{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

kastreret.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har for 14 dage siden fået kastreret min kat. Grunden til det var at han var umulig at holde inde og var efterhånden en dyr kat med alle de dyrlægeregninger fordi han konstant kom op og slås med de omkringboende katte. Jeg spurgte min dyrlæge om det ville hjælpe at få ham kastreret selvom han er 3 år gammel. Jeg har desværre fået en kat ud af det som mijaver 20 timer i døgnet, strinter op ad alt (har han aldrig gjort før) og stadigvæk står på spring i døren for at komme ud. Jeg har læst mig frem til på nettet at der kan gå 6 - 8 uger før hormonerne er ude af kroppen, men synes bare det er blevet meget værre end før og er så ked af det, for han er (eller skal vist sige var) verdens dejligste mis... Så er det bare jeg vil høre om der er nogen der har haft lignende erfaringer, eller som har et godt råd til mig.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastreret..
  • #1   11. jul 2007 hov glemte at skrive at dyrlægen forsikrede mig for at det selvfølgelig ville hjælpe... smiley

  • #2   11. jul 2007 Tja, det er jo altid smartest at få kastreret en kat, inden den overhovedet er blevet kønsmoden. Men bedre sent end aldrig.
    14 dage synes jeg er længe, men jeg har da også hørt det med 6-8 uger. Forhåbentlig falder hormonerne til ro med tiden.... det plejer de da. Så hav tålmodighed.

    Måske skyldes den meget mjaven også, at han er ulykkelig over at blive holdt inde, så lad ham da endelig komme lidt ud.


  • #3   11. jul 2007 tinka d: Ja ved godt at det er beds at få dem kastreret inden de er kønsmodne, men vi fik ham da han var 2 og det var jo ikke noget med ham. Så stak han af i 10 dage her i foråret og siden har der været problemer og også defor vi besluttede at en kasteration måske ville være det bedste for bassen. Jeg vil også have tålmodighed med ham er bare ved at gå ud af mit gode skind når han går der og "bræger" hele tiden. Vil helst ikke have ham ud, da han er indekat (lige på nær de 10 dage han var væk) men hans mijaven er da helt klart fordi han gerne vil ud. Men tak for svar!

  • #4   11. jul 2007 han er først begyndt at strinte EFTER han er blevet kastreret, derfor jeg synes det er mærkligt!

  • #5   11. jul 2007 han er ikke vant til at rende frit, har skrevet han er indekat, og det hele startede da han stak af i 14 dage i foråret. det er det eneste han har været ude!

  • #6   11. jul 2007 ja det må det være, det var også bare fordi jeg som sagt synes det er mærkeligt fordi det er 5 mdr siden han var ude, og indtil for 14 dage siden hvor han blev kastreret har han aldrig strintet indenfor. men jeg må se tiden an og håbe det går over!

  • #8   11. jul 2007 Sikke da noget! Det lyder da meget mærkeligt at han er bgeyndt at strinte efter indgrebet! Jeg ville nok ringe til dyrlægen, det koster jo ingen ting at spørge, det kan jo være de har skåret forkert... smiley Det ville jeg ihvertfald gøre, for det lyder nu meget mærkeligt... Måske kan dyrrlægen berolige dig, det kan være det er en bivirkning som fortager sig efter et stykke tid...

  • #9   11. jul 2007 hej sally j.
    Nej jeg har ikke snakket med dyrlægen endnu da jeg er ret sikker på at han vil sige at jeg skal vente og se tiden an, og det er det jeg vil gøre, men hvis det ikke er blevet bedre om 14 dage så vil jeg helt sikkert kontakte ham og høre hvad han har at sige og hvad der evt kan gøres. Kunne jo være de "lykkepiller" du taler om kunne være en måde at få min dejlige og dovne basse tilbage på! Tak for svar!


  • #10   11. jul 2007 christina:
    Det er selvfølgelig også en mulighed, kunne sq godt være jeg skulle ringe derind i morgen om så jeg får at vide at jeg skal vente og se hvad der sker, for som du siger, koster det jo ingenting!


  • #11   11. jul 2007 Ja, og så er man da beroliget... det kan jo også være den fejler noget, og så er det rart at have en proffesionels mening... Det ville jeg selv synes.. Det er ikke rart når katten lige pludselig ændrer sig til det værre..

  • #12   11. jul 2007 christina: Nej bestemt ikke, han er blevet meget mere hankat end han var før!

  • #13   11. jul 2007 Ja, og det lyder ihvertfald mærkeligt! Jeg har kun haft gode erfaringer de gange jeg har fået mine katte kasteret, synes bare din historie lyder meget mærkelig, jeg havde været virkelig træt af det hvis det var min kat. Men du må endelig skrive hvad dyrlægen siger!!

  • #14   11. jul 2007 ja jeg synes heller ikke det giver nogen mening, og skal nok skrive ligeså snart jeg har snakket med ham!

  • #15   11. jul 2007 Ja, ring til dyrlægen og lad os høre, hvad han har af forklaringer. Hvis jeg var i din situation ville jeg også bruge en Feliway duftspreder.

    Har du mon en have? Hvis du har, så synes jeg du skal indhegne den, så han kan komme ud.

    Og så lige en tanke: Kan der forresten være sket en eller anden ændring i jeres hjem, samtidig med han blev kastreret? Ny kæreste, dyr, ting eller andet, han protesterer over....


  • #16   11. jul 2007 Tinka d: Nej der er intet sket i hans misseliv udover vi har fået nyt TV smiley hehe,ellers er det hele er som det plejer.. hmm han er faktisk en del bedre her til aften, han ligger og sover og har gjort det i et par timer nu! Kunne jeg være så heldig at jeg kunne få en nats søvn?!! hehe, ej men vil nu stadig prøve dyrlægen i morgen

  • #17   12. jul 2007 nåede ikke dyrlægen idag men spørger i morgen da jeg alligevel skal derind efter mad til bassen

  • #18   13. jul 2007 Så, nu har jeg talt med dyrlægen. De siger at det helt sikkert er hans hormoner der går amok, og at det meget gerne skulle gå over, og de sagde som jeg selv havde læst mig frem til at der godt kan gå et par måneder før hormonerne er helt ude af kroppen, så jeg giver den kære mis tid til at falde til ro!

Kommentér på:
kastreret..

Annonce