{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte i løbegård/voliere
  • #1   21. sep 2014 mine får lukket op for kattelemmen ved 7 tiden om morgen, og så er det ind-tid ved 20 tiden. Det bliver dog tidligere nu hvor det er ved at blive mørkt - har ikke fået lavet lys der ude, og lige finde 17 katte ja det er lidt sjovt.
    min løbegård har trapetzplader på, på det halve af gården, så de kan være ude hele året.
    jeg har valgt at lave min i forbindelse med vores udestue, så der er dør der ud til, med kattelem. har bare lige nogen som lige skal lære at bruge den.

    kører vi alle fra hjemmet, ja så bliver der lukket ud til løbegården. vi tør ikke andet. Ikke at kattene kan komme ud, men mere fordi hvis der kommer noget udefra og kattene bliver bange eller noget.


  • #2   21. sep 2014 Vores hankatte kan komme i løbegårdene, når de har lyst.

  • #4   21. sep 2014 Vores Kan komme ud hele døgnet, hvis ikke så bliver der hylekoncert smiley
    De har vand over alt, samt tørkost og kattekasser, så de har muligheden for at være derude 24/7.
    Vi har altid døre og vinduer åbne ud til gården, dog om vinteren lukker vi, men så kan de bruge kattelemmen i stuedøren.


  • #6   21. sep 2014 Nu er min løbegård ikke blevet sat op igen endnu, men da jeg havde kom min ud gennem køkkenvinduet og om sommeren var køkkenvinduet bare åbent fra når jeg stod op til jeg gik i seng, så kunne hun komme ind og ud som hun ville, om vinteren da åbnede jeg vinduet på forlangende og lod det stå på klem så hun kunne sige til når hun ville ind, dog var hun ikke så vild med at komme derud om vinteren og slet ikke hvis der var sne, så skulle hun ikke ud smiley :D smiley smiley

  • #7   21. sep 2014 Min have er indhegnet og ja da det er en lille have er det nærmest en volier ?? der er kun adgang gennem dør og 2 stue vinduer. Og der er så længe det er varmt nok åben fra 6 morgen i hverdagene gennem et vindue til kl 20 ca om aftnen den tid jeg er hjemme da jeg arbejder om natten ?? og de dage jeg ikke arbejder ja så fra jeg stå op til ja når jeg ikke vil have vinduet/døren åben mere. De får også lov at være ude når jeg ikke er hjemme i dag timerne og vejret er til at vinduet kan stå oppen. Jeg ved ikke hvordan det bliver til vinter da det først var i foråret haven var færdig til dem ?? og en kattelem vil jeg ikke sætte i da ja nu er huset tilsalg. Og ja så ved jeg jo ikke om vi stadig er her i huset, til vinter ?? og med hensyn til ude tid der ja de må vi bare tage der fra og når det bliver koldt. Tror dog Dharma kun vil ud for toilet besøg mens Brage som er halvt sibirisk gerne er ude i regn, så mon ikke sne er lige sagen for ham hihi.

  • #8   21. sep 2014 Voliere/løbegård bør der være direkte adgang til fra huset via lem, dør eller vindue, så kattene selv kan gå ud og ind.

    Hvor ofte mine gider ud afhænger af vejret. I dårligt vejr, vil de typisk kun være ude få minutter ad gangen, og jeg åbner og lukker nok den havedør utallige gange i løbet af dagen.

    Kattelem har vi desværre ikke - den ville alligevel skulle lukkes, når kattene er alene hjemme, og når jeg sover, fordi min ene kat flipper ud ud over fremmede katte ved hegnet smiley . Var det ikke for det problem, ville de have fri adgang til haven 24-7.

    Kan se i en anden tråd, at din kat er vant til at løbe frit. Så jeg synes, at indhegning af hele haven vil være at foretrække fremfor voliere.


  • #9   21. sep 2014 Volieren har vores fri adgang til hele døgnet, haven har de adgang til fra daggry til solnedgang

  • #10   21. sep 2014 Tinka det er desværre ikke muligt at han vil kunne få adgang direkte fra huset smiley Vi har ingen terassedør eller lign der kan laves kattelem i så han selv kan bestemme...

  • #11   21. sep 2014 Er der hverken vindue eller noget der går direkte ud i løbegården???

    Jeg syntes ikke det er særlig smart at katten ikke selv kan gå ind og ud, det behøver jo ikke være en kattelem, men et åbent vindue når i er hjemme..


  • #12   21. sep 2014 # 10) Jamen I har vel et vindue eller en dør som kan åbnes? At <b>bære</b> katten ud i voliere dur i hvert fald ikke. Det vil jo være ligesom at sætte katten ud i et bur. smiley

  • #13   21. sep 2014 Nej vores vinduer og sådan nogle moderne nogle der vippes indad...

  • #14   21. sep 2014 Tinka vi har en dør - vores hoveddør... Så der kan vi selvsagt ikke sætte voliere op

  • #15   21. sep 2014 Jeg ville skifte et af vinduerne til et top- eller sidehængt så. Og indhegne haven.

    At sætte ham ud i et bur synes jeg slet ikke dur! smiley så hellere lade ham løbe frit.


  • #16   21. sep 2014 Tinka det er slet ikke en mulighed at lade ham løbe frit... Overhovedet... - Vores kan åbnes i siden, men jeg tænker en vinterdag hvor det er koldt eller lign har jeg bare heller ikke lyst til at have det til at stå åbent smiley

  • #17   21. sep 2014 Jeg har ikke kattelem smiley det er lidt for besværligt med 30cm mur eller 3 lags termo, og også dyrt både når det skal ændres igen og i varme.
    Mine kommer ud så snart jeg er oppe om morgenen, og nu her står døren åben det meste af tiden, er den ikke åben, skal de nok gøre opmærksom på de vil ud.
    Når de skal ind kommer de som regel når jeg kalder, og de sætter sig ved have døren hvis den er lukket for, at komme ind.
    Jeg er ikke glad for, at de ikke kan komme ud når jeg ikke er hjemme ( har ladet døren stå hvis jeg ikke er længe væk) og om natten er de også inde, men de er også vokset op på den måde, og langsomt men sikkert er de mindre ude om vinteren, men de er ude hver dag, tit med mig siddende inden for døren så jeg kan lukke især Mitti ind, for Røde er meget mere ude, allerede nu er der stor forskel på hvor meget de er ude.


  • #18   21. sep 2014 # 16) Så må du jo bare lukke ham ud og ind gennem et vindue. Det er vel ikke anderledes end når jeg lukker mine katte ud og ind gennem døren. Katte skal nok selv gøre opmærksom på hvornår de vil ind og ud.

    PS: De der vippevinduer er livsfarlige for katte! Lad dem ikke åbne indad så de står åbne for oven. Og hvis du alligevel gør så få fat i nogle gitre (kan vist købes på zooplus), der forhindrer katten i at forsøge at kravle ud gennem sprækken.


  • #19   21. sep 2014 Tinka - vi har aldrig oplevet at han har prøvet at kravle ud - slet ikke.. Og luftes ud skal der jo gerne hver dag smiley

  • #20   21. sep 2014 Det kan jo være at han vil forsøge nu, hvor du holder ham inde. Flere katte har hængt sig selv i de vinduer smiley , jeg fatter ikke at nogen vil løbe risikoen.

    Og fatter heller ikke, hvis du virkelig vil til at bære din kat ud i et bur smiley (som jeg læser ud af dine indlæg at du har tænkt dig (?) Det kan da løses på en anden måde - nemlig ved at lukke ham ind og ud gennem et vindue.


  • #21   21. sep 2014 Eftersom han har været inde kat før tvivler jeg smiley


    altså for mig er der ingen forskel om jeg løfter ham 5 meter og lukker ham ud i en voliere eller om jeg åbner et vindue og lukker vinduet efter ham... Potato potato..


  • #22   21. sep 2014 Vi har vippevinduer, men sådan som det er lavet, kan der ikke komme en kat i klemme, så længe vi åbner dem parvis i stuen.

    smiley


  • #23   21. sep 2014 Der er da stor forskel på om du bærer ham i i et bur eller du åbner et vindue for at lukke ham ind og ud..

    Hvis du læser mit tidligere indlæg så vil du også erfare at jeg også har vinduet lukket om vinteren og katten derfor bliver lukket ind og ud..

    Den store forskel ligger i at katten selv bestemmer om den vil ud og ind, når du bærer den så bestemmer du at nu skal den ud og nu skal den ind..

    Og ja de vippe vinduer kan være farlige (om det er et vindue eller en dør er lige fedt):
    (p.s artiklen der fulgte med billedet fortalte at katten ikke overlevede)


    profilbillede
  • #24   21. sep 2014 Jeg skal se, om jeg kan få taget billeder i morgen af, hvordan vores vinduer er. For der er simpelthen ikke plads til en kat der. smiley

  • #25   21. sep 2014 De er nok som mine i den gamle lejlighed smiley så tæt på vægen, at der ikke er plads til en kat, og så netop begge vinduer vippet på en gang, så er der ikke plads der heller ikke smiley men de er jo ikke dyre, at sikre, sikke et held.

  • #26   21. sep 2014 # 21) :-S Muligt der ikke er nogen forskel for dig, men det er der da for katten.

  • #27   23. sep 2014 vores kan der ikke komme en kat i klemme ved..

Kommentér på:
Hvor ofte i løbegård/voliere

Annonce