{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Killinger - Pels ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Har lige et par spørgsmål. som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med.

Min kat fødte 3 killinger for ca. 12 uger siden.

Moderen er Maine coon. langhåret.
Faderen er Maine coon, "semi langhåret" altså ikke ligeså langhåret som moderen.

Det jeg vil høre om er at, jeg synes ikke killingerne vireker særlig langhåret. De har en tyk tæt pels og så en masse tynde hår der stykker ud mellem det tykke.

Kan det lade sig gøre at to lang hårede katte ikke får langhårede killnger?
Eller vil pelsen komme senere?
Synes de har længere hår end fx huskatte, men synes derimod ikke deres pels er ligeså lang som dengang jeg købte moderen, da hun var 12 uger.

Der er billeder af killingerne i mine fotoalbums.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger - Pels ?
  • #2   15. okt 2009 Okay, mange tak.
    Synes bare det virkede mærkeligt at da jeg købte moderen som 12ugers havde hun en del længere pels end hendes killinger har.

    Men er glad for det kommer.
    Så behøver jeg ikke gå og være nervøs smiley


  • #3   15. okt 2009 Okay, så er jeg meget mere rolig.
    Var bare så bange for at de måske ikke ville blive langhåret, og de nye ejere ville se mig som en bedrager. For dete r jeg bestemt ikke.
    Det er mit første kuld, og havde ingen idé om hvordan mht pelsen. Men er glad for den vil komme med tiden smiley

    Tusind tak.


  • #5   15. okt 2009 jeg vil mene at det kommer and på om begge forældre er race katte
    få hvis det er blanings katte vil den ene hvis ikke dem begge godt kunne bære korthårgenet

    jeg mener også at jeg har læst op til flere steder og flere gange at det kun er perser katte der kan være lang håret alt andet bliver kald semi lang håret
    det kan godt være det er mig der er helt galt på den :o)


  • #6   16. okt 2009 Maine coon katte er <i>semi-langhårede</i>/ halv-langhårede!!
    De har kort pels over skulderen, på benene og på hovedet.


Kommentér på:
Killinger - Pels ?

Annonce