923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Tynde killinger Tynde killinger

jeg syntes mine killinger er for tynde..

hvad kan jeg gøre for at fede dem op ?

de har altid adgang til killinge tørfoder, de deler minimum 300g vådfoder om dagen, plus godbidder...

hvad mere kan jeg gøre ?

jeg har fået anbefalet gedemælk, hvad er jeres erfaringer med det ?

på forhånd tak for hjælpen ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tynde killinger
  • #1   13. sep 2019 dine killinger er nået den alder hvor mange er til den tynde side
    de vokser hurtigt i den alder så maden går til at vokse på istedet for at sætte sig på sidebenene

sørg for noget godt killingfoder - hvad foder du med?

tænker endelig ikke at du behøver at gøre noget anderledes, eller give dem mere. måske et måltid mere med vådfoder
    men ellers skal der nok komme mere på sidebenene indenfor et kort stykke tid.

dine billeder af killingerne viser jo bare et par sunde raske normale killinger

alle de killinger jeg har mødt i den alder har set sådan ud - og jeg har set mange eftersom jeg har arbejdet på internat i over 6 år.
    det er som om at de kan starte med at være lidt små buttet og så lige pludselig når de når 4 mdr så går det for stærkt med at vokse og de leger, ja så bliver de mere spinkle at se på.
    og man kan ikke gøre andet end at tilbyde dem et godt tørfoder og alt den vådfoder de kan spise.
    jeg har nogle gange dog blandet mit killingfoder med babycat fra Royal canin. der er lidt mere fedt i.
    men ellers så er det bare at vente, for lige pludselig ja så begynder de også at vokse i breden

• #2   13. sep 2019 Killinger er ofte tynde - hvor meget vejer de??
    Da mine var killinger var de også tynde. Giver du dem killingefoder?
    Har de været hos dyrlæge og hvis - hvad sagde de med vægten? smiley

• #3   13. sep 2019 en god ting er faktisk at veje dem en gang om ugen med killinger, og måske en gang om mdr med voksne katte
    det lærte min gamle dyrlæge mig. for så kan man bedre opdage hvis der er noget galt.

• #4   13. sep 2019 jeg fodre med perfekt fit killinge foder og Brit vådfoder.
    Pjuske vejer 2,3kg og Luffe vejer 2,1 kg

dejligt at høre at det nok skal komme smiley
    og at det er helt normalt smiley

dyrlægen siger Luffe er en lille undermåler og at hun havde forventet at han var vokset mere på en uge, vi har vært ved dyrlægen og blive tjekket de sidste 3 mandage og skal igen på mandag.
    Pjuske har haft dårlig mave side lørdag så hun sagde det var normalt at han ville blevet lidt tynd..

• #6   14. sep 2019 Lotte hvad kan du anbefale ?
    altså hvor man betaler for fodret og ikke selve mærket.

dyrlægen siger at det er helt fint det vi fodre med

• #7   14. sep 2019 perfekt fit junior indeholder 41 % protein og
    18% fedt

• #8   14. sep 2019 Problemet med perfect fit er, at det skal helst være en meget høj andel af animalsk indhold. Produkter som dette “snyder” med protein procenter ved at tilføje vegetabilsk protein (i dette tilfælde soja) og derfor ser det rigtig godt ud hvis man kun kigger på procenterne - men da katte er obligate kødædere kan de ikke rigtig bruge vegetabilsk protein som andet end fylde i deres bæ ^—^ . Men der findes masser af gode til af killingevarianter, f.eks:
    - Purizon
    - KITTY´S CUISINE
    - Real Nature
    - Orijen
    - Kingsmoor

Andre kan nok huske flere smiley

• #9   14. sep 2019 tusind tak for forklaringen ida, det giver rigtig godt mening.
    jeg vil på jagt efter noget bedre killinge fodder smiley

• #10   14. sep 2019 Jeg håber du finder det perfekte foder smiley Det er aldrig nemt med foder, sådan en jungle!

• #11   14. sep 2019 Perfect fit er ikke specielt godt foder - du skal simpelthen finde noget der er bedre end det. Og vil lige sige du skal passe på med Brit - mine katte fik hudproblemer og problemer med pelsen da jeg kørte på det.

• #12   14. sep 2019 Perfect fit er lavet af whiskas. det er et godt produkt i forhold til det whikas laver

men der er bare ikke nogle produkter som man køber i supermarkedet som er noget værre for katten at spise. det er ren junkfood

jeg køber alt mit foder hos zooplus.de - og det er der mange andre herinde som gør
    de har et stort udvalgt i både tør og vådfoder
    og så er de billige.
    de har et stort udvalgt i kornfrit hvis man er til det.

jeg bruger royal canin til mine. men kun tørfoder.
    vådfoder er en stor blandet landhandel. de får bla cosma natur (ligner tun og de får det som morgenmad), det skal lige siges at jeg køber vel 15 forskellige slags hver mdr. har 13 katte med hver deres holdning til hvad er god mad Miamor er dog en af dem som de fleste kan lide

• #13   14. sep 2019 Anja: Royal canin er jo ikke meget bedre end perfect fit vil jeg så mene - men det er en smagssag.

• #14   14. sep 2019 det er vi så ikke enige om smiley

• #16   15. sep 2019 manesiumen skal også være lav, og bør slet ikke være i vådfoder

• Kenan B
    Kenan B Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   18. mar 2020 Jeg vil anbefale at du ved siden af din tør kost giver rawfood kogtkylling og kyllinge hjerter en til 2 gange om ugen min killinger vejer næsten 700gram de 3 uger og 1 dag nu. ??

• #18   18. mar 2020 opslaget et 6 måneder gammel, og de mangler abselut ikke flere gram på kroppen.. smiley tværtimod.. haha!
    men tak smiley

profilbillede
  • #19   18. mar 2020 bare vent det bliver værre endnu smiley smiley smiley

Hvor ser de bare dejlige ud smiley

• #20   18. mar 2020 Hehe puuha da :'D
    Tusind tak Anja, de er så fantastiske, de er virkelig det hele værd ,<3

Kommentér på:
Tynde killinger

Annonce