1.705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tynde killinger Tynde killinger

Min kæreste og jeg har i dag fået vores to skønne hanmisser hjem. Men de virker godt nok noget tynde!

Fra fødslen har de boet ved en gammel, svagelig dame, som ikke har gået så meget op i, hvad man anbefaler til killinger. Så de har i lang tid fået voksen-foder og lidt vådfoder. Vi har selvfølgelig købt killingefoder til dem, men jeg tænkte på, om vi skal supplere med et eller andet, for at give dem lidt sul på kroppen? Måske lidt fløde eller æggeblomme?

De er begge meget aktive og nysgerrige, så på den måde virker de sunde nok. De går også gerne til foderet, så der er heller ikke problem med spisningen. smiley

Det er første gang vi har killinger, så det ville være skønt med lidt erfaring fra andre misse-forældre. smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tynde killinger
  • #3   31. aug 2014 Tillykke med de fine misse drenge smiley
    Er de blevet undersøgt for orm? Det kan måske skyldes de ikke tager på, og når du fortæller om de forhold de kommer fra kunne det godt være de havde fået sådan en omgang..

• #5   31. aug 2014 Du skal blot sørge for at de får kvalitetskillingefoder med høj fedtprocent til rådighed 24/ 7 og så god vådmad 2-3 gange om dagen, så skal de nok komme efter det..

Og ja hvis de ikke har fået ormekur så er det nok en god ide at de lige får sådan en..

• #6   31. aug 2014 http://www.zooplus.dk/shop/kat/killing_specielt/vaadfoder

her findes en masse vådfoder mm til killinger.
    sørg for at få foder som passer til killinger, især når de ikke har fået de vitaminer som de burde have fået.
    og som de andre skriver, lad dem have tørkost hele døgnet, og så giv dem vådfoder nogle gange om dagen.

lad være med at give fløde, eller andre mælkeprodukter - du risikere bare at de får dårlig mave af det, og når de ikke er så godt i stand, er det ikke nødvendigt at de bliver syge

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #7   2. sep 2014 Tillykke
    Gør som oven for + hold øje med killingerne. Nogle katte kan administrer at have adgang til tørkost døgnet rundt andre ikke. Hvis kattene begynder at blive fede, må du regulere fodret evt. tage et med mindre fedprocent.
    (Overvægtige katte kan udvikle nogenlunde de samme sygdomme som mennesker fx. diabetes. )
    Nogle katte synes fisk er guf. Lidt kogt fisk, kan være en god ide. Der er dog nogle killinger, der får tynd mave af fede fisk som f.eks sild. Så lidt kogt rødspætte el. lign. kan være fint.
    Maria

• #8   2. sep 2014 Jeg har 14 voksne og 2 killinger. De har adgang til tørfoder døgnet rundt, og så får de vådfoder to gange om dagen.

Jeg har EN..........EN.......... der er en smule buttet. Og det er en kastereret hankat på 8 år.

Jeg kunne aldrig drømme om at tage maden fra de andre, blot fordi jeg har EN, der er en smule buttet. Så længe det ikke går ud over hans evne til at løbe, klatre og lege med de andre.

• #9   2. sep 2014 når det drejer sig om killinger som er for tynde er det netop vigtig at de får den mad de har brug for.
    ja man skal passe på senere da mange især indekatte kan blive overvægtige hvis man ikke passer på
    men i dette tilfælde vil jeg sige at de bare skal have alt den mad de vil have.

personligt syntes jeg at det er forkert at katte ikke har fri adgang til mad. hvis man syntes at katten er for tyk så vælg noget foder som passer til katten. Og så sørg for at den får godt med vådfoder, da det mættere mere end tørkost

• #10   2. sep 2014 Tak for hjælpen, alle sammen. Begge killinger tager godt fra både tør- og vådfoder, og der er godt gang i dem - når de altså ikke lige sover smiley

• #11   2. sep 2014 det er bare så rart med lidt ro bare en gang imellem smiley

jeg har Krumme som er blevet 1 år, og vi fik ham i efteråret. Og der var bare gang i den hele tiden. Faktisk har jeg ikke et eneste billede af ham hvor han sover. der skulle bare være gang i den hele tiden.
    men nu kan vi da godt mærke at han er blevet lidt mere voksen. nu bliver der sovet til middag - og det er bare lækkert at få lidt ro engang imellem smiley

• #12   7. sep 2014 Lige en lille opdatering:

Misserne har taget hhv. 100 og 150 g. på siden de ankom, og har fået lidt mere fylde omkring maven, som killinger jo skal have.
    De får killingefoder og vådfoder, og begge dele er de meget glade for. De er også rigtig dygtige til at drikke vand.

I får lige et billede af deres første tur i haven - det var noget de nød! smiley

profilbillede
  • #13   7. sep 2014 Skal have og skal have, vores hittekilling er der så meget fart på, at intet fedt hæfter sig på hende. Hun er tynd som et siv, selvom hun har uhindret adgang til mad.

Kommentér på:
Tynde killinger

Annonce