{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Hvor meget mad skal katten have {{forumTopicSubject}}

Dengang vores kat blev neutraliseret sagde dyrlægen, at vi skulle måle hans mad nøje af, så han ikke blev for tyk.
Det gjorde vi så, de første to dage, men det virkede som om katten var sulten hele tiden, så derfor besluttede vi at han skulle have ubegrænset afgang til tørkost igen ( det havde han også inden ) nu er han to år, og ikke overvægtig, men lige som han skal være.
Jeg forstår ikke at dyrlægen sagde, at vi skulle begrænse hans mad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget mad skal katten have
  • #2   8. aug 2014 Det har han også. Han skal ikke gå og være sulten. Vi ville hellere tage kampen op hvis han blev( bliver ) tyk

  • #3   8. aug 2014 Det er en fejl som de fleste dyrlæger og producenter er født med smiley
    De mener at en voksen kat skat have ca 65 g tørt om dagen og slut færdig, men det forstår jo som en skrædder i helvede.
    Har dog bemærket at vådfoder producenterne er langt mere fornuftige...


  • #4   8. aug 2014 Han spiser ca 1 dl tørt om dagen, han har sådan en beholder ( ved ikke hvad den hedder he he ) hvor der er mad til ti dage, den er sikker hver gang.
    Han får selvfølelig også andet smiley


  • #5   8. aug 2014 mine har altid tørkost stående, og jeg bruger til mine 17 knapt 30 kg om mdr
    men de får også vådfoder til aften - 2 ds og de får tun om morgen 2 ds
    og dem som har lyst får vådfoder til middag - der er lige et par stykker som er meget sulten.


  • #6   9. aug 2014 Vi har altid tørfoder stående fremme - både i madskål men også i aktivitets-foder-tårn-fidusen.

    Her går der ca 1,5-1,8 kg tørfoder om måneden til en steriliseret indekat.
    Hun får vådfoder til aften og indimellem tun eller noget ekstra lækker vådfoder om morgenen hvis hun rigtig skal forkæles.

    Hun er perfekt i størrelsen og fik fine kommentarer fra dyrelægen sidst vi var der - både i forhold til vægt, pels og tænder smiley


Kommentér på:
Hvor meget mad skal katten have

Annonce