikker så meget, så er der mulighed for at blande lidt ekstra vand i dåsemaden. Hvis man ikke er til det dyre dåsemad, så er LUX fra aldi rigtigt godt ernærringsmæssigt. Jeg bruger de 2 der er pateer. Jeg har erfarret fra mine egne katte at de drikker meget mere efter jeg har fået vandfontæne. Jeg har 2 slags, men vil mene at de fleste ville kunne drikke af den fra bla Maxizoo til 199,-.
    Jeg vil så lige indskyde at der selvfølgeligt findes racer/katte der alligevel får struvitproblemer, men jeg er ret sikker på at det har intet med neutraliseringen at gøre.


  • #6   23. jun 2011 Man lære noget nyt hver dag smiley
    Tak for info smiley


  • #7   23. jun 2011 Ja heldigvis lære man nyt, jeg lærer stadig.

Kommentér på:
Kastreret katte og foder

Annonce