609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

ideer... ideer...

Hej katte elskere.
Jeg håber i har en god aften. Jeg har lige lidt jeg gerne vil høre jer om, hertil aften, i forhold til foder.
Jeg har et spørgsmål. Putte er steriliseret. Jeg fodre på hende med Select gold, og to Arion produkter, i tørkost selvfølgelig til steriliseret katte. Jeg fodre med royal Canin i vådkost (til steriliseret)... Jeg synes dog hun hurtigt har lagt sig ud i vægt, flere har også kommenteret det. Og andre har sagt jeg er hysterisk. Men ville det hjælpe at fodre med royal Canin ultra light fremfor sterilisered? Jeg vil jo selvfølgelig gøre det bedste for min lille prinsesse, da jeg jo gerne skulle have hende i mange år endnu. Hun er ekstrem kræsen, og jeg ved godt at select gold ikke er det bedste foder der findes, men hun spiser det. Og det er det vigtigste. Råfodring, interesse hende ikke en disse heller.
Jeg beklager det længere indlæg, men håber på at få nogle gode råd med på vejen. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ideer...
  • #1   7. aug 2014 Desværre er det sådan med de steriliserede produkter og i det hele taget alle light produkter at katten spiser mere af det fordi det simpelthen ikke mætter godt nok smiley

Med mindre at RC steriliced vådfoder er det eneste hun vil spise så lad være med at give de dyre penge for det, køb i stedet et godt vådkost foder med høj mængde kød og ingen korn og sukker (der er både korn og sukker i RC)

Hvor ofte og hvor meget vådfoder giver du hende om dagen???

• #2   8. aug 2014 Heidi - hun rør intet andet vådkost end rc. Derfor fodre jeg med det. Hun får et helt brev hver aften, for at se om det hjalp, da det blev slemt da jeg fodrede to gange dagligt om dagen, med et brev hver gang, som der står hun skal i følge hendes vægt osv. smiley

• #3   8. aug 2014 Øv har du prøvet alt andet??

For min erfaring ar at RC vådfoder bare ikke mætter særligt godt kontra mange af de andre vådfodermærker der er..

Hvor aktiv er hun, du skal måske tænke på at aktivere hende lidt mere, så hun får pulsen op og øger forbrændingen..

Tøsen er jo også overvægtig og det er primært pga kedsomhedsspisning og inaktivitet, ja og så selvfølgelig fordi hun er et madøre, og vi ikke har kunnet finde ud af at lade være med at give godbidder smiley

• #5   8. aug 2014 du må bare se at få hende i gang med motionen smiley
    min ½ times hårdt leg hver dag

personligt hælder jeg mest til mere leg end ændring af foder. har selv mistet en kat pga light foder, så ingen slankefoder her i huset
    min rosa har tabt sig over 4 kg bare på mere motion. og mine får rc sterilised tørkost og så en blandet landhandel af vådfoder

• #6   8. aug 2014 Heidi - jeg har prøvet tonsvis af foder skal dog mødes med en der har noget foder jeg kan prøve gratis som skulle være et godt foder uden korn/sukker osv :)... Gider hun spise det jeg får bliver det det hun får næste gang der skal indkøbes foder, problemet er dog at jeg nok har 10 kg foder hvilket jo vil være foder og penge spild i høj grad. :(...

• #7   8. aug 2014 Jamen fortsæt da blot med det tørfoder du har indtil det er slut, det var mere vådfodret jeg syntes der var grund til at skifte hvis katten kunne lokkes til at kunne lide noget andet..

De gange jeg har købt RC vådfoder, der har jeg kunnet se at det ikke har mættet Tøsen lige så godt som når jeg feks køber select gold eller multifit i maxizoo, om det er tilfældighederne tør jeg jo ikke sige smiley

• #8   8. aug 2014 Heidi desuden er hun ret aktiv. Dog ikke idag ;)... Vi leger med bold morgen og aften ca 1/2 af gangen, hvor hun spurter rundt til hun er træt-træt :)... Drillepinde osv gider hun sjældent så hun kan være svær at sætte i gang. Dog leger hun meget i sit bur med op og ned af hendes gren og spurte ture rundt i buret og ind gennem lejligheden osv smiley

• #9   8. aug 2014 Lige de to produkter du nævner, nægter hun at røre. :)... Lille kræsenpind smiley

• #10   8. aug 2014 Bur???

• #11   8. aug 2014 Lotte - problemet her er ikke at hun spiser mere. Hun spiser faktisk sjældent om dagen max to gange om dagen. Hun leger meget og drikker meget især efter hun har fået ekstra vandskål i køkkenet og i sit bur. Tit tømmer hun hele vandskålen i køkkenet på en dagen. Mit problem er at jeg helst ikke skifter foder mærke da jeg ved hun spiser disse mærker. Hun går direkte i sultestrejke hvis hun får andet. :(.
    Jeg leger meget med hende men vil prøve mere leg. :)...

Det skal lige siges hun endnu ikke er overdreven tyk eller i nærheden. Men at hun har lagt sig let ud :)...

• #12   8. aug 2014 Voliere smiley

• #13   8. aug 2014 Anja - vi leger skam meget plus hun selv spurter rundt smiley

• #14   8. aug 2014 Nårrhh Voliere/ løbegård.... Hahahahahahahahaha når du skrev bur så forestillede jeg mig sådan et lille hundebur smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D det kunne jeg ikke lige få til at hænge sammen smiley :P smiley

Det lyder til at hun ikke overspiser eller kedsomhedsspiser, og du siger jo hun er fint aktiv, jeg tænker lige det er ikke kastratdellen du fejlagtigt mener er fedme??
    Hun er jo kun omkring 1 år så det lyder mærkeligt at hun allerede skulle blive tyk, hvad vejer hun og har du et billede af hende set oppefra og ned over ryggen du kan lægge ind, i min verden skal en kat jo ikke være ranglet og super tynd, der må godt være lidt sul på kroppen smiley

• #15   8. aug 2014 Haha ja det er en løbegård/voliere, bare rolig søde smiley :P ... Hahahahaha. IPad'en kunne bare ikke lige stave til voliere. Nu har den lært det smiley ;) ...

Jeg synes heller ikke selv hun er tyk-tyk, men flere og flere siger 'hold da op hun er blevet små buttet.' Så jeg tænkte hellere reagere nu end når hun ER fed smiley og være lidt på forkant... Eller hvad? smiley ... Jeg har ikke liiiige et da hun er ude og lege, truede hende med leg hvis ikke hun stod op og gik ud og legede i sit voliere istedet for at ligge og boble. smiley ... Hihi.
    Jeg kan selvfølgelig godt se hun har fået sin kastrat delle, men også lidt på hofterne... Men jeg synes det har pyntet på hende. For hun var et tyndt skravel da jeg fik hende hjem. Jeg kan stadig når vi nusser mærke hendes ribben, men ikke SÅ tydeligt som dengang jeg fik hende. Hvor dyrlægen og hendes kollega begge kiggede på hende og mente hun var tættere på den undervægtige side end normal vægtig så derfor fik hun jo alt det hun kunne indeholde af mad osv smiley ... Men nu hvor folk siger det modsatte bliver jeg jo selvfølgelig lidt 'nervøs' ... Jeg vil skyde på 4-5 kg. :)... Ca... Ingen billeder men kan tage nogle når hun en gang kommer ind smiley ...

• #16   8. aug 2014 Her er der lidt billeder af hende ...

profilbillede
  • #17   8. aug 2014 Endnu et

profilbillede
  • #18   8. aug 2014 Og et hvor hun sidder.

profilbillede
  • #19   8. aug 2014 Hun er da helt perfekt, og slet slet ikke småbuttet, jeg tror folk kommentere at hun er buttet fordi hun har været såå åleslank, det er nu meget normalt at ungkatte omkring de 7-9mdr ser ranglede og tynde ud, når de så når 1 års alderen og ikke vokser så meget mere eller i hvert fald langsommere så får de en mere normal kattefacon smiley

Jeg syntes ikke du skal være nervøs for at hun bliver tyk, du skal selvfølgelig holde øje med at hun ikke kedsomhedsspiser, og bliver inaktiv, men sådan som du beskriver tingene nu, syntes jeg ikke der en grund til at være urolig..

Min Smilla ser ud til at være på samme størrelse som din, hun vejer omkring 4,5/ 5kg, og er helt fin hun har fået kastrat delle men ellers er hun fin, jeg driller hende dog lidt med at hun er blevet tyk, men det er kun fordi hun har fået delle smiley smiley

profilbillede
  • #20   8. aug 2014 Jeg tror faktisk Smilla er i bedre stand end din Putte smiley :P smiley

profilbillede
  • #21   8. aug 2014 Jeg er glad for dit syn på sagen og jeg vil derfor ikke være bekymret for min lille skat smiley vil jo bare gerne være en god misse-menneske-mor smiley hun er jo min lille "baby" og jeg vil jo ikke have hun blir feeed smiley ... Jeg går også og siger 'Hej fede mis' med en kærlig stemme smiley smiley

• #22   8. aug 2014 hun ser da fin ud - overhovedet ikke tyk.

bare pas på hende - indekatte også selvom at de har løbegård, har lidt tendes til at tage lidt på
    jeg har som sagt 17 som også har løbegård, og har da nogle i alle størrelser (tynd, normal, tyk og så fed) og de får alle det samme at spise

Kommentér på:
ideer...

Annonce