5.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Antibiotika, hvor længe før synlige virkning? Antibiotika, hvor længe før synlige virkning?

Som nogen af jer ved så er Oliver syg pt med betændelse i hele mundhulen og svælget, vi venter stadig på svar fra dyrlægen om hvad han fejler, om det muligvis er katte influenza.

Han har nu fået medicin i 5 dage, 6 dage med den dag hvor dyrlægen gav. Men jeg må indrømme at jeg ikk rigtig syns at det har hjulpet, hans tandkød er stadig meget rødt, og hans meget dårlige mave har det slet ikk hjulpet på, han har stadig voldsomt tynd mave. Han spiser lidt bedre, men stadig langt fra nok til at han tager på af det.

Burde jeg ikk kunne begynde at se en virkning på medicinen eller hvordan? kan ikk sige 100% om det er blevet bedre, men syns bare at det er meget rødt i forhold til 6 dage med stærk medicin, han får 80 mg antibiotika om dagen.

Skal jeg vente og se det an, han skal have medicin i 5 dage mere med i dag, eller skal jeg ringe til dyrlægen og fortælle om det, for er bange for at medicinen ikk virker, og er virkelig ved at være bekymret for ham.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antibiotika, hvor længe før synlige virkning?
  • #1   13. aug 2014 Jeg havde bestemt ringet til dyrlægen, måske har han brug for en anden type antibiotika end den han har fået, ved at med mennesker og betændelse i munden siger man 4 dage så skal der være bedring.

• #2   13. aug 2014 Det burde begynde at vise sin virkning allerede nu, jeg ville ringe til dyrlægen smiley

• #3   13. aug 2014 Ja det tænker jeg også, prøver at ringe til dem og høre, for hvis han skal ind igen så ville jeg gerne at det blev denne uge da jeg starte skole i næste uge igen, heldigvis har jeg et meget let skema så der er tid til at kunne komme ind der også hvis det er.

• #4   13. aug 2014 Så har jeg ringet, dog var der ikk lige nogen dyrlæge ledig til at snakke med, men de ringer til mig hurtigst muligt

• #5   13. aug 2014 Øv da, håber da de ringer snart, for så længe medicinen ikke virker på mundhule og svælg, så bliver maven heller ikke i orden, da den jo "synker" betændelsen ned i maven. Betændelsen kan jo også påvirke andre ting, som får maven sådan i uorden.

• #6   13. aug 2014 Ja håber jeg også, for vil også mene at tandkøbet skulle være blevet noget bedre efter 6 dage med antibiotika, men syns ikk rigtig at jeg kan se nogen ændring.

Må indrømme at jeg er bange for at blodprøven kommer til at være positiv, og at han muligvis også har kattesyge, for det går nemlig ud over mave/tarm området.

• #7   13. aug 2014 krydser fingre og håber på det bedste smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #8   13. aug 2014 Anne Marie....Min tidligere kat Pusser som blev 13-14 år, havde også en voldsom betændelse i munden som ca 4 årig med betændelse i mundhule og svælg og tandkødet gik næsten ned over tænderne, Hun fik taget nogle tænder ud, men det hjalp ikke ret meget, måtte turen om igen på antibiotika.
    Det hjalp først på det hele da hun fik alle sine tænder trukket ud på nær hjørnetænderne og der har intet været i årene efter.

Ved ikke om du kan bruge det, men det "kunne" jo være det var det samme din kat fejler. Kan desværre ikke huske hvad dyrlægen sagde hvad sygdommen hed.

• #9   13. aug 2014 Jeg har lige snakket med dyrlægen, der var kommet lidt svar på den blodprøve, og det var desværre meget dårlig nyt. Der er ikk kommet svar på endnu om han har calici, men desværre så er han testet positiv for FIV altså katte aids. Og det er derfor at medicinen nok ikk hjælper. Men skal ind i morgen og hente noget mod hans diaré også se om det kan hjælpe ham, hvis ikk vi kan få stoppet hans diare, så er der muligvis kun en løsning tilbage.

Det værste ved det hele er at han ikk må komme ud mere, af risiko for at smitte andre katte, og fordi at hans immumforsvar er så lav så er han meget modtagelig for sygdomme.
    Så min anden kat skal også testes for om han kan have sygdommen da jeg stadig mistænker at Oliver er blevet smittet af en anden kat som har haft angrebet dem begge to.
    Kæft noget møj, har ikk lyst til at skulle miste nogen af mine katte.

• #10   13. aug 2014 Øv for den da også Anne Marie smiley :'( smiley :'(

Det var da nok den værst tænkelige besked du kunne få, FIV er der jo ingen kur for..
    Jeg tror ikke jeg helt kan trøste dig, jeg kan godt se på det jeg læser om sygdommen at katten kan leve videre med det på ubestemt tid, men må jo så ikke komme ud da den kan smitte andre katte, deriblandt jo også din anden kat..
    Jeg er ikke sikker på at jeg ikke ville vælge aflivning, ja ved godt der er hammer hårdt, men hvis din anden kat er rask, hvorfor så risikere at den bliver smittet også, FIV smitter jo ved rifter, sår, spyt, blod, så risikoen er jo høj i samme hustand..
    Det er jo også synd for ham hvis han skal leve resten af sine dage inden døre, når nu han er vant til at have sin frihed..

Årrhhh jeg havde sådan håbet på et andet udfald for dig og kattene, du har en sej og hård beslutning at skulle tage, ingen kan tage den for dig... smiley :'( smiley

• #11   13. aug 2014 Ja den er meget meget hård, Aslan skal testes så hurtig som muligt, og hvis han er negativ, så vil jeg prøve at finde en plejefamilie til ham akut indtil at vi ved mere med Oliver.
    Og ja, jeg tænker også meget på det med aflivning, for han er virkelig udekat, men hvis vi kan få hold på hans mave og betændelsen, så vil jeg se om han kan leve med at være indenfor, har før haft ham inde i en måned da jeg var på ferie hos min far, og det gik fint nok. Og ellers må jeg have lavet en løbegård til ham.

Men pt ser det meget skidt ud med ham, og er virkelig bange for at han ikk overlever, han spiser ikk ret meget og sover næsten hele tiden.

• #12   13. aug 2014 smiley :'( smiley
    Jeg skal bestemt ikke fortælle dig hvilken løsning der er bedst, og jeg formoder at du vil gøre hvad der er bedst for katten, og klart så skal du da forsøge at kæmpe for ham..

I øvrigt hvis det er den der fremmede kat der har smittet ham så er det da super vigtigt for dig at du får den indfanget og sendt til aflivning..

Var er ikke noget med at du mente han ikke havde en ejer og at den er sky???
    Hvis den ingen ejer har, så kontakt Kattens Værn, fortæl dem at du mistænker at den har FIV fordi du ved at din er blevet smittet og du ved at de har været oppe og slås, så kommer de formentligt og sætter en fælde op og tager sig af resten.. Håber jeg..

• #13   13. aug 2014 Jeg tror ikk at den har en ejer, men kan ikk være 100% sikker, men ja jeg vil prøve at kontakte dem.
    Jeg har lige fået tid til Aslan i morgen for at få ham testet også, og er han ikk positiv så vil jeg prøve at finde en plejefamilie til ham akut indtil at jeg ved mere om Oliver, for han skal ikk smittes hvis det er.

Jeg vil virkelig kæmpe for Oliver, han er den kat jeg har haft længst tid, hele 4 år og han betyder alt for mig, havde håbet på at han ville blive gammel og grå inden at han skulle væk, men sådan bliver det vidst desværre ikk.
    Har været pisse uheldig med mine dyr de sidste par år syns jeg, først mistede jeg hans tvillingebror, så mistede jeg min hund, derefter en kat mere.

• #14   13. aug 2014 Forstår godt du vil kæmpe..
    Men nej han bliver nok ikke gammel og grå, sådan som jeg læser om sygdommen, så vil katten leve på lånt tid, såfremt man kan få styr på følgesygdommene, men kattens immunforsvar er stærkt svækket og derfor modtagelig for alt..

Men Anne Marie er det en holdbar løsning at få Aslan i pleje??? Jeg tænker bare du ved jo ikke hvor længe der er tale om, nå men uanset hvad så få en snak med dyrlægen om hvordan du bør forholde dig, forhør dig hos dyrlægen om hvad h*n mener er bedst i situationen både hvad angår Oliver men også Aslan..

For hulan hvor er det bare en dum situation du står i, der er ikke rigtig nogen vinder her smiley

• #15   13. aug 2014 Aslan vil kun komme i pleje indtil at jeg ved om olivers mave bliver bedre, for gør den ikk det så kan vi desværre ikk rede ham så vidt jeg forstod på dyrlægen, men hvis aslan er negativ og oliver kommer i bedring så finder jeg et nyt hjem til Aslan.

Nej vinder er der desværre ikk, den eneste måske gode nyhed er at jeg muligvis har fundet ejeren til dem dumme kat som måske har smittet ham, ejeren var dog ikk hjemme, så skal derop senere for at høre om det er deres kat, og hvis det er så håber jeg at de vil få den indfanget så vi kan få den testet, det er en ældre dame hvis mand er på plejehjem, så kommer nok til at hjælpe med at få katten indfanget hvis det er. Håber sådan at hun er samarbejdsvillig hvis det er hendes kat.
    Fik også taget billeder af den så jeg har dem til kattens værn hvis det er

• #16   13. aug 2014 Jeg håber du er heldig med den evt. ejer af katten..

• #17   13. aug 2014 Ja det håber jeg også, selvom at det ikk hjælper så meget nu.

• #18   13. aug 2014 Nej det hjælper jo ikke på Oliver, men forhåbentligt kan det hjælpe andre katte, og krydser da fingre for at Aslan er fris og usmittet, så det ville da være hammer ærgerligt hvis den møgkat om 2 mdr skulle gå en og smitte Aslan..

• #19   13. aug 2014 Ja det er rigtigt. Men ja, vil prøve at finde ud af noget, men bliver måske ikk før i morgen, har ikk overskud til det lige nu, men hvis aslan er fri, så bliver han aldrig helt udekat igen, det bliver i løbegård, tør ikk tage chancen ved at lukke ham helt ud igen, det er bare så surt. Men ja håber også at Aslan er negativ, og desværre så tror jeg ik at vi kan gøre mere for oliver, men nu snakker jeg med dem i morgen og får noget medicin til hans mave, også må vi se om det kan virke.
    Men som jette siger, det virker måske dumt at give aslan et nyt hjem hvis han er fri, for at holde en syg kat i live som jeg ikk ved hvor længe vil leve.

• #20   13. aug 2014 Ja jeg har en tendens til at give Jette ret, men det er din beslutning, derfor vil jeg ikke blande mig i hvad du vil gøre, det er en rigtig svær situation du står i, for selvfølgelig holder du lige meget af dine katte..

Men Oliver bliver aldrig rask, og du kan umuligt forudsige om han har uger, måneder eller år at leve i, men meget mere end et par år er nok urealistisk at tro..

Jeg tror godt jeg ved hvad jeg ville vælge, men jeg står heller ikke i situationen smiley

• #21   13. aug 2014 Ja, giver hende også selv lidt ret, og kan godt se det nu at det er dumt at give en anden rask kat væk og beholde en syg kat som jeg ikk ved hvor længe vil komme til at leve.
    Men hold da op hvor er det svært at skulle træffe beslutninger, og hvad gør jeg hvis de begge to er smittet, de vil aldrig kunne leve et inde liv, Aslan kan ikk klare det, han er allerede ved at blive kulleret ved at være inde, de har været inde i en uge nu. Og pt har jeg ikk råd til at få lavet en kattegård når jeg også får en høj dyrlægeregning og er kun på su. Aner ikk hvor langt jeg vil eller kan gå.
    Men jeg har forberedt mig på nu at jeg nok er nød til at aflive Oliver, men hvornår det sker ved jeg ikk, kommer an på hvad dyrlægen siger i morgen. Ved ikk om jeg har skrevet det, men Aslan skal ind til blodprøve i morgen så han kan blive testet. Og der går en uge inden at vi har svar, og når vi kommer dertil så tror jeg også at vi har fundet ud af om vi kan gøre mere for Oliver. Men er bange for at intet medicin vil kunne hjælpe når hans immunforsvar er så lavt som det er

• #22   13. aug 2014 Jeg er nu også bange for at så syg som Oliver er at så har du nok ikke et valg..

Jeg håber at Aslan er rask, og så længe han ikke udviser sygdom så behøver du jo ikke beslutte noget med ham..

Har du forsikring på kattene??

• #23   13. aug 2014 Nej har ingen forsikring, desværre.
    Nej kommer nok ikk til at have noget valg med Oliver, men ja, håber også at Aslan er rask og at han ikk kommer til at blive det. Og at han kan nå at blive mange år endnu, han er kun 1½ år gammel.

• #24   13. aug 2014 Underordnet hvad der sker, så skal vi her på Kg nok lytte og støtte det vi kan smiley

• #25   13. aug 2014 Mange tak, de betyder rigtig meget for mig at have nogen, smiley som ved hvordan det føles at skulle træffe disse beslutninger. Står helt alene med det hele, har godt nok snakket med min mor, men hun aner intet om hvordan det føles. smiley

• #26   14. aug 2014 I dag bliver en meget hård og lang dag.
    Jeg har valgt at tage Oliver med ind til dyrlægen i dag sammen med Aslan når han skal have taget blodprøve, og sige farvel til min dejlige dreng. smiley smiley
    Han har det ikk godt og jeg tror ikk på at han bliver bedre, det går kun en vej, han er også begyndt at gemme sig og spiser igen næsten ingenting og er på toilet mindst 10 gange om dagen med dårlig mave.
    Jeg ved at det er det bedste at gøre selvom det er en hård beslutning, han er alt for syg, og vil hellere sige farvel mens han har det nogenlunde godt end at vente indtil at han er så dårlig at det ender med noget akut. Og risikoen for at han smitter Aslan hvis han ikk allerede er smittet, den chance vil jeg ikk tage.
    Men jeg har også besluttet mig for, at hvis Aslan er positiv, så bliver han også aflivet, for han vil aldrig kunne affinde sig med at være indendøres hele tiden, og en voliere vil ikk være nok til ham når han ved hvordan verden er, og jeg har heller ikk råd til at få lavet voliere pt. Men jeg håber self på at han er negativ og at jeg kan få lov til at beholde ham. smiley smiley

• #27   14. aug 2014 Årrrhhh jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg tror det er den rigtige beslutning du tager, og jeg er helt vis på at det ikke har været en nem beslutning..

Jeg krydser fingre og tæer for at Aslan er frisk og rask..

• #28   14. aug 2014 Tak heidi, den har bestemt ikk været nemt og det var hårdt at skulle køre ind til dyrehospitalet, og fortælle falck om det både på vej derind og hjem igen, og var lige et smut forbi maxizoo mens jeg ventede på at de blev færdig med aslan, havde lovet at give en update derinde også, men hende som jeg skulle snakke med var så til møde, men snakkede med en anden, og det har hjulpet rigtig meget at snakke om det, på vej hjem kunne jeg snakke om det uden at græde.
    Men de næste par dage bliver hårde, at skulle vænne sig til tanken at han ikk er her.

Håber og beder til at Aslan er negativ, det andet er ikk fair.

• #29   14. aug 2014 Åhh hvor jeg føler med dig Anne Marie du får et kæmpe trøstekram fra mig..

Har Oliver fået fred nu???

Ihh hvor jeg sådan håber at der kommer det ene positive ud af alt dette at Aslan i det mindste er rask...

• #30   14. aug 2014 Tak.

Ja Oliver har fået fred nu, han blev aflivet lidt før middag i dag. RIP smiley

• #31   14. aug 2014 R.I.P Smukke dreng, ingen smerter mere...... God tur over regnbuebroen smiley

• #32   14. aug 2014 Lige et sidste billede som jeg tog af ham i dag inden at vi tog afsted, det er sådan jeg vil mindes ham, jeg så ikk da han blev aflivet, det tager simpelthen for hårdt på mig, og kan ikk få billedet ud af mit hoved i flere måneder og havde ikk lyst til at huske ham på den måde. Og det har også gjort det lidt lettere syns jeg, jeg ved godt at han er væk og at han ikk kommer hjem igen, men det ikk at se ham ligge på bordet og er død det gør at jeg bedre kan håndtere det.
    For har jo stadig Aslan som jeg skal tage mig af, og det kan jeg ikk hvis jeg er sønderknust og slet ikk kan samle tankerne

profilbillede
  • #33   14. aug 2014 Så fin han er....

Trøstekram til dig..

• #34   14. aug 2014 Ja han er rigtig flot, og er glad for at det er det som jeg vil huske, og ikk det andet

• #35   14. aug 2014 Han ligner faktisk rigtig meget min Tøsens bror smiley

profilbillede
  • #36   14. aug 2014 Ja det gør han smiley

• #37   18. aug 2014 Aslan er negativ, dyrlægen har lige ringet, hold op hvor er jeg glad, græder helt af glæde. Nu skal jeg så bare have gjort kattebakken godt ren og have nyt grus i.
    Det er den bedste nyhed jeg kunne få i dag, hold op hvor har jeg været nervøs og var næsten sikker på at jeg ville komme til at aflive ham.
    Dyrlægen sagde så at for at være helt sikker så kunne jeg vælge at lave test mere om to måneder, men det må jeg se til. Nu vil ringe til kommunen så vi kan få fanget den dumme kat, selvom jeg ikk tror at det er den som har smittet oliver mere.

• #38   18. aug 2014 Skkøøøøn nyhed, har skrevet i den anden tråd smiley :D smiley :D smiley

Kommentér på:
Antibiotika, hvor længe før synlige virkning?

Annonce