Tynde killinger Tynde killinger
Min kæreste og jeg har i dag fået vores to skønne hanmisser hjem. Men de virker godt nok noget tynde!
Fra fødslen har de boet ved en gammel, svagelig dame, som ikke har gået så meget op i, hvad man anbefaler til killinger. Så de har i lang tid fået voksen-foder og lidt vådfoder. Vi har selvfølgelig købt killingefoder til dem, men jeg tænkte på, om vi skal supplere med et eller andet, for at give dem lidt sul på kroppen? Måske lidt fløde eller æggeblomme?
De er begge meget aktive og nysgerrige, så på den måde virker de sunde nok. De går også gerne til foderet, så der er heller ikke problem med spisningen.
Det er første gang vi har killinger, så det ville være skønt med lidt erfaring fra andre misse-forældre.
apr 2014
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 54
Er de blevet undersøgt for orm? Det kan måske skyldes de ikke tager på, og når du fortæller om de forhold de kommer fra kunne det godt være de havde fået sådan en omgang..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og ja hvis de ikke har fået ormekur så er det nok en god ide at de lige får sådan en..
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
her findes en masse vådfoder mm til killinger.
sørg for at få foder som passer til killinger, især når de ikke har fået de vitaminer som de burde have fået.
og som de andre skriver, lad dem have tørkost hele døgnet, og så giv dem vådfoder nogle gange om dagen.
lad være med at give fløde, eller andre mælkeprodukter - du risikere bare at de får dårlig mave af det, og når de ikke er så godt i stand, er det ikke nødvendigt at de bliver syge
aug 2014
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
Gør som oven for + hold øje med killingerne. Nogle katte kan administrer at have adgang til tørkost døgnet rundt andre ikke. Hvis kattene begynder at blive fede, må du regulere fodret evt. tage et med mindre fedprocent.
(Overvægtige katte kan udvikle nogenlunde de samme sygdomme som mennesker fx. diabetes. )
Nogle katte synes fisk er guf. Lidt kogt fisk, kan være en god ide. Der er dog nogle killinger, der får tynd mave af fede fisk som f.eks sild. Så lidt kogt rødspætte el. lign. kan være fint.
Maria
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 808 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
Jeg har EN..........EN.......... der er en smule buttet. Og det er en kastereret hankat på 8 år.
Jeg kunne aldrig drømme om at tage maden fra de andre, blot fordi jeg har EN, der er en smule buttet. Så længe det ikke går ud over hans evne til at løbe, klatre og lege med de andre.
jul 2008
ja man skal passe på senere da mange især indekatte kan blive overvægtige hvis man ikke passer på
men i dette tilfælde vil jeg sige at de bare skal have alt den mad de vil have.
personligt syntes jeg at det er forkert at katte ikke har fri adgang til mad. hvis man syntes at katten er for tyk så vælg noget foder som passer til katten. Og så sørg for at den får godt med vådfoder, da det mættere mere end tørkost
aug 2014
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 52
jul 2008
jeg har Krumme som er blevet 1 år, og vi fik ham i efteråret. Og der var bare gang i den hele tiden. Faktisk har jeg ikke et eneste billede af ham hvor han sover. der skulle bare være gang i den hele tiden.
men nu kan vi da godt mærke at han er blevet lidt mere voksen. nu bliver der sovet til middag - og det er bare lækkert at få lidt ro engang imellem
aug 2014
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 52
Misserne har taget hhv. 100 og 150 g. på siden de ankom, og har fået lidt mere fylde omkring maven, som killinger jo skal have.
De får killingefoder og vådfoder, og begge dele er de meget glade for. De er også rigtig dygtige til at drikke vand.
I får lige et billede af deres første tur i haven - det var noget de nød!
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 808 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
Tynde killinger